Bush si Kerry bombardeaza statele "indecise" cu spoturi publicitare
0Campania pentru alegerile prezidentiale si legislative ar putea costa cel putin 3,9 miliarde de dolari, devenind cea mai scumpa din istorie, in pofida restrictiilor impuse pentru limitarea
Campania pentru alegerile prezidentiale si legislative ar putea costa cel putin 3,9 miliarde de dolari, devenind cea mai scumpa din istorie, in pofida restrictiilor impuse pentru limitarea cheltuielilor electorale. Cu 10 zile inaintea alegerilor, presa americana se arata convinsa ca voturile din cinci state (Florida, Ohio, Iowa, Wisconsin si New Mexico) vor fi hotaratoare. Sute de milioane de dolari sunt investite in spoturi electorale indreptate, in primul rand, impotriva rivalului, releva un studiu al Universitatii din Wisconsin si al institutului Nielsen-Monitor Plus. Analistii considera ca spoturile cele mai virulente apartin republicanilor, care incearca sa-l prezinte pe senatorul Kerry drept un politician slab, lipsit de fermitate si rupt de realitatea americanului mediu. La randul lor, spoturile pro-Kerry au un ton populist, avertizand in legatura cu posibila privatizare a serviciilor sociale sau a revenirii la serviciul militar obligatoriu in cazul in care Bush va fi reales. Realizate in foarte scurt timp de echipe mobilizate 24 de ore din 24, aceste spoturi, de cel mult 30 de secunde, sunt in majoritate o modalitate de a reactiona rapid la acuzatiile adversarului si sunt trimise redactiilor, dupa care apar pe site-urile oficiale ale celor doi candidati, iar in final sunt difuzate in statele-cheie amintite. Vizitele celor doi candidati in aceste state se succed cu repeziciune, fiecare incercand sa-i cucereasca pe nehotarati, dar si sa atraga cat mai multi din alegatorii celuilalt. Astfel se explica incercarea lui Kerry de a atrage voturile detinatorilor de arme, de regula republicani, aparand imbracat in haine de vanator si facand publica iesirea sa la vanatoare de gaste salbatice in cursul unei vizite in Ohio. National Rifle Association, cea mai veche organizatie a detinatorilor de arme, a cumparat o intreaga pagina de ziar pentru a demonstra ca democratul este un mincinos care pozeaza in sportiv, in vreme ce platforma lui vizeaza reducerea accesului la arme. In acelasi timp, sindicatele distribuie fluturasi care arata ca, dimpotriva, Kerry isi iubeste prea mult armele ca sa renunte la ele. Pe de alta parte, Kerry poate conta pe sprijinul musulmanilor americani, care se arata nemultumiti de felul in care Bush (pe care l-au sustinut in 2000) le-a protejat drepturile civile dupa 11 septembrie. American Muslim Taskforce (AMT) reclama faptul ca in era Bush musulmanii si asiaticii au devenit "cetateni de categoria a doua". AMT reprezinta circa 7 milioane de musulmani, multi locuind in statele cu alegatori indecisi.