Bursa şi publicitatea, principalele ocupaţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Adrian Ţuluca, manager Propaganda, a strâns lichdităţi de când a simţit că se apropie criza.A pornit de la vânzarea de copiatoare, în 1997, iar după cinci ani şi-a lansat propria afacere în publicitate. Acum promovează nume mari ca BRD, Napolact, Tchibo şi Radio Guerilla.

Adrian Ţuluca este un bărbat înalt, cu părul creţ şi cu ochelari. Stă liniştit pe o canapea de grădină, iar când vorbeşte parcă îţi spune un secret. Omul de publicitate are multă experienţă în domeniu şi în toată cariera lui doar de asta s-a ocupat. Poate cu excepţia a două luni de pe vremea studenţiei, când a lucrat la o o firmă care vindea copiatoare.

A aflat despre ce înseamnă, cu adevărat, un job în publicitate de la amicul său Cristi Grigorescu (în prezent, director de media al agenţiei Next Advertising). Şi-a depus un CV la Tempo Advertising şi a fost chemat la un interviu, în urma căruia a fost angajat pe funcţia de account (persoana care păstrează legătura între client şi echipa de creaţie din agenţie).

„Încă din prima zi mi-au fost puse nişte dosare în faţă şi m-am apucat de lucru“, îşi aminteşte Adrian. Primii clienţi cu care a intrat în contact au fost Gelsor şi FNI. La Tempo a lucrat aproximat nouă luni, după care a trecut la McCann-Erickson.

„Am avut şansa să prind al doilea val de expaţi şi o mulţime de traininguri interesante. Marele avantaj a fost că am putut lucra pe mai multe categorii, de la auto la cafea“, povesteşte Ţuluca. În a doua parte a lui 2002, omul de publicitate a simţit că îşi doreşte să avanseze, aşa că, după ce a mers la câteva interviuri la agenţiile Saatchi&Saatchi, Ogilvy şi Scala JWT, a realizat că ar fi mai bine să-şi facă o agenţie de publicitate pe care a numit-o Propaganda.

„Am plecat la drum în 2002 cu sprijinul primului nostru client, care a fost AutoItalia“, povesteşte Adrian. El s-a apucat de muncă împreună cu alţi trei colegi, având sediul într-un apartament de pe Calea Moşilor.

Una dintre cele mai vizibile campanii lansate de Propaganda a fost cea aniversară pentru BRD Group Société. „Ce ştie puţină lume este că în acea campanie totul este real“. Printurile cu feţele lui Hagi, a Nadiei şi a lui Ilie Năstase sunt compuse din sute de fotografii cu clienţi ai BRD din toată România. „Au fost făcute şedinţe foto în aproximativ 20 de filiale BRD din România“, povesteşte Adrian.

Pe lângă afacerile în publicitate, el investeşte şi la Bursa de Valori Bucureşti. În ciuda crizei, Adrian nu se teme că ar putea să piardă la bursă. El spune că a intuit încă de la începutul anului trecut căderile economice ce urmau să aibă loc. „Într-o formă sau alta, am prevăzut acest lucru deoarece există un decalaj între bursă şi economia reală de şase luni - un an. Am simţit că va veni criza încă de anul trecut, aşa că am încercat să acumulez cât mai multe lichidităţi“, povesteşte Adrian Ţuluca.

Tot din cauza crizei, spune el, în ultimul timp, oamenii din agenţie muncesc mai mult pe aceiaşi bani sau chiar mai puţini. În ceea ce priveşte economia, în general, Ţuluca crede că lucrurile vor merge şi mai rău în viitorul apropiat.

În cei şapte ani de când a lansat agenţia, Adrian a învăţat că într-un business trebuie să-ţi fixezi obiective clare şi să ai „principii şi reguli de business, să ai răbdare şi să nu grăbeşti creşterea naturală a unei organizaţii“.

Carte de vizită

Adrian Ţuluca (33 de ani) a intrat în publicitate în 1997, la agenţia de publicitate Tempo Advertising, pe funcţia de account.

Nouă luni mai târziu, el s-a angajat la McCann Erickson, unde a lucrat timp de patru ani.

În 2002, Ţuluca şi-a deschis propria agenţie, Propaganda. A început cu trei angajaţi, iar acum are aproximativ 50. 

Printre cei 26 de clienţi ai agenţiei se numără BRD, Radio Guerilla, Napolact, Tchibo, Plus şi Orkla Foods (Tomi şi Ardealul)

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite