Bucureştiul, ocolit de turişti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Peste 90% din străinii care au ajuns anul trecut în capitala României au venit doar pentru business, şi nu ca să viziteze "minunile" oraşului. Conştienţi că Bucureştiul aproape că

Peste 90% din străinii care au ajuns anul trecut în capitala României au venit doar pentru business, şi nu ca să viziteze "minunile" oraşului.

Conştienţi că Bucureştiul aproape că lipseşte de pe harta turistică a Europei, reprezentanţii Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi cei ai Primăriei Capitalei s-au întâlnit ieri ca să pună la cale resuscitarea eventualului capital turistic al oraşului de pe Dâmboviţa.

Imaginaţi-vă că trebuie să luaţi un turist străin de la Aeroportul Henri Coandă, să-l cazaţi şi apoi să-i arătaţi frumuseţile Bucureştiului. Traficul bară la bară, şantierele de pe marile bulevarde, cerşetorii care vă bat în parbriz pentru bani şi gunoaiele care se scurg din pubele v-ar elimina orice tentativă serioasă de a vă impresiona musafirul.

În plus, se plâng patronii de agenţii de turism, Capitala duce o lipsă acută de promovare a valorilor culturale şi o evidenţiere a obiectivelor istorice. Potrivit estimărilor ANAT, anul trecut, peste 90% din turismul din Bucureşti a fost unul de business.

Traficul, principalul obiectiv turistic

Reclamaţiile au curs ieri la adresa municipalităţii. "Putem închiria nişte microbuze şi să facem un traseu. Vorbim cu şefii de muzee, de parcuri, de cafenele şi plimbăm turiştii. Dar ce ne facem cu traficul, pentru că stăm cu ei mai mult pe străzi decât prin obiective turistice", s-a plâns Violeta Constantinescu, director al agenţiei de turism Ploutos. Mai mult, şi zonele de atracţie din Capitală nu sunt foarte bine puse în valoare.

În replică, primarul Adriean Videanu a avut o tentativă de a face pe ghidul turistic în oraşul pe care îl administrează. "Ar fi interesant Muzeul Naţional de Artă, Observatorul Astronomic, chiar dacă nu e renovat în totalitate şi Casa Poporului, care prinde la grupurile de turişti", a spus edilul-şef.

Unii patroni ai agenţiilor de turism din Capitală s-au îndreptat spre obiectivele de la marginea oraşului. "Am riscat şi ne-am luat un autocar. Aducem grupuri de elevi din ţară şi îi plimbăm pe la Mănăstirea Snagov, pe la Cernica, facem câte o masă la Pustnicul şi avem suces", s-a lăudat Sorin Pătruţ, de la agenţia Avangarde. Cât despre turismul cu străini, are o problemă. "Pentru grupurile de afară trebuie să arăţi şi ceva din oraş. Aici este problema.

Centrul este cam inaccesibil, iar monumentele istorice nu te ajută, sunt ca şi centrul istoric, adică în renovare. Nu poţi să prezinţi Bucureştiul numai cu Palatul Parlamentului", adaugă Pătruţ.

Evenimentele culturale, fără promovare

Preşedintele ANAT, Dragoş Atanasiu, a atras şi el atenţia autorităţilor locale că nu promovează evenimentele culturale. "Festivalul Enescu este un exemplu pentru ceea ce trebuie să se întâmple în Bucureşti", susţine Atanasiu. "Vom avea Zilele Bucureştiului şi nopţile albe", răspunde Adriean Videanu. Oamenii din turism spun însă că nu sunt informaţi din timp despre aceste evenimente, ca să le poată promova partenerilor din străinătate.

Punct de informare turistică, la cârciumă

După nenumărate tentative de înfiinţare a unui centru de informare turistică în Capitală, Videanu vine acum cu o altă promisiune. El a anunţat că sediul provizoriu al Centrului de informare pentru turişti va fi în incinta fostului restaurant Simplon, de pe Calea Victoriei, care va fi renovat.

Apoi, după construcţia parkingului de la Piaţa Revoluţiei, centrul de informare va fi în această locaţie. Când se va întâmpla asta, nu se ştie încă. Până atunci, se vorbeşte despre înfiinţarea unei companii administrate de firmele din turism şi de primărie care să promoveze programe serioase în domeniu.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite