Bucureştiul, mai motorizat decât Londra

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Proprietarii aflaţi în această situaţie au fost deja încunoştiinţaţi că li se va suspenda înmatricularea dacă nu-şi vor preschimba taloanele. În primele nouă luni ale acestui an, în

Proprietarii aflaţi în această situaţie au fost deja încunoştiinţaţi că li se va suspenda înmatricularea dacă nu-şi vor preschimba taloanele. În primele nouă luni ale acestui an, în Bucureşti au fost luate în evidenţă 124.000 de vehicule, din care peste 96.000 sunt autoturisme.
Reţeaua stradală nu a fost îmbunătăţită, iar modernizările mult aşteptate rămân în continuare în faza de proiect. În plus, aglomeraţia e sporită şi de maşinile aflate în tranzit.
Dacă ritmul de creştere a gradului de motorizare se va mări cu aceeaşi viteză, în mai puţin de un an, Bucureştiul va fi pur şi simplu blocat.
800.000 de autoturisme, în 15 minute
Reprezentantul Registrului Auto Român (RAR) a numărat ieri, la prânz, pe bulevardul Magheru, în faţa cinematografului "Studio", aproximativ 800 de autoturisme, într-un sfert de oră. Iar asta doar pe sensul dinspre Piaţa Universităţii către Piaţa Romană. "Măsurătorile făcute cu ochiul liber sunt mai sigure decât orice aparat de numărat maşinile, pentru că acestea se orientează după numărul de roţi şi pot da erori", explică Cristian Brand, operator trafic, din cadrul RAR. El a adăugat că nu ştie să se fi făcut până în prezent vreo altă numerotare a maşinilor care circulă pe cele 5.000 de străzi din Bucureşti, singurul proiect în acest sens fiind cel la care lucrează din 1998. Gheorghe Udrişte, directorul Direcţiei de Transport din cadrul Primăriei Capitalei, spune însă că o evaluare a traficului în Bucureşti a fost făcută între anii 1998-1999 de către o agenţie guvernamentală japoneză, evaluare care a stat şi la baza proiectării Pasajului Basarab. (Miruna Olteanu)
Aglomeraţie în vestul ţării
Conform datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCÎV), în 2006 au fost luate în evidenţă aproape 290 de mii de autovehicule la nivel naţional. Cele mai multe dintre acestea sunt în vestul ţării, iar cele mai puţine, în Moldova. Din punct de vedere al achiziţiilor auto, clujenii sunt primii după bucureşteni, la polul opus situându-se cei din judeţul Tulcea.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite