Bucureşti: Urcarea în tramvai, probă de jumătate de metru

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Acolo unde nu sunt refugii, călătoria cu tramvaiele de tip vechi poate deveni o aventură pentru călătorii mai puţin înzestraţi fizic.

Pe Calea Călăraşi, mai exact la Hala Traian, acolo unde există şi piaţă, staţiile de tramvaie spre Piaţa Muncii nu au refugii. Aceasta este de multe ori ocupată cu maşinile parcate neregulamentar, iar cei care vor să urce în tramvai abia dacă mai au loc. Principala problemă este însă că, acolo unde nu sunt nici refugii, mai circulă tramvaie care au scările prea înalte, astfel încât puţini sunt cei care le urcă fără probleme. Copii, bătrâni, persoane supraponderale, dar şi cele mai slabe, cu bagaje în mâini, se chinuiesc zilnic să urce în tramvaiele cu platforma înaltă. Cât despre persoanele cu handicap, pentru acestea puţine sunt mijloacele de transport în comun la care au acces. “Aşa mă chinuiesc de câte ori plec de la piaţă. Am şi eu bagaje, vin de la cumpărături, nu mai spun că de-acum am 55 de ani, îmi dau sufletul să urc şi scările de la tramvai. Uneori dăm şi de nişte conducători nesimţiţi care, deşi văd că ne chinuim să urcăm, închid uşile peste noi”, a spus Mioara Jipa, o călătoare în zona Piaţa Muncii.

Şi tinerii au probleme la urcare
Astfel de situaţii întâlnim şi pe Bulevardul George Coşbuc, şi pe Regina Maria, şi pe Ferdinand, intersecţie cu Şoseaua Pantelimon. Problema este aceeaşi: refugiile inexistente şi tramvaiele cu scări înalte care circulă prin zonă pun pronleme călătorilor. Nici tinerii nu se pot lăuda că urcă prea uşor în acele tramvaie. “Mi-este şi ruşine să spun, dar am 24 de ani şi, când vin de la piaţă cu mai multe pungi în mână, de-abia urc. Am observat că oamenii se mai ajută unii pe alţii. Scara este prea înaltă, iar refugiu nu este, abia de ajungi să te ţii de bară”, povesteşte Alex, un tânăr în vârstă de 24 de ani. Azi-dimineaţă, spre exemplu, la intersecţia Dimitrov, zeci de persoane care se întorceau de la piaţă şi se îndreptau către tramvai erau de aceeaşi părere: treptele sunt înalte şi se urcă greu în tramvai.

Tramvaiele vechi vor fi înlocuite
„Tramvaiele care circulă în Bucureşti sunt de generaţie mai veche. În ultima perioadă, la RATB-URAC s-au modernizat 40 de vagoane, la care podeaua a fost coborâtă pe 16% din suprafaţă, iar procesul de modernizare continuă. De asemenea, a fost proiectat un nou tramvai, cu 60% podea coborată, care este în curs de omologare”, a declarat purtătorul de cuvânt al RATB, Mihai Vlădărău.
De asemenea, acesta a mai spus că se vor mai achiziţiona 100 de tramvaie cu podea coborâtă pe toată suprafaţa.
Încă din anul 2002 a început un amplu proces de modernizare a infrastructurii căii de rulare a tramvaielor. Toate proiectele privind aceste modernizari au prevazut construirea de staţii cu peroane moderne, care permit accesul persoanelor cu dizabilităţi. În viitor, pe toate arterele care vor intra în procesul de modernizare a căii de rulare a tramvaielor, vor fi proiectate refugii corespunzatoare.
„Menţionăm că în Bucureşti circa 15% din staţiile de tramvaie nu sunt prevăzute cu peron, în special din cauza tramei stradale care este prea îngustă şi nu permite realizarea unor asemenea amenajări”, a adăugat Mihai Vlădărău.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite