Bucurestenii prefera hartia de toaleta roz, iar oltenii - gri "natur"

0
Publicat:
Ultima actualizare:

* La cerere, se executa si hartie orange * Dumitru Sechelariu, unul dintre producatorii autohtoni, a studiat treaba si a ajuns la concluzia ca necesarul de hartie e direct proportional cu coeficientul de inteligenta

Roz, verde, galbena, cu sau fara miros, sertizata (in mai multe foi) sau gofrata (cu model) - gusturile romanilor in alegerea hartiei igienice sunt din ce in ce mai rafinate. "Bucurestenii prefera hartia igienica roz, cei din Oltenia pe cea gri "natur", iar ardelenii isi cumpara cel mai des hartie de toaleta roz, pe tub. In functie de zona, in mediul rural se cauta mai mult hartia fara tub, negofrata, pentru ca este mai ieftina, iar in orase, de regula, se cumpara mai bine hartia colorata, pe tub, gofrata", ne-a declarat un reprezentant al departamentului de marketing al Vrancart Adjud, compania care detine, potrivit propriilor estimari, circa 38 la suta din piata autohtona de hartie igienica, fiind lider pe aceasta piata. La cerere, firma executa si hartie de culoare orange. Este hartia igienica o afacere? Reprezentantii Vrancart sustin ca se poate vorbi de o afacere profitabila. "In acest an, pe primele noua luni, Vrancart a avut o cifra de afaceri de 11 milioane de euro si un profit brut de circa 1,5 milioane de euro, in crestere cu 10 la suta comparativ cu anul 2003. De la inceputul anului, societatea din Adjud a investit 2,5 milioane de euro in retehnologizarea instalatiilor vechi si un milion de euro pentru protectia mediului. Intr-o afacere de acest gen este implicat si Dumitru Sechelariu, fostul primar al Bacaului, care a cumparat, in urma cu mai bine de un an, fabrica Letea. "Suntem singurul producator de pe piata autohtona care produce hartie de toaleta din fibre scurte de lemn (care raman de la obtinerea hartiei de ziar - n.n.), jucand astfel un rol important in protectia mediului. Nu consider ca este o afacere. Doar 2-3 la suta din cifra de afaceri a fabricii Letea o reprezinta vanzarile de hartie igienica. Nu avem profit din activitatea de producere a hartiei igienice", spune patronul fabricii Letea. In plus, fostul primar si-a luat rolul in serios si a studiat cum sta treaba cu hartia igienica. "Eu chiar am studiat. Este vorba de eficacitatea hartiei - de cata hartie are nevoie omul sa se stearga, ma scuzati, dar asta e. Un intelectual sta mai mult pe scaun, are mai multe probleme. Intelegeti ce vreau sa spun...", a mai spus Sechelariu. Fostul primar al Bacaului a tinut sa ne precizeze ca locuitorii urbei pe care a condus-o pana in acest an sunt privilegiati fata de alti romani, ei putand cumpara hartia de toaleta la pret mai redus. "Transportul reprezinta jumatate din pretul hartiei igienice de toaleta, iar bacauanii pot cumpara ieftin hartia produsa la Letea, a carei calitate s-a imbunatatit mult in ultimul an, pentru ca in fabrica s-au facut investitii, in aceasta perioada, de circa 2 milioane de euro", a precizat patronul fabricii Letea, care produce lunar 500 de tone de hartie igienica. Romanii folosesc anual circa 75.000-80.000 tone de hartie igienica, din care circa 50.000 reprezinta productia interna, iar restul importuri.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite