Bucurestenii circula cu autobuze casabile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

15% din calatori nu platesc biletul

Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) promite ca, de anul viitor, probleme precum aglomeratia din autobuze, zecile de minute de asteptat autobuzul sau tramvaiul in statie si starea precara a vehiculelor nu vor mai da batai de cap bucurestenilor. Acest lucru va fi posibil odata cu introducerea in traseu a unor autobuze moderne, cu podea joasa, adaptate pentru accesul persoanelor cu dizabilitati. Pe marile bulevarde, banda intai va fi destinata masinilor RATB.
- Care este cea mai mare problema cu care se confrunta in prezent RATB?
- Parcul de masini, care este foarte uzat si care determina cea de-a doua problema - cheltuielile mari de exploatare. As mai mentiona numarul mare de persoane care circula ilegal. Aproape 15% din calatori sunt neplatitori.
- Ce durata de viata au mijloacele de transport din Capitala? Mai sunt ele ,valabile"?
- Autobuzele si troleibuzele au o durata de viata de opt ani si tramvaiele, de 15 ani. La autobuze, gradul de uzura e de 90%. Durata de viata pentru 70% din acestea este depasita. Cele mai vechi au 20-21 ani, sunt autobuzele romanesti, construite la vechea uzina ,Autobuzul", inainte de 1989. La troleibuze stam mai bine, acestea avand cam 70% grad de uzura. La tramvaie, durata de viata a fost mult depasita. Avem tramvaie de 30 de ani. Un numar de 300 din 500 au fost modernizate in timp, in uzina noastra proprie, si acum ofera conditii bune de transport.
- Ce noutati aveti in legatura cu cele 500 de autobuze moderne care vor fi puse in circulatie in Capitala?
- Suntem in perioada de negociere. Pana la finele anului speram sa se incheie contractul. Un numar de autobuze vor sosi, conform graficului de livrare, in 2006. Restul, in 2007. Autobuzele vor veni in loturi de 50-60 de bucati. Cred ca in luna iunie 2006 primele autobuze vor fi in traseu. Nu putem spune inca pe ce trasee vor fi introduse. Este sigur insa ca vor circula in zonele centrale, cu drumuri mai bune.
- Prin ce se deosebesc aceste autobuze de cele deja existente?
- Au motoare ecologice Euro 3, respectand cerintele europene in legatura cu mediul. Sunt adaptate pentru accesul persoanelor cu dizabilitati, avand podeaua total coborata. Au toate echipamentele performante si sunt silentioase.
- Care este pretul pentru un astfel de autobuz?
- 180.000 euro este pretul de adjudecare la licitatie. Aceste autobuze vor inlocui in trafic autobuzele cu uzura tehnica foarte avansata.
- Ce modificari vor aduce in trafic aceste autobuze?
- Am obtinut sprijinul municipalitatii si al politiei rutiere pentru crearea unei benzi doar pentru mijloacele RATB. Pe banda intai de pe marile artere va circula doar RATB-ul. Vrem sa utilizam la maxim aceste autobuze noi.
- Introducerea lor pe trasee va determina majorari ale pretului biletelor?
- Din contra, prin scaderea cheltuielilor de exploatare, prin innoirea parcului problema cresterii tarifelor nu se va mai pune asa de acut.
- Se va introduce noul sistem de ticketing de anul viitor?
- Da, estimam ca in iulie-august 2006 calatorii sa cumpere un singur tichet valabil si pentru autobuz, si pentru metrou. Am incheiat contractul in iulie 2005 si trebuie sa il finalizam in semestrul II al anului 2006. Sistemul este in stadiul de proiectare, au fost achizitionate o parte din echipamente cu care vor fi dotate autobazele, depourile, vehiculele si 45 de locatii de la metrou in cadrul integrarii tarifare.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite