Adevarul.ro

Adevarul pentru
iPhone, iPad si Android

Broccoli poate anula efectele diabetului

7 august 2008, 21:21 |  Autor: Alina Gavrilă  | 

Broccoli poate anula efectele diabetului

Broccoli poate anula efectele diabetului

 

Specialiştii au descoperit în această legumă un compus, numit sulforafan, care protejează şi vasele de sânge Consumul de broccoli reduce din efectele unor boli grave cum ar fi: diabetul

Specialiştii au descoperit în această legumă un compus, numit sulforafan, care protejează şi vasele de sânge

Consumul de broccoli reduce din efectele unor boli grave cum ar fi: diabetul zaharat, cancerul de prostată sau atacurile vasculare cerebrale.

O echipă de cercetători englezi de la Universitatea din Warwick, citaţi de BBC NEWS, consideră că broccoli este o legumă ce nu ar trebui să lipsească din alimentaţia de zi cu zi.

Aceştia au descoperit în legumă un compus, numit sulforafan care încurajează producţia de enzime ce protejează vasele de sânge. Studiile anterioare arătau că un consum sistematic de broccoli reduce riscul de infarct şi de accident vascular cerebral. Persoanele care suferă de diabet zaharat au de până la cinci ori mai multe şanse de a dezvolta boli cardiovasculare, afecţiuni ce apar ca urmare a afectării vaselor de sânge.

Echipa de cercetători englezi a testat efectele sulforafanului asupra vaselor de sânge cu un nivel ridicat de glucoză (hiperglicemie), care sunt asociate cu diabetul zaharat. În urma studiului, s-a înregistrat o reducere de 73% a moleculelor din organism, numite Specii Reactive de Oxigen (ROS), foarte numeroase la persoanele cu hiperglicemie. Cercetătorii au constatat că sulforafan activează o proteină din organism, denumită nrf2, care protejează celulele şi ţesuturile prin activarea unui antioxidant şi detoxifierea enzimelor.

Legumele, esenţiale pentru diabetici

"Studiul nostru sugerează faptul că anumiţi compuşi, cum ar fi sulforafan, găsit în broccoli, pot fi de ajutor pentru a contracara procesele legate de dezvoltarea bolilor vasculare", a declarat profesorul Paul Thornalley, de la Universitatea din Warwick.

El a adăugat că, pe viitor, se aşteaptă ca pacienţii "să înţeleagă cât de importante sunt beneficiile unei diete bogate în legume, în special pentru pacienţii care suferă de boli ca diabetul".

Doctorul Iain Frame, directorul Societăţii Britanice de Diabet, a subliniat că studiul de cercetare efectuat pe celule în laborator este diferit de viaţa reală.

"Este încurajator să vedem cum profesorul Thornalley şi echipa sa au făcut un pas important în identificarea unei potenţiale substanţe care ar putea proteja şi repara vasele de sânge de la efectele dăunătoare ale diabetului. Această descoperire poate adăuga greutate ştiinţifică argumentului: mănâncă broccoli, este bine pentru tine!"

Introdu codul de mai jos:


* click pe imagine pentru reincarcare daca nu intelegi scrisul.



Trimite Anuleaza
TRIMITE
0 comentarii
 
     


    Mălin Bot

    O gorilă a trântit o femeie la pământ şi a bătut-o cu pumnii şi picioarele. Apoi a împărţit lovituri tuturor martorilor acestui incident. Alte trei brute i-au ţinut isonul. Violenţa extremă, comisă sub umbrela campaniei electorale pro-USL, ne arată cât de jos au coborât partidele politice. Continuare

    Adevarul on Facebook

    Politicienii care este

    Grigore Cartianu

    Acest articol n-ar fi existat dacă urechile autorului său n-ar fi biciuite, seară de seară, de un cuvânt folosit de politicieni precum bisturiul chirurgical de către ţapinari: „datorită“.

    Du-te acasă, bodyguard!

    Petre Barbu

    Şi am uitat, la dracu’!, să mă iubesc şi să-mi iubesc îngerul meu păzitor.     

    Se poartă căpuşele

    Simona Catrina

    Mi-amintesc de un amic bun ca un corn cald, generos şi chitit pe o viaţă onestă, îndrăgostit ghem de o colegă de facultate.

    Papagalul lui Flaubert

    Andrei Craciun

    Am aniversat de curând, în tăcere, fără fast, ba chiar fără niciun martor, un deceniu de când sunt flaubertian.

    Restauraţia

    Liviu Avram

    Cel mai norocos personaj din procesul Trofeul Calităţii este Adrian Năstase.

    VIDEO "Dacii - Adevăruri tulburătoare 2012": filmul, vizionat de sute de mii de români, răstoarnă istoria

    „Istoria României se bazează pe un lung şir de falsuri?" Răspunsurile oferite în documentar au provocat o veritabilă frenezie: peste 360.000 de vizualizări, aproape 800 de comentarii.

     
    anuntexpres.ro - widget 5 articole