Autostrada Transilvania, amânată încă doi ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Negocierile dintre autorităţile româneşti cu reprezentanţii consorţiului „Vinci - Aktor" sunt la un pas de eşec.În octombrie, ministrul Transporturilor susţinea că, în 10 zile, contractul va fi parafat, dar nici până în prezent nu s-a ajuns la un consens.

Negocierile între Ministerul Transporturilor şi consorţiul „Vinci - Aktor", cel care ar urma să execute tronsonul Comarnic - Braşov al Autostrăzii Transilvania, sunt de aproape două luni în impas. Eşecul negocierilor nu ar putea duce decât la decalarea termenului de începere a lucrărilor.

Potrivit reprezentanţilor Ministerului Transporturilor, dacă discuţiile cu reprezentanţi consorţiului vor eşua, va fi organizată o nouă procedură de dialog competitiv pentru selectarea altei firme, astfel încât peste circa doi ani vor putea începe efectiv lucrările, faţă de vara anului viitor, când, potrivit calendarului iniţial, urma să înceapă construcţia.

Reprezentanţii Comisiei de negociere a Ministerului au precizat că „Vinci -Aktor" încearcă să modifice oferta pe ultima sută de metri, înaintea încheierii acordului cu care a câştigat competiţia cu celelalte consorţii interesate. Modificările vizează modul în care se va face plata contractului, iar consorţiul francezo-elen are probleme cu finanţarea proiectului din cauza crizei financiare.

60 de milioane pentru proiect

Consorţiul francez ar vrea ca statul român să cumpere proiectul Autostrăzii, la un preţ de 60 milioane de euro. „Dacă nu reuşesc să fac un contract foarte bun şi foarte corect şi de care să fiu eu sigur, din punct de vedere al statului român, este un contract de concesiune pe 30 de ani şi nu mă joc, atunci o să mai negociem", a precizat recent ministrul Transporturilor.

Acesta a invocat un nou termen pentru semnarea contractului, respectiv 10 decembrie, asta numai în cazul în care se va ajunge la un consens în ceea ce priveşte ultimele patru puncte din contract.  
Ca proiect, tronsonul a fost inclus într-o strategie de Parteneriat Public Privat, iar contractul care trebuia semnat în 2004 cu trei consorţii pentru diferite porţiuni între Bucureşti şi Braşov, din care Vinci urma să realizeze tronosnul Comarnic - Predeal, nu a mai fost parafat din probleme legislative. România nu avea atunci o legislaţie pentru derularea acestui tip de proiecte.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite