Brandmania, la români
0Inaugurarea de ieri a primului show-room Ferrari din ţară a scos la iveală apetitul conaţionalilor noştri pentru maşinile de lux Chiar dacă trebuie să aştepte şi 18 luni pentru a
Inaugurarea de ieri a primului show-room Ferrari din ţară a scos la iveală apetitul conaţionalilor noştri pentru maşinile de lux
Chiar dacă trebuie să aştepte şi 18 luni pentru a intra în posesia unei maşini Ferrari, românii cu bani se înghesuie deja la reprezentanţa Forza Rossa din Otopeni. S-au vândut deja 10 bolizi, iar alte 30 de modele urmează să sosească în România. "Vrem să vindem mai puţine maşini decât avem oferte", a precizat Steffano Albarosa, administrator delegat.
Primul show-room Ferrari din România a fost inaugurat, ieri, de către bossul Scuderiei, Luca di Montezemolo. Sediul din apropierea Aeroportului "Henri Coandă" are 3.000 de mp, iar investiţia a fost de 4,5 milioane de euro. Partenerul oficial ales de către Ferrari în România este Forza Rossa, a treia reprezentanţă a concernului din Europa de Est, după Cehia şi Ungaria.
Ne-au ales pe noi în locul Poloniei
Competitorul direct al Forza Rossa pentru deschiderea reprezentanţei Ferrari în Europa de Est a fost Polonia. "După o analiză de piaţă, care a durat doi ani, argumentul cel mai important a fost parcul de maşini Ferrari deja existent în România şi indicatorii macroeconomici", a spus Ion Bazac, preşedintele Forza Rossa. De la data semnării contractului cu Scuderia, din aprilie 2007, societatea a vândut 10 maşini Ferrari şi în prezent are contracte pentru încă 30 de bolizi.
Între 16 şi 18 luni, pe lista de aşteptare
După un salut în română, preşedintele grupului Ferrari, Luca di Montezemolo, a spus că este foarte fericit că are un partener în România, pentru că "piaţa de aici se dezvoltă foarte repede, iar în patru-cinci ani vrem să vindem aproape 50 de maşini pe an". El a adăugat că maşina Ferrari trebuie dorită, trebuie să i se păstreze caracterul exclusivist.
Strategia Ferrari este diferită de cea a majorităţii producătorilor de autoturisme: "Vrem să vindem mai puţine maşini decât avem oferte", a precizat Steffano Albarosa, Administrator Delegat. În România sunt înmatriculate aproape 60 de maşini cu sigla Căluţului Cabrat. "Accentul va fi pus, în primă fază, pe service-ul auto, apoi pe show-room.
Din cifra de afaceri pentru anul acesta, care va depăşi 7 milioane de euro, ponderea cea mai mare o va avea service-ul, adică aproape 60%", a spus Ion Bazac. El a mai precizat că un client poate aştepta un model între 16 şi 18 luni.
Mecanici români, şcoliţi de Ferrari
Preşedintele Forza Rossa a explicat că angajaţii români din service-ul auto au fost şcoliţi chiar de către specialiştii Ferrari. "Directorul service-ului este un italian care a lucrat la Ferrari, şeful de atelier este venit direct de la Maranello, iar cei trei mecanici sunt români care au absolvit cursuri în interiorul companiei pentru a putea lucra aici".
Portretul clientului Ferrari, potrivit lui Bazac, este o persoană cu vârsta cuprinsă între 25 şi 40 de ani şi vine din mediul de afaceri sau avocatură.
Iama la maşini de lux, în 2007
Anul trecut, românii şi-au achiziţionat pe bandă rulantă maşini de lux. Potrivit unei statistici a Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile, în 2007 s-au cumpărat 22 de autoturisme Maserati, 157 de Lexus, divizia de lux a concernului Toyota, 147 Porsche şi 124 de maşini Jaguar. Cadillac a vândut doar 14 vehicule în 2007, iar Lincoln şi Maybach, numai o singură maşină. Cele mai mari cifre la vânzări le deţine Mercedes, cu 4.078 de maşini vândute, iar pentru primele luni ale acestui an, vânzările Mercedes ocupă prima poziţie, cu 825 de modele comercializate. Pe locul doi la vânzări se află Lexus, cu 21 de vehicule, iar locul trei este deţinut de Jaguar, cu 19 modele vândute. La mică distanţă de locul trei se află Porsche, cu 18 maşini vândute. Maserati a vândut doar opt modele, Cadillac - patru, iar Maybach - niciunul.
"Vor să se simtă diferiţi, să devină cunoscuţi"
Sociologul Mircea Kivu explică apetitul românilor pentru produsele scumpe. "Există tentaţia consumului ostentativ la românii cu bani chiar din momentul când aceştia au început să fie la vedere. Vor să se simtă diferiţi, să se facă cunoscuţi şi, cum la noi nu există semne interioare care să evidenţieze o familie însărită, precum aristocraţia, în prezent funcţionează semnele exterioare, din spaţiul public. Iar aici vorbim de maşină de lux, de haine de firmă şi altele asemenea. Oamenii înstăriţi ajung astfel să se simtă bine consumând produse foarte scumpe".