Bogdan Niţu : „Criză, criză, dar nu poţi să scazi preţurile“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Bogdan Niţu : „Criză, criză, dar nu poţi să scazi preţurile“
Bogdan Niţu : „Criză, criză, dar nu poţi să scazi preţurile“

Bogdan Niţu, Managing Director al agenţiei de comunicare online Webstyler, crede că agenţiile care oferă preţuri de dumping fac rău pieţei.Bogdan Niţu spune că anul acesta a pierdut doi clienţi importanţi, dar nu şi-a propus să renunţe la oameni, ci mai face angajări.

Bogdan Niţu este un bărbat slăbuţ cu ochii negrii, curioşi, şi un păr des de culoare închisă. Stă relaxat într-un fotoliu, picior peste picior şi vorbeşte pe un ton calm despre cariera lui şi despre industria de publicitate online. Criza nu a trecut cu vederea nici acest domeniu, chiar dacă anul trecut avea o creştere explozivă. Dar Niţu nu s-a panicat şi nici nu a renunţat la oameni.

Anul acesta s-a despărţit de Nokia, dar şi de Coca-Cola, doi dintre cei mai importanţi clienţi ai agenţiei, dar numărul de angajaţi a rămas acelaşi. „Este un an de regăsire pentru mulţi clienţi ai noştri. Este o luptă pe care o ducem şi în care încercăm să găsim echilibru şi responsabilitate în ceea ce trebuie făcut“, spune Niţu.

În iarna anului trecut, şeful agenţiei Webstyler spunea că în perioada crizei, clienţii publicitari care îşi taie bugetele vor fi mai atenţi la cum îşi vor cheltui banii. Acest lucru nu s-a prea văzut în prima parte a anului, dar lucrurile încep să-şi revină, crede Niţu.

 „Se mişcă acolo unde oamenii de marketing înţeleg că internetul este mai mult decât un simplu canal de comunicare“. Strategia lui Bogdan Niţu în această perioadă este: „Criză, criză, dar nu poţi să scazi costurile.“

Chiar el recunoaşte că în cazul în care într-o licitaţie preţul este elementul de care se ţine cont, în defavoarea strategiei şi a eficienţei, Webstyler nu este interesată să participe. „Foarte multe agenţii din piaţă ajung să ofere preţuri de dumping“, explică el. Numai că în situaţia aceasta, firmele nu fac bine nici pieţei, dar nici lor.

De la tipografie în publicitate

S-a angajat prima dată în 1997, pe când avea 19 ani, pe funcţia de tehnoredactor într-o tipografie. Lucra într-o hală imensă aflat în zona Pipera din Bucureşti, pe atunci un câmp plin de câini, îşi aminteşte el amuzat. Una dintre atribuţiile lui era să facă etichete pentru diferite produse, printre care şi mărcile de vin. „Ani de zile după ce am plecat de la tipografie, îmi plăcea să merg prin magazine şi să le văd“, spune Niţu melancolic.

După doi ani s-a angajat la agenţia de publicitate GMP unde se ocupa de partea de grafică. Acolo a lucrat doar şase luni de zile, după care s-a mutat la o agenţie nou lansată de evenimente, pe aceeaşi funcţie. Agenţia a fost un eşec, pentru că la vremea respectivă nu era încă „teren“ pentru o firmă axată doar pe evenimente.

„Nu era momentul pentru acel business şi conducerea a închis firma destul de repede“, povesteşte Niţu. În momentul acela, Bogdan s-a angajat în firma fratelui său mai mare, specializată în tipografie.

L-a promovat pe internet pe Băsescu

A intrat în comunicarea online pas cu pas. Felix Tătaru l-a contactat pe Niţu pentru a realiza un website pentru producătorul de carburanţi şi uleiuri de automobile Texaco, pe care l-a făcut împreună cu fratele său, Cosmin.

După această experienţă, pentru care a fost felicitat de conducerea Texaco, Niţu a decis să-şi înceapă un business de web design, adică realizarea de site-uri de internet pentru companii. Firma care purta numele Webstyler a devenit oficilă abia în 2002, la propunerea lui Felix Tătaru, directorul general al GMP, de a deveni parteneri.

Cu timpul, firma lui Niţu s-a transformat într-una de comunicare online, care făcea şi campanii de publicitate. Webstyler s-a remarcat şi în campania electorală pentru candidatura lui Traian Băsescu la primăria generală şi mai apoi la preşedinţie.

image

Piaţa online se mişcă acolo unde oamenii de marketing înţeleg că internetul este mai mult decât un simplu canal de comunicare.

image


Bogdan Niţu
Managing Director
Webstyler


Carte de vizită

Bogdan Niţu, 31 de ani, a lansat Webstyler în 2000, după o experienţă de trei ani în print şi în publicitate. În 2002, Webstyler devenea „Agenţia Anului“ la festivalul Internetics, distincţie pe care a primit-o şi în 2006, 2007 şi 2008.

Un alt premiu important pentru agenţie a fost argintul la festivalul Golden Drum (Portoroz). Bogdan Niţu este pasionat de sport, iar în timpul liber  joacă tenis de câmp şi tenis de masă. Pasionat de viteză, schiază şi face carting. Când nu face sport, consumă sport, mai ales fotbal.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite