Bicicliştii clujeni îşi cer drepturile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pasionaţii de vehicule pe două roţi reclamă lipsa infrastructurii Lipsa pistelor i-a determinat pe biciclişti să organizeze un nou marş. După zece ani de proteste, aceştia au

Pasionaţii de vehicule pe două roţi reclamă lipsa infrastructurii

Lipsa pistelor i-a determinat pe biciclişti să organizeze un nou marş. După zece ani de proteste, aceştia au obţinut, în sfârşit, o reacţie de la autorităţi.

Peste 100 de biciclişti au rulat zilele trecute pe străzile din toate cartierele Clujului, timp de mai bine de o oră. Pentru că, pentru prima dată de la iniţierea acţiunii, poliţiştii nu au mai însoţit marşul, pretextând lipsa carburanţilor, bicicliştii au trecut şi pe lângă Primărie, deşi municipalitatea a respins includerea zonei în traseu.

Războiul bicicliştilor cu autorităţile este mai vechi de zece ani. Radu Mititeanu, preşedintele Clubului de Cicloturism Napoca, ne-a declarat că a solicitat tuturor administraţiilor să includă traseele pentru biciclişti pe agenda publică. Deocamdată a obţinut multe promisiuni şi doar câteva sute de metri de piste, pe două artere din zona centrală.

Dezamăgire şi la Floreşti

Acţiunea de sâmbătă a fost continuată de un marş de recunoaştere în localitatea limitrofă Floreşti, unde reprezentanţii Companiei Naţionale a Autostrăzilor au renunţat la marcajele care presupuneau şi piste de biciclişti, la presiunea şoferilor, puşi în imposibilitatea de a mai efectua depăşiri ilegale peste pista de biciclete.

Militanţi străini

Printre participanţii la marş s-au aflat şi două cupluri de străini. Britanicii Douglas McFarlane şi Sara Meaker s-au stabilit de câţiva ani în zona Huedinului şi folosesc doar bicicleta pentru deplasări în oraş.

După marş şi-au luat bicicleta în mână şi au plecat spre Bonţida, cu trenul, la circa 25 de km, pentru a asista la demonstraţiile de călărie nocturne, de la Castelul Banffy.

Cuplul sud-african Theresa Brown şi Aman Bloom a fost şi el prezent în premieră, la marşul bicicliştilor clujeni. Theresa ne-a declarat că organizează un marş anual al bicicliştilor, pe ruta Paris-Istanbul. "Am arătat acolo că se poate circula doar cu bicicleta pe tot continentul, nu doar cu maşina.

Dacă prin toată Europa se poate, de ce nu s-ar putea circula şi prin acest oraş mai bine?", se întreabă Theresa Brown.

Poziţia administraţiei locale

Marşul bicicliştilor nu a rămas fără ecou, prima reacţie venind din partea viceprimarului Sorin Apostu.

Acesta a explicat că studiul de circulaţie prevede, după finalizarea undei verzi pe ambele sensuri şi a sensurilor unice, construirea unor piste pentru biciclete cu lăţimea de un metru.

Acestea vor fi special marcate, iar în zonele mai aglomerate vor fi pe alocuri diferenţiate de traficul auto. Vor fi amenajate etapizat, pe segmente, în jur de cinci kilometri de piste, pe fiecare direcţie spre toate cartierele.

"Pentru început ne vom concentra pe zona centrală, unde traficul e mai aglomerat, ne-a spus viceprimarul Sorin Apostu.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite