Bicicletele chinezeşti se produc la Deva

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Bicicletele chinezeşti se produc la Deva
Bicicletele chinezeşti se produc la Deva

Niu Guanghui şi Yang Xi şi-au vândut afacerile din China pentru a intra într-un business cu biciclete în România. Au pedalat mai repede decât se aşteptau. După ce au produs scutere, cei doi chinezi s-au dedicat exclusiv producţiei de biciclete, în judeţul Hunedoara.

Ajunşi pentru prima oară în România, în 1996, ca turişti, şi reveniţi după câteva luni cu ideea de a vinde scutere importate din China, soţii Niu Guanghui (55 de ani) şi Yang Xi (46 de ani) au acum un business în domeniul producţiei de biciclete cu un rulaj anual de 20 de milioane de euro şi o marjă de profit de 5,5%.

Cei doi administrează trei companii: Eurosport DHS (producătorul de biciclete) cu sediul la Deva, DH Sport (producător de piese) de la Petroşani şi Bike Parts (piese de schimb post-vânzare). „Când am ajuns în România mi-am spus: vreau să schimb o piaţă!

În China n-aş fi avut puterea asta“, îşi aminteşte fosta profesoară de matematică Yang Xi, care doar trăgea cu ochiul la afacerea de producţie de scutere a soţului său în provincia chineză Sichuan. Acum, ea se ocupă de marketingul şi vânzările producătorului de biciclete, în timp ce soţul ei nu scapă din ochi producţia.

În urmă cu doi ani, Niu şi Yang Xi au decis să vândă  40% din acţiuni producătorului de biciclete german Prophete, pentru a-şi orienta businessul către Europa la o calitate mai bună, dar şi pentru că aveau nevoie de cash.

Prophete este al patrulea producător de biciclete din Germania. În urma tranzacţiei, au obţinut 1,3 milioane de euro şi contracte de distribuţie pe tot continentul. Planul este ca, din 2011, să producă pentru nemţi şi biciclete de lux, cu preţuri care pot ajunge până la 15.000 de euro.

Dedicaţi exclusiv bicicletelor

Fabrica soţilor Niu Guanghui şi Yang Xi produce modele pentru toate buzunarele, de la 300 de lei (gama Kreativ) până la 7.000 de lei (Impulse), cu toate că 80% din vânzări sunt realizate pe gamele de preţuri mici şi medii. Distribuţia se face naţional, chiar şi în lanţurile de hypermarketuri, iar de curând au deschis un magazin de 300 de metri pătraţi, cel mai mare din ţară, dedicat exclusiv bicicletelor, la ieşirea din Bucureşti înspre Piteşti.

„Poate că cel mai important lucru a fost că nu ne-am risipit energiile în alte afaceri“, spune Yang Xi. Cu o singură excepţie, nefericită: în 2008, în plin boom imobiliar, au fost şi ei orbiţi de randamentele uriaşe şi au investit 1,5 milioane de euro în terenuri pe care ar fi urmat să construiască clădiri rezidenţiale. În scurt timp, cei 100 de euro pe metru pătrat pe care i-au plătit s-au topit la jumătate, astfel că cei doi au decis să oprească orice investiţie.

PEGAS, FĂRĂ PROPRIETAR

Cea mai veche marcă de biciclete de la noi, Pegas, nu este în proprietatea nimănui, potrivit datelor OSIM. Tohan Zărneşti, compania care a înregistrat-o în ianuarie 1989, nu a mai reînnoit licenţa de utilizare a mărcii din 1999. Firma braşoveană a continuat să folosească brandul până în 2005, când a sistat complet producţia.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite