Becali dă cu brandul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Acest rebranding al candidatului politic arată că Gigi, alias "George" Becali, nu mai candidează pentru imagine. Candidează pentru a câştiga. Gigi Becali s-a implicat într-o confruntare.

Acest rebranding al candidatului politic arată că Gigi, alias "George" Becali, nu mai candidează pentru imagine. Candidează pentru a câştiga.
Gigi Becali s-a implicat într-o confruntare. Cunoscând personajul şi citind titlul editorialului ce pare scris într-un limbaj de cartier, vă puteţi gândi că relatez despre vreo bătaie. Nici vorbă de aşa ceva. E vorba de un război al inteligenţei, pe tărâmul marketingului politic. E vorba de un rebranding de candidat la funcţia prezidenţială, moment foarte important şi neremarcat încă în media la adevăratele sale dimensiuni şi mai ales implicaţii. În amplele apariţii ale lui Gigi Becali din ultima săptămână la talk-show-urile de la B1Tv şi OTV, pe burtiera ambelor televiziuni era scris "George Becali". Patronul Stelei apărea cu caietul cu notiţe din Liiceanu şi Pleşu şi se străduia să aibă un discurs ceva mai cizelat. Dar amănuntul cu schimbarea prenumelui este mai semnificativ decât insinuarea lui Becali cum că serviciile secrete occidentale i-au dat de înţeles că ar fi "agreat" ca viitor preşedinte al României. Este mai semnificativ şi decât afirmaţia că preşedintele Băsescu ar fi bine să nu mai candideze în viitoarea legislatură, în contextul discuţiei despre CNSAS. Acest amănunt arată că Gigi Becali se pregăteşte cu adevărat pentru cursa prezidenţială, lucrând cu consultanţi care chiar se pricep la ceea ce fac. Nu poţi câştiga o cursă prezidenţială cu un nume precum "Gigi". Un profesionist în branding şi marketing politic ştie că prima regulă a construcţiei unui brand este să ai o poziţionare bună. Or, vă amintiţi care a fost poziţionarea cu care Băsescu a câştigat primăria în 2000? "Vin la primărie!". Băsescu s-a poziţionat din start ca primar general. A fost credibil în percepţia publică. Pentru a deveni ceva, trebuie să te comporţi ca şi cum deja ai fi acolo, trebuie să creezi în ochii celorlalţi percepţia că poţi fi acolo, că în fapt deja eşti şi ei nu mai îndeplinesc decât o simplă formalitate numindu-te. Cei pe care Becali i-a angajat ştiu asta şi, dacă o ştiu atât de bine încât să-l convingă să-şi schimbe numele, înseamnă că sunt cu adevărat buni! Asta este şi neşansa domnului Becali. Această mutare de marketing vine pe fondul pe care Gigi Becali este ales drept cel mai puternic român prin topuri făcute de diverse instituţii de presă şi în contextul în care echipa Steaua pare să aibă vânt în pânze, ceea ce îi alimentează preşedintelui PNG o dilatare a ego-ului suficient de mare cât să înceapă să-l facă vulnerabil. Acest rebranding al candidatului politic arată că Gigi, alias "George" Becali, nu mai candidează pentru imagine. Candidează pentru a câştiga. Odată transmis acest mesaj, există două variante plauzibile. Prima este ca preşedintele Băsescu să încerce să-l coopteze ca aliat politic. Mi-e teamă însă că Gigi Becali şi-a luat prea mult avânt pentru asta. Rămâne varianta a doua, şi anume aceeaşi rutină cu care ne-am obişnuit. Parchetul apare cu nişte dosare privind nişte afaceri ale domnului Becali, mai ales în contextul în care în 2007 par să urmeze alegeri. Este desigur o proiecţie subiectivă, care face parte dintr-un scenariu de film de scurtmetraj la care lucrez. Orice asemănare cu fapte şi persoane reale este pur întâmplătoare.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite