Băsescu nu mai face rating

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Prezenţele televizate ale preşedintelui nu au dus la explozia ratingului. Şeful statului şi-a anulat în ultimul moment emisiunea de vineri seară, de la TVR . Traian Băsescu nu mai este

Prezenţele televizate ale preşedintelui nu au dus la explozia ratingului. Şeful statului şi-a anulat în ultimul moment emisiunea de vineri seară, de la TVR .

Traian Băsescu nu mai este campionul ratingului. Dezbaterile asupra votului uninominal şi asupra referendumului de pe 25 noiembrie nu au convins telespectatorii să stea cu ochii lipiţi de televizor.

Şeful statului a avut performanţe slabe în aparaţiile sale televizate în privinţa numărului de telespectatori. Ultima bătălie mediatică a lui Băsescu, purtată pe Realitatea TV, a fost câştigată, detaşat, de serialul Elodia de pe OTV.

Un studiu politic privind mesajele din campanie, obţinut în exclusivitate de ziarul "Adevărul", arată că în campania electorală Traian Băsescu a rostit "PD" mai des decât Emil Boc.

Cercetarea efectuată de un partid politic arată că Traian Băsescu a abordat acelaşi gen de discurs atipic ca şi în celelalte campanii ale sale. "Caracteristica principală a acestui tip de discurs este că pare aproape că se fereşte de a aborda subiecte concrete, esenţa mesajelor evitând parcă intenţionat agenda publică", se arată în cercetare.

Documentul avertizează asupra lipsei de interes a populaţiei faţă de mesajele preşedintelui. "Un posibil efect negativ s-ar putea materializa faţă de mesajele repetitive ale preşedintelui", este una dintre concluziile cercetării.

"Traian Băsescu evocă teme din agenda publică pentru a ţinti propriile teme, pe care încearcă să le impună populaţiei, ipoteză demonstrată de frecvenţa în declaraţiile sale a unor sintagme şi cuvinte precum <> , <> , <> ", se explică în analiza discursului preşedintelui.

"<> a fost folosit foarte mult, excesiv chiar, în construcţii cu verbe negative, în cadrul acestei campanii, fapt ce semnalează caracterul în special negativ al campaniilor purtate de principalele partide politic. <> a fost Traian Băsescu, urmat, la mică distanţă, de PD, apoi de PSD", se mai menţionează în analiză.

Băsescu a pronunţat "PD" mai des decât Boc

Documentul arată că Traian Băsescu a folosit de mai multe ori prescurtarea "PD" decât însuşi preşedintele democaţilor, Emil Boc. În timp ce Boc a spus în plină campanie electorală "PD" de 344 de ori, şeful statului a prounţat prescurtarea partidului de 359 de ori. În schimb, mai marele democraţilor a rostit numele lui Traian Băsescu de 351 de ori.

Adică mai des decât numele propriului său partid! "Dată fiind diferenţa dintre notorietatea lui Emil Boc şi cea a lui Traian Băsescu, liderul democrat face uz de numele celui de-al doilea atât pentru legitimare cât şi pentru reclamă", se mai arată în analiză.

"Fraza-cheie pentru Emil Boc: referendumul pentru uninominal elimină corupţia şi oligarhii pentru că aşa spune Băsescu", este concluzia la care au ajuns cercetătorii.

Analiza a fost efectuată de specialişti şi se referă la mesajele-cheie ale principalilor lideri politici în cadrul campaniei pentru algerile europarlamentare şi pentru referendumul pe votul uninominal. Studiul s-a făcut prin monitorizarea discursurilor principalilor purtători de mesaj. Metoda a fost analiza cantitativă de discurs, identificarea cuvintelor-cheie utilizate şi apoi determinarea cuvântului cel mai des folosit.

Scrisorile preşedintelui pentru uninominal au costat 150.000 de euro

Preşedintelui Traian Băsescu i-au rămas în cont, de la referendumul pentru demitere din luna mai, 236.700 de euro, potrivit unor informaţii de la Curtea de Conturi. Şeful statului a declarat, la începutul săptămânii, că materialele publicitare pentru campania privind uninominalul au fost plătite din banii economisiţi cu acel prilej.

Experţi din domeniul tipografic au apreciat că preţul celor 4.000.000 de scrisori-pledoarie pentru tipul de vot uninominal propus de preşedinte s-a ridicat la aproximativ 150.000 de euro. "Adevărul" a relatat, în ediţia de marţi, că Băsescu a trimis alegătorilor materiale publicitare comandate şi plătite de PD. Preşedintele a precizat, ulterior, că acţiunile de campanie au fost plătite din banii rămaşi de la referendumul din mai, dar şi din fonduri ale democraţilor. (Bogdan Costache)

Serialul Elodia, mai vizionat decât Băsescu

Potrivit statisticilor, prezenţele lui Traian Băsescu pe posturile de televiziune nu mai sunt urmărite de un număr mare de cetăţeni. Emisiunea "Ediţie Specială" de la TVR1 din data de 5 noiembrie a avut o medie de 423.000 de telespectatori pe minut în mediul urban şi de 952.000 de telespectatori pe minut pe plan naţional. Aceasta a fost cea mai bună prestaţie tv a şefului statului din campania electorală.

Emisiunea "Realitatea Zilei" - ediţie specială cu Traian Băsescu, din 14 noiembrie, de pe postul Realitatea TV, a fost urmărită în mediul urban de 228.000 de telespectatori pe minut, iar la nivel naţional a avut o medie de 384.000 de privitori.

Preşedintele nu s-a sfiit să reclame de mai multe ori lipsa de dezbateri pe marginea referendumului şi a votului uninominal. El spunea că, dacă cetăţenii ar fi informaţi despre subiect, s-ar prezenta în număr mai mare la vot.

Lupta Băsescu-Turcescu, câştigată de Elodia

Confruntarea dintre Traian Băsescu şi Robert Turcescu de joi seară a fost câştigată de povestea Elodiei Ghinescu, care le-a părut mult mai interesantă celor care s-au uitat la televizor. Cifrele arată că, pe acelaşi tronson orar - ora 22.00, povestea dispariţiei Elodiei a fost mult mai interesantă decât referendumul pe uninominal.

Şeful statului a fost urmărit, joi, de o medie de 176.000 de telespectatori pe minut în mediul urban şi de aproximativ 300.000 de telespectatori pe minut la nivel naţional. În schimb, episodul 69 al serialului Elodia, difuzat de OTV, a fost privit de 264.000 de telespectatori pe minut în mediul urban şi de 526.000 de telespectatori pe minut la nivel naţional.

Cea mai slabă apariţie tv a preşedintelui a fost pe 31 octombrie, la emisiunea "Naşul", când şeful statului a fost urmărit în medie de 147.000 de telespectatori pe minut în mediul urban şi de 210.000 de telespectatori pe minut la nivel naţional. În condiţiile în care la TVR a avut cel mai bun rating, este curios că Băsescu a renunţat să mai apară tocmai pe acest post, vineri seară, când avea programată o emisiune.

Preşedintele a acuzat posturile publice de televiziune şi de radio că nu îi permit să se exprime, dar prestaţiile sale televizate nu au stârnit mare interes în rândul publicului

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite