Baronii locali primesc benzina si convorbiri telefonice la discretie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Senatorii pot folosi linistiti masinile institutiei pentru a-si face campanie electorala

Incepand cu aceasta campanie electorala, Consiliile locale si judetene vor putea cheltui cat doresc din bugetul propriu pentru telefoane si carburant auto, a decis ieri Camera Deputatilor. Prin modificarea pe sest a Ordonantei 80/2001 privind stabilirea unor norme de cheltuieli pentru autoritatile administratiei publice, s-au eliminat restrictiile impuse Consiliilor locale si judetene atat la numarul de personal angajat, cat si la cheltuielile cu benzina si telefoanele. Aceste prevederi au fost votate ieri de deputati, care au aprobat astfel raportul de mediere a textelor aflate in divergenta intre Camera Deputatilor si Senat la OG 85/2003, care modifica OG 80/2001. In 2001, la initiativa ministrului de atunci al Administratiei Publice, Octav Cozmanca, Guvernul a emis o ordonanta care obliga autoritatile administratiei publice sa-si cumpere doar masini fabricate in Romania, sa limiteze numarul de personal, precum si carburantul alocat fiecarei masini si sa scada cu 30 la suta bugetul pentru telefoane. Imediat dupa aparitia ordonantei, premierul Adrian Nastase a anuntat ca va circula doar cu autoturisme Daewoo Leganza fabricate la Craiova. Minunea a tinut doar cateva luni, intrucat, invocand motive de securitate, SPP a decis sa-l transporte pe primul-ministru cu masini BMW sau Jeep. Concomitent, ordonanta a provocat un val de revolta din partea liderilor locali ai PSD, care, in frunte cu Nicolae Mischie, au protestat public. In 2003, Guvernul a facut un prim pas inapoi si a emis o alta Ordonanta - 85/2003 - care lasa posibilitatea Consiliilor locale si judetene sa depaseasca plafonul impus in ceea ce priveste numarul de personal si sa angajeze "in functie de necesitati". In plus, prin diverse alte acte legislative, mai multe institutii, printre care SPP, SRI, SIE si Directia de Informatii a Armatei, au primit dreptul sa cumpere masini de import. Presedintia si Parlamentul isi pastrasera neatins acest privilegiu, de la bun inceput. Imediat dupa aparitia ordonantei, premierul Adrian Nastase a anuntat ca va circula doar cu autoturisme Daewoo Leganza fabricate la Craiova. Minunea a tinut doar cateva luni, intrucat, invocand motive de securitate, SPP a decis sa-l transporte pe primul-ministru cu masini BMW sau Jeep. Concomitent, ordonanta a provocat un val de revolta din partea liderilor locali ai PSD, care, in frunte cu Nicolae Mischie, au protestat public. In 2003, Guvernul a facut un prim pas inapoi si a emis o alta Ordonanta - 85/2003 - care lasa posibilitatea Consiliilor locale si judetene sa depaseasca plafonul impus in ceea ce priveste numarul de personal si sa angajeze "in functie de necesitati". In plus, prin diverse alte acte legislative, mai multe institutii, printre care SPP, SRI, SIE si Directia de Informatii a Armatei, au primit dreptul sa cumpere masini de import. Presedintia si Parlamentul isi pastrasera neatins acest privilegiu, de la bun inceput.
Generozitate si la Parlament
Senatorii pot folosi linistiti masinile institutiei ca sa-si faca campanie electorala
Senatorii vor folosi linistiti masinile institutiei pe care o reprezinta in campania electorala. Conducerea Senatului s-a aratat ieri ingaduitoare fata de parlamentarii care vor exploata masinile Senatului pentru a-si face campanie, afirmand ca este destul de dificil sa delimitezi activitatea politica de activitatea senatoriala. Secretarul general al Senatului, Constantin Sava, a spus ca alesii au in folosinta masinile de la birourile din teritoriu pentru indeplinirea mandatului de senator si ca "activitatea in teritoriu este obligatorie pentru toti". Si mai nuantat a fost Doru Ioan Taracila, vicepresedintele Senatului, care a explicat cat de greu este sa faci deosebirea dintre o activitate electorala si una de reprezentare a institutiei Senatului. Taracila a mai explicat ca, daca intalnirile din teritoriu vor fi evident politice si in scop electoral, atunci probabil ca senatorilor li se va atrage atentia. Constantin Sava spune ca senatorii primesc lunar o cota de 250 litri de benzina pentru cabinetele din judete, cota care a ramas la nivelul anului trecut. Calculele arata ca, la un consum de zece litri la suta de kilometri, un senator poate parcurge 2.500 de kilometri, ceea ce inseamna ca isi poate desfasura toata campania electorala pe banii publici, fara a mai supune partidul pe care-l reprezinta la vreun efort financiar.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite