Barbaţii sunt răpuşi de "armonia egipteană", iar femeile, de masculul polivalent

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dragoste la prima vedere? Sau un "program" întipărit în memorie care ne face să ne alegem inconştient partenerul în funcţie de dezideratul suprem, perpetuarea speciei? Sunt întrebările la

Dragoste la prima vedere? Sau un "program" întipărit în memorie care ne face să ne alegem inconştient partenerul în funcţie de dezideratul suprem, perpetuarea speciei? Sunt întrebările la care au răspuns două studii efectuate de specialişti americani şi englezi.

Johnston Maurice, specialist american în antropologie şi psihologie, a studiat frumuseţea umană şi a ajuns la concluzia că dragostea la prima vedere este strict legată de proporţiile corpului. Timp de 10 ani, Johnston împreună cu o echipă de cercetători au demonstrat că frumuseţea este un produs al evoluţiei, urmând mecanismul darwinian de supravieţuire a speciilor, dar şi a educaţiei.

Concluziile specialiştilor sunt că femeile şi bărbaţii au se pare criterii diferite de alegere a partenerului. Astfel, în timp ce bărbaţii caută idealul de feminitate, femeile nu agreează neapărat corpurile cele mai masculine. În laboratoarele din New Mexico, echipa de cercetători a introdus în calculator un spectru larg de figuri, de la cea "hipermasculinizată" - de tip Schwartzeneger - până la cea "hiperfeminizată" - gen Nicole Kidman.

Mii de subiecţi, bărbaţi şi femei, au privit chipurile care erau derulate pe ecranul calculatorului, în mod gradual, de la figura de tip "hipermasculin" până la cea de tip "hiperfeminin". Subiecţii au fost rugaţi să aleagă un anumit chip, în care ei considerau că se întruneşte armonia perfectă.

Bărbaţii au ales aproape exclusiv profilurile cu cele mai accentuate caracteristici feminine. Acele trăsături care sunt marcate de hormoni, cei care determină transformarea buzelor mai pline, a maxilarului care se îngustează şi a ochilor care se măresc.

Toate aceste trăsături sunt marcate de eliberarea de estrogen care are loc la pubertate. Ele indică fertilitate şi sunt comune tuturor culturilor pentru că reprezintă trăsături biologice, mesaje universale transmise tuturor bărbaţilor.

J.Lo, tiparul fertilităţii ancestrale

Femeile, în schimb, au perceput frumuseţea într-un mod mai nuanţat. Ele nu sunt mereu atrase de cea mai masculinizată figură, cea care emană testosteron, ci de caracteristici mult mai complexe ale evoluţiei care le transmit că bărbatul este capabil să susţină familia, potenţiala fertilitate, şi sănătatea, dar şi puterea pe plan social, nu neapărat fizic.

În cazul femeilor, cea mai importantă trăsătură a corpului femeii este şi a fost încă din timpul egiptenilor proporţia dintre talie şi şolduri. Astfel explică cercetătorii fascinaţia bărbaţilor pentru corpul lui Jennifer Lopez - care este un tipar de fertilitate ancestrală.

Pe de altă parte, se pare însă că şi educaţia are un cuvânt de spus. Specialiştii în antropologie au declarat că, în urma cercetărilor efectuate, o pondere foarte mare în alegerea chipului iubit o au figurile pe care fiecare dintre noi le-am văzut în copilărie.

Este un proces de imprimare în subconştient a unui tipar. Explicaţia rezidă în faptul că trăsăturile pe care le vedem cel mai des în timpul copilăriei sunt asociate la maturitate cu faţa ideală, imagine formată din media tuturor figurilor văzute de-a lungul vieţii.

Nu este o concluzie foarte romantică, dar este valabilă atât în cazul femeilor, dar şi al bărbaţilor. O influenţă foarte mare, spun specialiştii, o are televiziunea, care ne arată încă din copilărie anumite modele, chipuri pe care poate nu le-am vedea în imediata noastră apropiere.

Un alt studiu recent, efectuat de specialiştii Universităţii Durham (Marea Britanie), reconfirmă cercetările specialiştilor americani asupra importanţei pe care o are fizionomia în alegerea inconştientă a partenerului preferat. Studiul sugerează că atitudinile unei persoane faţă de relaţiile sentimentale pot fi evaluate studiind trăsăturile feţei.

Cercetările au inclus 700 de bărbaţi şi femei care au fost rugaţi să-şi spună părerea despre aventurile de o noapte. Subiecţii au fost rugaţi să judece atitudinea unor persoane faţă de partidele ocazionale de sex şi să evalueze gradul de atractivitate doar privind fotografiile-portret ale diverşilor indivizi.

Astfel, potrivit studiului britanic, preluat de dailymail.co.uk., bărbaţii care caută o aventură de o noapte trebuie să se concentreze asupra femeilor cu ochi mari, în timp ce reprezentantele sexului slab care caută o relaţie serioasă trebuie să aleagă un bărbat cu trăsături mai delicate.

Specialiştii le recomandă aventurierilor dornici de relaţii de scurtă durată să se concentreze asupra unor femei cu ochi mari şi maxilar mic, precum actriţele Charlize Theron şi Christina Ricci. În schimb, femeile care vânează un soţ ar trebui să renunţe să mai caute bărbaţi cu trăsături dure, cu nas proeminent, ochi mici şi maxilar pătrat, aşa cum este Bruce Willis, şi să se axeze pe cei cu trăsături mai fine, precum Leonardo DiCaprio.

În mod surprinzător, aproape 72% din participanţii la studiu au putut identifica corect, numai privind fotografiile, acele persoane care ar fi interesate de o aventură de o noapte, potrivit studiului publicat în "Evolution and Human Behaviour".

Studiul a mai scos la iveală faptul că bărbaţii le găsesc instinctiv mai atractive pe femeile interesate de partidele de sex ocazionale, în timp ce femeile sunt mai atrase de bărbaţi mai serioşi. Cercetătorii englezi cred că fenomenul îşi are rădăcinile în evoluţia umană, bărbaţii care au mai multe relaţii având mai multe probabilităţi de a-şi transmite genele generaţiilor următoare.

Femeile, de cealaltă parte, nu câştigau foarte multe lucruri din statutul de persoană liberă şi au preferat bărbaţii stabili, care puteau să le furnizeze hrană şi apărare. Studii anterioare au stabilit asocieri între trăsăturile feţei şi sănătate sau personalitate.

"Acesta este însă primul studiu care arată că oamenii sunt sensibili şi la semnalele subtile ale chipului în ceea ce priveşte tipul de relaţie romantică preferat de persoanele din jur", este de părere Ben Jones, coautor al studiului, cercetător la Universitatea din Aberdeen.

72% din subiecţi au putut identifica corect, numai privind fotografiile, acele persoane care ar fi interesate de o aventură de o noapte

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite