"Banii pentru rable" au ajuns aproape de fundul sacului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La doar doua zile de la demararea programului "Bani pentru rable", unii producatori de autoturisme si-au epuizat cotele repartizate de Administratia Fondului de Mediu. Ieri, la ora 12, la magazinul de

La doar doua zile de la demararea programului "Bani pentru rable", unii producatori de autoturisme si-au epuizat cotele repartizate de Administratia Fondului de Mediu. Ieri, la ora 12, la magazinul de prezentare de pe Calea Floreasca, nu mai era nimic de impartit. Afara, doar cativa batrani se rezemeau de geam si isi notau pe o foaie de hartie conditiile de intrare in program. Cam tarziu. inauntru, cei fericiti ca au apucat un loc pe lista isi aranjau ultimele acte inainte de a merge cu rabla la REMAT. "A ta cati ani avea?", il intreaba un cumparator pe altul. "A mea? 14", vine prompt raspunsul. "Era inca buna. A mea avea 20 de ani", concluzioneaza viitorul proprietar de masina noua, dandu-ti impresia ca nu vorbesc de automobile, ci despre membri ai familiei. "Mi-am luat doua zile libere de la serviciu. Luni am venit sa ma inscriu pe lista si ieri pe la sapte dimineata am fost sa-mi duc masina la REMAT", ne spune un alt barbat. incepand de luni dimineata, cateva sute de persoane au luat cu asalt show-room-ul. Dupa cum ne-a declarat unul dintre vanzatori, nu mai este nici o sansa ca un potential cumparator sa mai gaseasca in alte magazine masini de vanzare in programul de innoire a parcului auto. Reprezentantii Dacia ne-au spus ca, numai in doua zile, s-au acordat, in toata tara, 2.400 de note de acceptare.
Romanii se despart de masinile vechi plangand
De la producatorul sau importatorul de masini, drumul continua la REMAT. in Bucuresti sunt trei astfel de firme care au fost acceptate sa caseze masinile mai vechi de 12 ani. Cel mai mare are 24 de hectare si se afla in Berceni, pe soseaua de centura. La poarta stau aliniate vreo 15 masini, iar proprietarii asteapta sa le vina randul. Se intra cu masina in curte, se fac cateva ture si apoi se verifica seriile. E cantarita, i se scot placutele de inmatriculare, proprietarul trece sa-si ia bonul valoric de 30 milioane de lei, si gata. Se asteapta in jur de o jumatate de ora. "De luni am primit la casat in jur de 50 de masini. Unele sunt rable, altele ar putea fi vandute in targ cu 50, 60 de milioane de lei, dar proprietarul nu a mai vrut batai de cap, asa ca a adus-o la noi", ne spune unul dintre responsabilii REMAT-ului. in curtea imensa, printre muntii de fier vechi, toate sunt bine puse la punct. "Dupa ce se rezolva toate problemele cu proprietarul, masina este dusa la rampa unde i se scoate uleiul, antigelul si benzina. Apoi, ajunge la depoluare, unde se ia tot de pe ea. Ultimul loc in care ajunge este la taiat si sortat. Avem un utilaj care a costat cateva milioane de dolari care, intr-un minut, o taie si nu mai ramane din ea decat un cub cu latura de 10 centimetri, din fier si plastic. Unul dintre proprietari a vrut sa vada ce i se face masinii. Cand a vazut ca masina lui a ramas bucati-bucatele, a inceput sa planga", ne mai povesteste angajatul. Dupa ce programul de innoire a fost amanat o jumatate de luna, se pare ca romanii l-au asteptat cu sufletul la gura. Imbulzeala de la dealeri a fost determinata si de faptul ca, pe langa cele 30 de milioane de lei date de stat, producatorii sau importatorii de autoturisme au afisat si preturi promotionale la unele marci.

Societate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite