Băncile noi îşi fac loc în piaţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pentru a se individualiza, instituţiile de credit caută, în principal, o nişă Creditele specializate, consultanţa de business şi campaniile de relaţii publice sunt principalele tactici

Pentru a se individualiza, instituţiile de credit caută, în principal, o nişă

Creditele specializate, consultanţa de business şi campaniile de relaţii publice sunt principalele tactici ale băncilor care au intrat pe piaţă în ultimii doi ani.

Pentru a-şi face loc pe piaţă, cea mai mare parte a instituţiilor de credit intrate în sistemul bancar în ultimii doi ani adoptă o strategie de nişă. Este şi cazul portughezilor de la Finicredito, instituţie de credit care se axează pe acordarea de împrumuturi specializate.

Astfel, în oferta băncii pot fi găsite produse de leasing şi credite pentru achiziţia de automobile, motociclete, ATV-uri sau ambarcaţiuni. Alte instituţii de credit care şi-au început activitatea pe piaţa românească în ultimii doi ani sunt Fortis Bank, La Caixa, Millennium Bank şi Bank of Cyprus.

Orientarea spre segmentul corporate

O abordare diferită este cea a belgienilor de la Fortis, axaţi pe segmentul corporate. Practic, Fortis oferă companiilor serviciile sale prin intermediul unui relationship manager, care este o persoană de contact ce se ocupă de solicitările financiare ale clienţilor.

Serviciile oferite sunt specializate şi vizează gestionarea creanţelor, controlul riscului de piaţă, garantarea şi finanţarea activităţilor de import/export, optimizarea plăţilor etc. O nouă prezenţă pe piaţa românească este cea a spaniolilor de la La Caixa, lideri în activitatea de retail banking din Spania.

Campanii puternice de promovare

Încă de la intrarea pe piaţă, obiectivul instituţiei de credit a fost de a sprijini clienţii spanioli din ţara noastră, precum şi clienţii români din Spania. În prezent, oficialii băncii sunt în discuţii pentru preluarea Libra Bank, bancă specializată pe segmentul profesiilor liberale. Până în momentul de faţă, nu s-a stabilit modalitatea de colaborare dintre cele două entităţi.

Trebuie menţionat faptul că, încă de la început, spaniolii s-au arătat interesaţi de activitatea de retail banking din ţara noastră, afirmându-şi interesul pentru a prelua o instituţie de credit.

Dintre instituţiile de credit care au intrat pe piaţa românească în ultimul an şi jumătate, singurele bănci generaliste sunt Millennium Bank şi Bank of Cyprus. După ratarea ofertei de privatizare a BCR, portughezii au optat pentru o strategie inedită. Aceasta s-a materializat într-o campanie puternică de relaţii publice, care le-a permis să devină în scurt timp vizibili pe piaţă.

Astfel, după ce au împodobit la Bucureşti cel mai înalt brad de Crăciun din Europa, portughezii au demarat la începutul acestui an un parteneriat cu clubul de fotbal Rapid. În plus, instituţia de credit a dezvoltat oferte promoţionale pentru creditele şi depozitele din ofertă.

Cotă de piaţă cumulată de numai 0,18%

Totuşi, puterea ultimilor intraţi pe piaţă "păleşte" în faţa instituţiilor de credit mari care concentrează o proporţie covârşitoare a activităţii bancare din România. La finalul lui 2007, băncile "new-entry" (Bank of Cyprus, La Caixa, Finicredito şi Millennium Bank) deţineau, împreună, active în valoare de 467,9 milioane de lei, reprezentând 0,18% din activele totale ale sistemului bancar.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite