17 milioane de dolari de la Banca Mondiala n-au reusit sa fluidizeze traficul prin vamile romanesti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pentru a intra in Romania, un autocamion este nevoit sa stea in vama mai bine de o ora. Acest lucru l-a putut constata pe viu si Anand Seth, noul director al Bancii Mondiale pentru Romania, Bulgaria

Pentru a intra in Romania, un autocamion este nevoit sa stea in vama mai bine de o ora. Acest lucru l-a putut constata pe viu si Anand Seth, noul director al Bancii Mondiale pentru Romania, Bulgaria si Croatia, care a vrut sa vada cum au fost folosite cele 17 milioane de dolari acordate de banca pentru modernizarea Vamii romanesti. Imprumutul reprezinta 60% din valoarea totala a proiectului de modernizare. Anand Seth a constatat ca, la Giurgiu, operatiunile pentru intrarea in tara a unui autocamion dureaza in medie 70 de minute, in timp ce la Ruse bulgarii fac acest lucru in numai 24 de minute. Fata de timpul considerat necesar de catre Banca Mondiala (20 de minute, atat pentru intrarea, cat si pentru iesirea din tara), la Giurgiu se asteapta 70 de minute pentru intrarea in tara si 35 de minute pentru iesire. Vamesii romani spun ca durata mare de asteptare se datoreaza in special celorlalte institutii de la frontiera, care isi fac treba mult mai lent decat ar trebui. Astfel, dupa ce trece prin groapa de dezinfectie (in care a trebuit sa se afunde si delegatia Bancii Mondiale venita cu masina din Bulgaria), unde nu exista un asemenea "botez" pe bani, orice autocamion trebuie sa treaca prin filtrul Administratiei Nationale a Drumurilor (AND) (filtru care, de asemenea, nu exista la bulgari). De aici nu scapa in mai putin de o jumatate de ora, pentru ca trebuie masurat si cantarit pe fiecare osie, sa nu fie gabarit depasit si sa nu strice drumurile tarii. Tudor Tanasescu, directorul Directie Generale a Vamilor (DGV), i-a aratat directorului Bancii Mondiale cum, in vama, pentru fluidizarea traficului, controlul se face prin sondaj, folosindu-se echipamente mobile cu raze X pentru scanarea camioanelor si a containerelor. In plus, au fost apropiate ghiseele vamesilor de cele ale politistilor de frontiera, a fost creat ghiseul unic pentru incasarea taxelor la bugetul central (la care se mai adauga o taxa la iesirea din vama, pentru Primaria Giurgiu, practic platindu-se inca o data taxa ecologica). "Mai este nevoie doar de o mica contributie si din partea dumneavoastra pentru fluidizarea traficului", i-a spus reprezentantul Bancii Mondiale lui Mihai Basulescu, directorul general al AND, prezent la intalnirea de la Giurgiu. Mai ales ca oficialul Bancii a fost surprins sa constate ca, dupa controlul total al AND, mai putin de 10% dintre camioane erau in neregula. Acesta nu a pierdut din vedere nici faptul ca, in Vama Giurgiu, AND are in jur de 100 de angajati, prin comparatie acolo lucrand sub 40 de vamesi.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite