Bacău: „Reţeta bulgărească“, ţeapă cu 400 de victime

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cei care îşi înregistrează maşinile în ţara vecină riscă dosare penale

Poliţia şi notarii avertizează însă că actele întocmite în Bulgaria nu au nici o valoare în România. Până acum, 400 de şoferi prinşi în trafic cu numere bulgăreşti s-au ales cu dosare penale.

„În Bulgaria e totul ieftin, nu ca la noi, să te omoare”. O frază foarte convingătoare, folosită adesea de cei care intermediază înmatriculări de maşini în ţara vecină şi care dau anunţuri la mica publicitate în ziarele din regiunea Moldovei. În România, înregistrarea unei maşini second-hand produsă în 2.000 costă aproape 2.500 de euro.

În Bulgaria, aceeaşi maşină poate fi înmatriculată cu doar 650 de euro. „În sumă sunt incluse comisionul meu, taxele la zi, revizia tehnică şi asigurarea pe un an. Trebuie să faceţi un drum în Bulgaria cu maşina ca să facem actele”, explică binevoitor Liviu, un băcăuan care se ocupă de astfel de tranzacţii.

„Ce vă trebuie sĂ fiţi proprietar pe ea?”

Acesta dă asigurări că totul se rezolvă într-o singură zi. „Eu am pe cineva care are dublă cetăţenie şi o să meargă cu noi în Bulgaria. Acolo îi veţi vinde maşina şi el o va înmatricula pe numele lui, iar în două-trei ore va obţine şi numerele de înmatriculare. Apoi face o procură prin care vă încredinţează maşina, cu drepturile unui proprietar”, susţine bărbatul. Practic, cel care îşi înmatriculează o maşină în ţara vecină, pe numele unui cetăţean bulgar, nu mai este în acte posesorul ei. Pe de altă parte, intermediarul susţine că titularul procurii are drepturi depline asupra maşinii.

„Păi în procură scrie că puteţi face ce vreţi cu maşina, chiar şi să o vindeţi. Ce vă trebuie să fiţi proprietar pe ea? Peste un an mai cheltuiţi 170 de euro cu reînnoirea asigurării, a reviziei tehnice şi a taxelor la primărie”, adaugă Lucian.

Dosare penale pentru şoferii „bulgari”

Poliţiştii susţin, pe de altă parte, că întreaga afacere are doar o spoială legală, iar şoferii care îşi înmatriculează maşinile peste Dunăre riscă dosare penale. Astfel, procura întocmită la bulgari n-ar avea nicio valoare în România. Prin urmare, şoferul nu are dreptul de a-şi conduce maşina pe drumurile publice decât 90 de zile, după care este tratat de poliţişti ca şi cum ar circula cu o maşină cu numerele expirate.

„Avem peste 400 de dosare întocmite pentru infracţiuni la regimul circulaţiei, de la începutul anului. Conform articolului 82, punctul 4 din Codul Rutier, orice maşină înmatriculată în străinătate şi care este deţinută de un cetăţean român, poate circula pe drumurile publice 90 de zile. Peste acest termen trebuie înmatriculată în ţară”, a spus comisarul Dorin Roman, şeful Poliţiei Rutiere, Bacău

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite