"Babel" nu se ţine de cuvânt!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deşi au promis că 10 la sută din banii încasaţi din sms-uri vor fi investiţi în ţara câştigătorului, producătorii emisiunii "Fiii lui Babel" s-au răzgândit. În timpul

Deşi au promis că 10 la sută din banii încasaţi din sms-uri vor fi investiţi în ţara câştigătorului, producătorii emisiunii "Fiii lui Babel" s-au răzgândit.

În timpul fiecărei gale a emisiunii "Fiii lui Babel", prezentatorul Antonio Garrido a îndemnat telespectatorii să descarce pe telefonul mobil melodia interpretului preferat. El a anunţat des şi faptul că 10% din banii încasaţi vor fi folosiţi în acţiuni de caritate în ţara de origine a câştigătorului. Se pare însă că Babel nu-şi va respecta cuvântul dat.


Pentru descărcarea unei melodii trebuiau trimise trei mesaje, preţul unuia fiind de 1,2 euro, plus TVA. Gală după gală, românii au descărcat melodiile ştiind că banii vor fi destinaţi României, în cazul în care Costel Busuioc va ieşi învingător. Fondurile rezultate sunt administrate de Sony Music şi de compania producătoare a concursului, Zeppelin.


Secretele Macarenei


La finalul emisiunii, cele două firme s-au răzgândit şi au decis ca suma destinată acţiunilor de caritate să fie folosită exclusiv în Ecuador. "Adevărul" a încercat să afle cifra exactă care va fi destinată acţiunilor de binefacere. Am contactat telefonic Sony Music şi am încercat să stăm de vorbă cu persoana desemnată pentru administrarea fondurilor.

Ni s-a spus că banii sunt administraţi de studioul Zeppelin, de unde ni s-a spus că producătorii emisiunii nu se află în clădire. După multe insistenţe, telefonista ne-a sugerat să o contactăm pe Marta Diez, şefa departamentului de publicitate. "Ar trebui să vorbiţi cu Sony Music. Ei se ocupă de fonduri", a afirmat Marta Diez. Am sunat din nou la Sony Music, unde ni s-a repetat că banii sunt administraţi de Zeppelin.

Insistând în desluşirea acestui mister, am telefonat, din nou, la Zeppelin, unde am reuşit să vorbim cu responsabila cabinetului de presă, care, după multe insistenţe, a fost de acord să ne spună că se numeşte Macarena Montes.

"Banii vor fi folosiţi în acţiuni de caritate, fapt pentru care nu se poate comunica suma exactă, nici numele persoanelor care au decis ca aceşti bani să fie folosiţi în Ecuador. Noi nu putem da nimănui nici un fel de detalii referitoare la suma strânsă. Banii vor fi trimişi pentru a ajuta nişte ecuadorieni. A fost o erupţie vulcanică sau aşa ceva", a afirmat responsabila de presă.


Românii nu se uită la posturile iberice


Din punct de vedere al audienţei înregistrate, concursul "Fiii lui Babel" a trecut prin diverse etape de-a lungul celor opt gale. Iniţial, emisiunea a avut 1.600.000 de telespectatori, pe Canalul 1 al Televiziunii Naţionale. Apoi, audienţa a scăzut treptat.


La cea de-a doua gală, indicele de audienţă a suferit o scădere importantă, ceea ce a determinat transferul emisiunii pe Canalul 2. "Fiii lui Babel" a reuşit ceea ce sperau organizatorii: să ridice audienţa postului TVE2, cunoscut drept canal de emisiuni informative, culturale şi educative. Ca medie, "Fiii lui Babel" a înregistrat o audienţă de 991.000 telespectatori pentru fiecare gală.

La gala a şaptea, audienţa a fost de 480.000 de telespectatori. Destul de puţini spanioli au urmărit concursul, întrucât emisiunea li se adresa mai ales imigranţilor, din rândul cărora au fost aleşi concurenţii. Principalul public a fost cel feminin, urmat de bărbaţi cu vârsta de peste 65 de ani. Audienţa maximă s-a înregistrat în insulele Baleare.

În mod surprinzător, românii din Spania au urmărit emisiunea pe canalele româneşti care au retransmis show-ul. Şi asta pentru că imigranţii nu se uită la posturile spaniole, în general. Ei preferă să urmărească posturile tv "de acasă", folosind antene prin satelit aduse din România.


Un concurs creat după cel destinat spaniolilor


Programul "Fiii lui Babel" a fost creat după modelul altui concurs, "Operacion Triunfo", ajuns în Spania la cea de-a şaptea ediţie. Formatul programului a fost o rampă de relansare a postului naţional de televiziune, care trecea printr-o criză de audienţă.


Difuzat prima dată acum şase ani de TVE şi în ultimii patru ani de către Tele5, programul promovează tinerii spanioli cu aspiraţii de cântăreţi. Primii trei clasaţi încheie contracte de colaborare cu prestigioase case de discuri. La fel ca la "Fiii lui Babel", concurenţii cântă pe parcursul mai multor gale şi primesc note de la juriu şi de la telespectatori, prin telefon şi SMS. Traiectoria artistică a câştigătorilor din ediţiile anterioare e surprinzătoare: învingătorii nu ajung să atingă nivelul vânzărilor de discuri pe care le înregistrează concurenţii clasaţi pe locurile doi şi trei.

Romantica TV a fost miercuri lider de audienţă cu transmiterea în direct a finalei "Hijos de Babel", câştigată de Costel Busuioc.


Potrivit reprezentanţilor postului, când Costel a cântat prima melodie, între orele 24.05 şi 24.10, unu din cinci televizoare din oraşele ţării era comutat pe Romantica. În acest interval, postul a înregistrat o audienţă de 465.000 de telespectatori din mediul urban şi 4 puncte de rating.


Între orele 22.30 şi 1.20, postul tv a fost lider de audienţă în mediu urban, cu un rating de 2,6, o cotă de piaţă de 11,3 şi un total de 800.000 de telespectatori. (Raluca Preda)

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite