Autostrada PD Bucureşti-Piteşti se lărgeşte pe trei benzi
0Extinderea Autostrăzii Bucureşti-Piteşti la trei benzi pe sens începe să fie luată în calcul de autorităţi ca o soluţie posibilă pentru preluarea traficului în creştere. Oficialii
Extinderea Autostrăzii Bucureşti-Piteşti la trei benzi pe sens începe să fie luată în calcul de autorităţi ca o soluţie posibilă pentru preluarea traficului în creştere. Oficialii Ministerului Transporturilor au anunţat că primele etape ale proiectului vor fi demarate începând de anul viitor.
"Lucrarea ar trebui să fie gata odată cu finalizarea Coridorului IV pan-european, urmând să asigure continuitatea traficului de pe tronsonul Sibiu-Piteşti. Prima etapă constă în elaborarea studiului de fezabilitate, care va fi realizat în 2007", ne-a declarat Liviu Dâmboiu, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Cum realizarea întregului Coridor IV rutier, ce va lega Nădlac de Constanţa, trecând prin Arad, Timişoara, Sibiu, Piteşti şi Bucureşti, are mari întârzieri, din cauza exproprierilor, şi extinderea Autostrăzii Bucureşti-Piteşti, parte a Coridorului IV, ar putea dura. Directorul CNADNR spune că şi această lucrare va necesita cumpărarea de terenuri de la proprietarii care deţin pământ în vecinătatea rutei. Numai această etapă se poate întinde pe o perioadă de doi-trei ani, din cauza procedurilor greoaie şi modului în care se poartă negocierile între proprietari şi autorităţi. În aceste condiţii, 2011 - termenul iniţial de finalizare a Coridorului IV - pare nerealist pentru noul proiect de extindere la trei benzi. Cert este că, "deocamdată, nu se cunosc varianta aleasă şi nici sursa de finanţare, mai ales că nu s-a făcut nicio estimare a costurilor unei asemenea lucrări", mai adaugă directorul general al CNADNR. Promisiunile privind lărgirea Autostrăzii Bucureşti-Piteşti au fost făcute acum două zile, când ministrul transporturilor, Radu Berceanu, a redeschis un tronson aflat în reparaţii. Berceanu este al treilea lider PD implicat în repararea acestei căi de comunicaţie. În 1999, sub mandatul ministrului Traian Băsescu, au început lucrările de reparaţie pe întreaga autostradă. Lucrările au fost finalizate în 2000, când Transporturile erau conduse de Anca Boagiu. Primele fisuri în autostradă au apărut în mai puţin de un an.