Autostrada Arad - Timişoara va fi construită după recoltă!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lucrările la prima autostradă din Banat vor începe din vara aceasta, termenul de finalizare fiind 2013 Startul lucrărilor pentru construirea autostrăzii Arad - Timişoara se va da în

Lucrările la prima autostradă din Banat vor începe din vara aceasta, termenul de finalizare fiind 2013

Startul lucrărilor pentru construirea autostrăzii Arad - Timişoara se va da în luna iulie, după ce ţăranii îşi vor strânge recolta de pe câmpurile pe unde va trece şoseaua. Reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara (DRDPT) spun că procedura de preluare a terenurilor de pe traseul autostrăzii este definitivată şi că preselecţia pentru alegerea antreprenorului este deja făcută.

Autostrada Arad - Timişoara - Deva, prima autostradă din Banat, face parte dintr-un traseu naţional care va prelua traficul pe coridorul IV Paneuropean, de la Nădlac la Constanţa. Costurile pentru porţiunea din Banat sunt de peste 1,8 miliarde de euro. Tronsonul Arad - Timişoara este estimat să fie construit cu aproape 267 milioane de euro.

20 milioane de euro numai pentru exproprieri

În ianuarie 2009 se vor demara lucrările pe tronsoanele Nădlac - Arad şi Timişoara - Lugoj. "Pentru tronsonul Timişoara - Lugoj este estimat că numai achiziţiile de terenuri vor costa 20 milioane de euro", declară directorul Maliţa.

Lucrările pe porţiunea Lugoj-Deva vor demara în 2009. "În opinia mea, anul 2013 este un termen realist de timp când se va putea circula pe autostradă de la Arad la Deva", susţine director general adjunct DRDPT, Horaţiu Simion.

Pierderi uriaşe în economia locală

Lipsa infrastructurii moderne provoacă pierderi uriaşe economiei locale. "Am pierdut vremea 20 de ani şi am ratat investiţii importante pentru că investitorii vor infrastructură", spune profesorul universitar Nicolae Ţăran, analist economic.

Nina Stanciu, vicepreşedinte al Federaţiei Operatorilor Români de Transport, spune că situaţia actuală a infrastructurii este jalnică: "Sunt firme care au ajuns în pragul falimentului din cauza infrastructurii de proastă calitate. Pe un transportator cargo drumul Timişoara - Bucureşti îl costă două zile. Se fac 581 de kilometri tarifari în două zile, în aceeaşi perioadă de timp făcând un drum Timişoara - Olanda.

E nevoie şi de calea ferată

Analistul economic Nicolae Ţăran spune că autostrăzile nu vor rezolva problema infrastructurii de transport, lipsa unei reţele feroviare pusă la punct fiind o problemă majoră.

Nu s-a făcut nimic pe zona de transport feroviar care este foarte importantă, ar fi preluat din traficul rutier cargo", declară Ţăran. Transportul cargo feroviar este aproape inexistent. Singura staţie de îmbarcare de la Arad este nefuncţională. Nici pentru transportul de călători nu există alternativă feroviară.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite