Audienţele on-line nu au succes în Capitală

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primiţi cu sesizarea? Dacă adresaţi această întrebare primarului sectorului 6 sau chiar primarului general, răspunsul va fi cu siguranţă "nu". Poate, zic cei de la sectoarele 4 şi 5, şi

Primiţi cu sesizarea? Dacă adresaţi această întrebare primarului sectorului 6 sau chiar primarului general, răspunsul va fi cu siguranţă "nu". Poate, zic cei de la sectoarele 4 şi 5, şi aproape un "da" hotărât veţi primi la primăriile sectoarelor 1, 3 şi 6. Proiectul www.domnule primar.ro a fost pus în practică în 2005, dar după doi ani de activitate, acesta nu s-a dovedit o interacţiune între administraţiile locale şi cetăţeni. Motivul? Primarii nu se sinchisesc să răspundă, edilii Capitalei fiind printre codaşii în topul reacţiilor la problemele celor care i-au ales.

Printre scuzele venite de la primării se numără faptul că răspunsul la întrebările de pe site nu este obligatoriu. Primarul general, Adriean Videanu, şi primarul sectorului 4, Adrian Inimăroiu, au zero la acest capitol. Am încercat să aflăm de ce, însă Inimăroiu era "în şedinţă". De la Biroul de Presă a venit însă lămurirea. "Acela nu este un site oficial. Noi avem <> şi <> , unde răspundem la sesizări. Aceea e afacerea Primăriei Sectorului 1, din câte am înţeles, cu o firmă privată. Nu este obligatoriu să răspundem acolo", a spus Marius Dobrescu. Cele mai multe sesizări s-au primit la sectorul 3. Din cele peste 670 de sesizări, primarul Liviu Negoiţă a răspuns la peste 90%. Proporţiile se respectă şi la sectoarele 1 şi 6, unde Andrei Chiliman, respectiv Cristian Poteraş au răspuns la cea mai mare parte a sesizărilor.

Lui Onţanu i-a dispărut entuziasmul

La restul primăriilor de sector, situaţia se înrăutăţeşte. Cu toate că, la inaugurarea proiectului, primarul Neculai Onţanu a precizat că o echipă specializată se va ocupa de problemele ridicate de cetăţeni pe site, din cele 314 sesizări doar jumătate şi-au găsit răspuns la Primăria Sectorului 2. La sectorul 5, statistica arată chiar mai rău: doar o treime din sesizări au primit răspuns. De la biroul IT, unde ajung reclamaţiile, ni s-a răspuns că "o bună parte din sesizări sunt glume sau mailuri la care nu poţi răspunde".

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite