Atuul băncilor mari, cardurile co-branded

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cele mai multe produse de acest tip sunt oferite de primele instituţii de credit din sistem Deşi reprezintă un instrument eficient de fidelizare, nu toate băncile optează pentru lansarea

Cele mai multe produse de acest tip sunt oferite de primele instituţii de credit din sistem

Deşi reprezintă un instrument eficient de fidelizare, nu toate băncile optează pentru lansarea unui card în parteneriat cu alte companii.

O analiză a pieţei de profil arată că primele bănci din sistem oferă cele mai multe co-branduri, în timp ce concurenţii de talie mică nu dezvoltă decât rareori astfel de produse. Cu toate că aduc numeroase beneficii, numărul cardurilor lansate în parteneriat cu bănci de talie mică este, încă, foarte redus.

"La fel cum o bancă alege să colaboreze cu un retailer de mari dimensiuni, şi retailerul este interesat să-şi asocieze numele cu o bancă importantă", explică Dragoş Cabat, preşedintele Chartered Financial Analyst.

Analistul este de părere că instituţiile de credit lansează adesea carduri co-branded, în parteneriat cu marii lor clienţi. Astfel, banca nu îşi fidelizează doar cei mai importanţi clienţi, ci oferă, în paralel, numeroase avantaje posesorilor de card.

La rândul său, Mădălina Stoica, şef serviciu marketing la BRD Consumer Finance, consideră că decizia de a lansa un produs co-branded provine din dorinţa companiei partenere de a aduce plusvaloare ofertei sale.

Cardul de credit, cel mai popular

"Totuşi, reputaţia partenerului nu reprezintă principalul criteriu de alegere, deşi este adevărat că o instituţie financiară va ţine mereu cont de criteriile de imagine în momentul în care un eventual parteneriat ar conduce la ştirbirea unei bune reputaţii consolidate deja pe piaţă", ne-a declarat Mădălina Stoica, şef serviciu marketing la BRD Finance.

Cele mai multe produse co-branded sunt de tipul card de credit, pentru că impulsionează utilizarea liniei de creditare la cumpărături, prin numeroasele avantaje disponibile în reţeaua partenerului.

Astfel, în oferta BCR există şase astfel de produse, lansate în parteneriat cu Praktiker, Ultra Pro, Zass, Media Galaxy, Depozitul de Calculatoare şi Altex. Cea mai variată ofertă de co-branduri aparţine diviziei de credite de consum a BRD, BRD Finance, care a lansat până în prezent 11 astfel de produse.

Băncile mici vin din urmă

Deşi sunt incluse cu precădere în ofertele băncilor mari, cardurile co-branded încep să fie dezvoltate şi de instituţii de credit de talie mai mică. Cel mai recent astfel de produs a fost lansat ieri, sub sigla Libra Bank, în parteneriat cu furnizorul de servicii Indaco Systems.

Produsul este un card de debit cu componentă de economisire şi overdraft, adresat exclusiv juriştilor şi contabililor din România, întrucât Indaco Systems furnizează servicii de software speciale pentru cele două categorii socioprofesionale.

Descoperitul de cont (overdraft) se acordă în limită de maximum şase venituri nete, dar nu poate să depăşească 17.500 de lei. În plus, pentru sume mai mari de 500 de lei păstraţi în contul ataşat cardului, banca plăteşte o dobândă de 8%.

Alte exemplu sunt co-brandurile Banca Carpatica-Automobil Clubul Român (ACR) sau OTP-MOL. În sfera instituţiilor financiare nebancare, pot fi menţionate cele şase carduri de credit co-branded lansate în parteneriat sub sigla Cetelem sau cardul Fill&Go, ce poate fi solicitat în staţiile Rompetrol.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite