Asigurările vor să se protejeze de publicitatea agresivă a firmelor de medicamente

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate intenţionează să găsească noi criterii de compensare, astfel încât pacientul să nu mai alerge de la o farmacie la alta, a declarat dr. Vasile

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate intenţionează să găsească noi criterii de compensare, astfel încât pacientul să nu mai alerge de la o farmacie la alta, a declarat dr. Vasile Cepoi, director executiv. O soluţie ar fi plata înapoi (clawback), prin încheierea unui protocol cu producătorii în care să se stipuleze cât se poate suporta de către CNAS în anul în curs, ceea ce depăşeşte urmând a fi returnat de firme. Această alternativă urmăreşte contracararea marketingului agresiv al companiilor. O a doua modalitate este aceea de a determina medicul să-şi limiteze prescrierile, iar banii care rămân din suma alocată fiecăruia să poată fi utilizaţi pentru nevoile cabinetului. Există un risc, a recunoscut directorul executiv al CNAS, ca medicul să nu mai consulte. De aceea, trebuie să se stabilească anumite criterii în funcţie de grupele de boli.

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite