Ardealul va avea brand

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministerul Turismului va scoate la licitaţie, în această toamnă, caietul de sarcini pentru realizarea unei mărci turistice a Transilvaniei Dracula, cimitirul de la Săpânţa, bisericile

Ministerul Turismului va scoate la licitaţie, în această toamnă, caietul de sarcini pentru realizarea unei mărci turistice a Transilvaniei

Dracula, cimitirul de la Săpânţa, bisericile de lemn din Maramureş, Sibiul, castelele fortificate, tradiţia şi folclorul sunt elementele care vor forma brandul de Transilvania.

Ministerul Turismului va investi în 2009 75 de milioane de euro, fonduri europene, pentru realizarea şi promovarea brandului de România. Imaginea turistică a ţării va fi formată din sub-branduri ale regiunilor. Unul dintre cele mai importante astfel de sub-branduri va fi cel de Transilvania, care este deja foarte cunoscut în lume.

În urmă cu 3 săptămâni, cotidianul american "USA Today" plasa Transilvania printre cele mai interesante 5 destinaţii din Europa, care nu te "lovesc" la portofel. " Într-adevăr ,Transilvania este un brand. În funcţie de pieţele pe care vom intra, vom promova anumite zone din România, în concordanţă cu produsele care se vând cel mai bine pe piaţa respectivă. Brandul de Transilvania va fi promovat în special în Austria, Germania, Franţa, SUA şi Canada", a declarat ieri, la Cluj, Lucia Morariu, secretar de stat în Ministerul Turismului.

Ce va conţine brandul de Transilvania?

"Sigur că mitul Dracula îşi spune şi el cuvântul şi va fi inclus cu siguranţă în brandul de Transilvania, dar nu în măsură excesivă . Dracula face parte dintre motivaţiile pentru care merită să vii în Transilvania. Poţi să vii însă şi pentru multe alte lucruri", a precizat Morariu. Transilvania are şi alte atracţii cu care poate ieşi "la înaintare". "Sibiul, care este el însuşi un brand datorită titlului de capitală culturală europeană.

Mai este Cimitirul Vesel din Săpânţa şi tot ceea ce însemnă nordul Maramureşului. Pe piaţa Japoniei merge foarte bine Maramureşul. Dacă se dezvoltă în Cluj infrastructura turistică, zonele Vlădeasa şi Băişoara ar putea deveni foarte interesante. De asemenea, zona de pensiuni este în general atractivă în Transilvania", a detaliat secretarul de stat.

În Ardeal , turism netradiţional

Din experienţa de fost administrator al uneia dintre cele mai mari agenţii de turism din România, Lucia Morariu a explicat atracţia străinilor faţă de Transilvania. "Îi atrage că văd ceva nou, ceva ce nu au văzut demult. Văd tradiţii, folclor, obiceiuri, care nu se mai găsesc în foarte multe zone din Europa. Se mai poate pune în valoare turismul ecologic, zonele împădurite şi rezervaţiile în care la noi mai există animale sălbatice", a fost de părere secretarul de stat.

Transilvania oferă şi forme de turism mai puţin accesibile în alte părţi. "Se pot dezvolta forme de turism netradiţionale cum ar fi turismul de vînătoare şi pescuit şi turismul de aventură, care are mare success.

Zona Transilvaniei e intersantă şi din punctul de vedere al multiculturalismului. Bisericile de lemn şi cetăţile fortificate din Transilvania sunt din nou foarte căutate", a mai spus Morariu. Secretarul de stat crede că la jumătatea anului viitor, brandul Transilvaniei va fi definitivat.

Dacă ar fi să fac o schiţă de brand pentru Transilvania aş include tradiţiile, cultura, civilizaţia. De asemenea, orice imagine trebuie să se refere la oamenii ce reprezintă locul
Lucia Morariu
secretar de stat la
Ministerul Turismului

Societate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite