Apocalipsa modei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Se spune că, atunci când economia merge prost, lungimea fustelor creşte. Nu şi sezonul acesta!

Colecţiile de primăvară-vară 2009 „nu au fost atât de interesante ca în alte sezoane”, e de părere Alexandra Shulman, redactorul-şef al ediţiei britanice a revistei „Vogue”, citată de Associated Press. „Am văzut multe haine foarte scurte, ceea ce contrazice ideea că, atunci când economia merge prost, tivurile coboară.”

Fustele mini de la Louis Vuitton au sugerat­ că economia va creşte spectaculos până vara viitoare. Manechinele au defilat la Paris în haine care au îmbinat silueta retro cu umeri ascuţiţi cu decoraţiunile exotice. Pene, totemuri şi mărgele au atârnat de pe bretelele sandalelor înalte, iar taliile au fost strânse în brâuri late din piele.

Manechinele de la Miu Miu au prezentat rochii de iută cu rupturi artistice. Designerul italian Miuccia Prada a „maltratat” şi materiale fine, rupând porţiuni dintr-o rochie plisată de cocktail din mătase roşie, purtată cu un şorţ scurt plisat deasupra. Şorţurile - simbol al gospodinei - au fost, de altfel, o constantă a colecţiei, în contrast cu imaginea femeii puternice, promovată de designeri în colecţiile pentru vara lui 2009.

Designerul de la Lanvin Alber Elbaz a îmbinat liniile curate cu volumele opulente, în rochii făcute din mătăsuri ce erau parcă aruncate pe manechine. N-au lipsit imprimeurile, un exemplu fiind o rochie bleu cu model din piele de leopard. Creatorul israeliano-american a spus că misiunea sa este să creeze dorinţa. „Femeile nu vor cumpăra mai puţin, vor cumpăra altfel. Cred că vor lua piese cărora nu le pot rezista”, le-a spus el reporterilor.

Ce-şi doresc femeile

Dacă nu reuşeşte să convingă cumpărătorii să se mai despartă de sume importante, industria de prêt-à-porter s-ar putea confrunta cu Armageddonul modei: momentul când dorinţa irezistibilă de a alerga să cumpărăm haine va dispărea, prevesteşte Sarah Mower în „The Telegraph”.

Nu toţi designerii au înţeles însă la fel problema pe care le-o pune criza financiară mondială. Unii, ca Bottega Veneta şi Burberry, au considerat că hainele rezervate, în culori stinse, create parcă pentru a se pierde în peisaj, sunt soluţia.

Multe case au optat pentru stilul african (Dior, Junya Watanabe, Louis­ Vuitton), iar unii au ales Vestul Sălbatic (Hermes, Givenchy, Bottega Veneta). Câţiva au navigat împotriva furtunii, convinşi că, dacă ceva va funcţiona, acel ceva este moda irezistibilă (Lanvin, Balenciaga, Christian Lacroix). Şi, desigur, au fost prezentări care au dovedit că, de multe ori, moda nu are nicio legătură cu realitatea.

Designerul Dries van Noten, singurul care a obţinut aplauze şi din partea presei şi a publicului, a avut inspiraţia să creeze haine de zi pragmatice şi elegante, pentru femeia care îşi petrece ziua în oraş. Belgianul a prezentat o colecţie geometrică, cu imprimeuri pepit în multiple variaţiuni, rochii, trenciuri şi genţi croite simetric, dar şi pasteluri aerate şi materiale înmuiate în vopsea, scrie Fashion Wire Daily.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite