Apa potabilă vine la uşă cu jandarmii
0Serviciile de asistenţă socială din cadrul primăriilor de sector abia au făcut faţă sutelor de solicitări de la bucureştenii care nu şi-au putut face cumpărăturile în perioada
Serviciile de asistenţă socială din cadrul primăriilor de sector abia au făcut faţă sutelor de solicitări de la bucureştenii care nu şi-au putut face cumpărăturile în perioada caniculei
Apă potabilă, pâine şi medicamente la domiciliu. Bătrânii şi persoanele cu probleme de sănătate din Capitală, care au ştiut că pot suna la primărie ca să li se facă aprovizionarea de urgenţă, au primit, ieri, ajutoare la domiciliu.
Cele mai multe apeluri au venit din sectorul 3, unde, în zona Gării Căţelu, peste 500 de oameni au rămas fără apă la robinet. Potrivit măsurilor impuse de Primăria Sectorului 3, asistenţii sociali au fost însoţiţi musai de către jandarmi.
Un asistent social, două sticle cu apă şi doi jandarmi. Mai ceva ca la arestarea unui mafiot, oamenii legii şi-au făcut apariţia ieri, pe bulevardul Theodor Pallady, din sectorul 3. Cei care locuiesc în zonă nu ştiau cum să reacţioneze.
"Au venit să mă aresteze", a ţinut să o lămurească în glumă, pe o vecină, Elena Iurcu (78 de ani), cea la care venea "echipa de salvare". Jandarmii au fost nevoiţi să aibă grijă ca apa, alimentele, medicamentele, precum şi reprezentanţii primăriei să ajungă cu bine la alte 350 de persoane aflate în evidenţa Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului sector 3.
Confundaţi cu firme de catering
Rămaşi fără apă potabilă la robinet, aproape 500 de oameni care locuiesc în zona Gării Căţelu, din sectorul 3, au cerut ieri apă de la autoritatea locală. "Peste 440 de persoane şi 65 de familii ne-au cerut ajutorul", a susţinut Nicoleta Cojocaru, şef serviciu la Centrul de zi "Stejarul" din sectorul 3. La telefonul de urgenţă au fost însă şi multe solicitări ca la o firmă de catering. "Au sunat şi unii cetăţeni care voiau alimentele gratuit. Şi aveau o listă destul de lungă. După ce le-am spus că e cu bani, s-au răzgândit şi au mai tăiat din alimente", a mai spus Nicoleta Cojocaru.
Ajutorul la domiciliu ţine de Codul portocaliu
Şi în sectorul 2 s-au înregistrat, de săptămâna trecută şi până ieri, aproape 50 de solicitări pentru alimente. "Au solicitat ajutor în special cei nedeplasabili şi cei care ies mai greu din casă. Sunt cei din sistemul nostru de asistenţă socială, cărora, de obicei, le asigurăm asistenţa medicală. Zilele acestea, în afară de asistenţa medicală, oamenii noştri au mers şi le-au asigurat alimentele de bază şi apă", spune directorul de relaţii publice din cadrul Primăriei Sectorului 2, Mariana Georgescu.
În sectorul 4, asistenţii sociali au făcut piaţa pentru persoanele neajutorate. 11 persoane, aflate în evidenţa serviciilor de asistenţă zilnică, au solicitat, ieri, cumpărarea de alimente, apă minerală şi medicamente. Atât timp cât se va menţine Codul portocaliu în Capitală, Direcţiile de Asistenţă Socială din cadrul primăriilor îşi vor continua programul de sprijinire a bucureştenilor.