Ţine cheltuielile Angst în frâu

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ţine cheltuielile Angst în frâu
Ţine cheltuielile Angst în frâu

În loc să crească preţurile, Ştefan Pădure, vicepreşedintele Angst, a ales să eficientizeze costurile de producţie şi să elimine activităţile neprofitabile. În cazul în care unul dintre magazinele Angst nu dă randament este închis sau relocat în cel mai scurt timp, spune Pădure.

La doar 34 de ani, Ştefan Pădure conduce, alături de omul de afaceri Sorin Minea, grupul de firme Angst, unul dintre cei mai importanţi producători interni de mezeluri şi deţinătorul unui lanţ de 21 de supermarketuri. În calitate de vicepreşedinte al companiei, Pădure a trebuit să ia decizii-cheie pentru a face faţă crizei din economia românească. Mai ales că 70% din carnea aflată în consum vine din import, iar preţurile sunt strâns legate de evoluţia cursului valutar.

Şi, pentru că nu a vrut să-şi piardă clienţii, Angst a suportat pe propria-i piele „scumpirea“ euro şi nu a recurs la majorări de preţuri. Pădure a ales, în schimb, o altă strategie, încercând să eficientizeze costurile de producţie şi să elimine activităţile neprofitabile. „De exemplu, dacă un magazin nu merge, îl închidem sau îl relocăm, nu are rost să cheltuim banii aiurea“, explică managerul.

A ştiut cum să procedeze, pentru că, pe lângă experienţa practică, Pădure se poate lăuda cu o  pregătire teoretică în domeniu. Lucrarea lui de licenţă a avut ca temă eficientizarea costurilor de producţie, iar Angst a fost unul dintre studiile de caz analizate.

Ba mai mult, Ştefan Pădure a fost dispus să accepte o marjă de profit mult mai mică. Astfel, dacă anul trecut miza pe o profitabilitate de 4-5%, acum, se aşteaptă să tragă linia la 2%. Chiar şi aşa, Angst va înregistra în acest an o cifră de afaceri de 75 de milioane de euro, în creştere cu 7% faţă de anul trecut. Acestea sunt estimările managerului şi se bazează şi pe o politică de extindere a numărului de magazine şi pe investiţiile masive în modernizarea liniilor de producţie.

Face afaceri prin telefon

Funcţia de vicepreşedinte al Angst îi permite lui Pădure să nu vină zilnic la biroul din Buftea, deoarece fiecare angajat are sarcinile foarte bine împărţite. „Îmi petrec cea mai mare parte a timpului la serviciu, dar asta nu înseamnă că sunt legat de birou. Pot încheia o achiziţie de carne printr-un simplu telefon, e-mail sau o strângere de mână“, explică el.

Această modalitate de a face afaceri îi permite să călătorească destul de mult. În luna ianuarie a fost în concediu în Malaysia şi în Singapore. În această vară a fost patru zile la Paris, la un concert al formaţiei U2, şi tot în acest sezon va mai pleca o săptămână în Turcia sau în Egipt pentru a face scufundări alături de soţie şi de fiul lor de doar doi ani şi şapte luni.

Despre industrie

Referitor la industria alimentară, Pădure consideră că una dintre cele mai grave probleme cu care se confruntă este lipsa materiei prime. O a doua problemă cu care se confruntă procesatorii este interdicţia exporturilor de carne pe piaţa europeană, măsură impusă în urma apariţiei în ţara noastră a multor cazuri de pestă porcină.

Piaţa internă a produselor din carne valorează aproximativ un miliard de euro.Principalii producători sunt Cris-Tim, Angst, Caroli Foods şi Campofrio.

Carte de vizită

Ştefan Pădure este vicepreşedintele grupului Angst, patronat de elveţianul Urs Angst şi de românul Sorin Minea. A absolvit Academia de Studii Economice în anul 1997 şi a urmat mai multe cursuri de vânzări şi de marketing. Pe lângă funcţia de la Angst, Ştefan Pădure mai deţine şi o poziţie de membru în consiliul de conducere al patronatului Romalimenta.

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite