Angajaţii din outsourcing îşi schimbă des locul de muncă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deşi industria e nouă în România, numeroşi candidaţi se angajează fără să se informeze despre mediul de lucru Companiile din domeniul serviciilor externalizate se confruntă în

Deşi industria e nouă în România, numeroşi candidaţi se angajează fără să se informeze despre mediul de lucru

Companiile din domeniul serviciilor externalizate se confruntă în ultima perioadă cu fluctuaţii masive de personal. Pentru a rezolva această problemă, managerii firmelor din domeniu caută modalităţi de a-i face pe candidaţi să înţeleagă cât mai bine munca pe care urmează să o desfăşoare.

Puterea de adaptare şi învăţare sunt calităţi pentru care companiile din industria de outsourcing preferă să angajeze tineri. Ei sunt însă şi cei mai mobili, dispuşi la schimbarea rapidă a locului de muncă atunci când ceva nu le convine ori când apare o nouă oportunitate. Iar cum investiţiile în acest sector de activitate cresc, ocaziile de a găsi un job mai bine plătit sunt tot mai dese. "Fiind o industrie tânără în România cu o rată de creştere mare, presiunea pe resursele umane limitate disponibile la un moment dat face ca piaţa angajaţilor să fie una destul de volatilă, iar aceştia să fie extrem de sensibili la pachetele salariale lansate de concurenţi", spune Monica Ion, manager al companiei de recurtare Psihoselect. Ahmed Mazhari, şeful operaţiunilor Genpact din România vorbeşte, despre o acţiune comună a managementului companiilor care activează pe plan local în acest domeniu. "Nu am încheiat o înţelegere, dar cred că un lucru este foarte clar: companiile au început să realizeze că trebuie să lucreze împreună spre rezolvarea acestei probleme", spune Mazhari care crede că şi angajaţii nu ar trebui să-şi schimbe serviciul pentru 50 de euro să înveţe, ci să se gândească la cariera lor.

Faptul că industria e nouă în România face ca numeroşi candidaţi să ia decizia de angajare având informaţii insuficiente despre mediul de lucru şi cultura companiilor. "Pierdem oameni în primele 90 de zile pentru că unele persoane vin şi realizează că nu se potrivesc mediului existent sau aşeptările pe care le aveau faţă de job sunt diferite faţă de ce găsesc", crede Mazhari. Din acest motiv, managerii vor să se asigure că viitorii angajaţi înţeleg "în ce se bagă".

Unii candidaţi renunţă la job după "vizita de lucru"

De câteva luni, în procesul de angajare la Genpact s-a introdus o nouă etapă, o vizită pre-angajare. După ce candidatul ce a trecut prin filtrele recrutorilor şi a agreat oferta financiară, viitorul angajat îi vizitează timp de două ore pe cei care în scurt timp ar trebui să-i devină colegi. Managerul Genpact vede deja efectele. Deşi nu poate spune ce scădere a ratei fluctuaţiei a determinat, el a primit deja unele semne despre eficienţa metodei. Persoane care erau aproape angajate au renunţat să mai vină la noul loc de muncă după această scurtă experienţă. Foarte probabil ei nu ar fi rezistat mult în companie şi ar fi contribuit la creşterea ratei de fluctuaţie.

Laurent Poujol, directorul Centrului de Externalizare a Proceselor de Afaceri din Bucureşti al Hewlett-Packard, este ceva mai temperat când descrie problema fluctuaţiei de personal. El recunoaşte că rata de fluctuaţie este mai mare în România decât în vestul Europei, dar pune diferenţa pe seama dezvoltării economice rapide prin care trecem. "Supraveghem cu atenţie rata de fluctuaţie a personalului, dar astăzi nu este o problemă gravă", spune Poujol.

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite