Americanii merg cu bicicleta la serviciu

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Din cauza poluării şi a traficului aglomerat, metropolele americane adoptă o soluţie ecologică pentru deplasări şi copiază modelul european Tot mai multe oraşe americane sunt

Din cauza poluării şi a traficului aglomerat, metropolele americane adoptă o soluţie ecologică pentru deplasări şi copiază modelul european

Tot mai multe oraşe americane sunt interesate de acest tip de transport. Fiecare cetăţean are dreptul să utilizeze o bicicletă, pe care o poate "elibera" într-un punct al oraşului, de unde poate fi recuperată de o altă persoană interesată.

Fireşte, bicicleta este securizată, întocmai cum se întâmplă în cazul cărucioarelor pentru cumpărături din anumite supermarketuri sau hipermarketuri.

Washingtonul este primul pe lista oraşelor americane tentate să-şi schimbe modul de viaţă şi chiar să construiască două benzi pentru biciclete, în urma unui acord semnat cu compania de publicitate Clear Channel Outdoor.

Jim Sebastian, care oferă soluţii pietonilor şi cicliştilor, în cadrul Serviciului de Transporturi din Washington, afirmă că metropola americană studiază de mai mulţi ani alternativa bicicletelor închiriabile.

Proiectul prevede ca 120 de biciclete să fie puse la dispoziţie locuitorilor, într-o primă fază, în 10 zone diferite ale oraşului, dar detaliile legate de costurile de deplasare şi modul de intrare în posesia acestor mijloace de transport nu au fost încă anunţate.

Nici data lansării n-a fost precizată, dar, potrivit lui Jim Sebastian, va fi în martie-aprilie 2008. "Unul dintre obiectivele noastre este de a furniza toate opţiunile de transport posibile şi de a reduce nivelul blocajelor, în special în centrul oraşului", a explicat el.

Confort pe două roţi

Martina Schmidt, reprezentantă a Clear Channel, arată că societatea sa va pune în practică proiectul la Washington şi la San Francisco, după modelul celor existente la Barcelona, Stockholm, Oslo sau Rennes, din Franţa.

Clear Channel va utiliza un model de bicicletă care poate fi adaptat pentru persoane de talie diferită. Va avea roata din faţă mai mică, lucru ce conferă rezistenţă bicicletei, şi un dispozitiv de iluminare automat pe timp de noapte.

San Francisco a încheiat, de asemenea, o înţelegere cu Clear Channel, în timp ce New York, Portland şi Chicago vor să afle cum s-a dezvoltat acest sistem în mai multe oraşe europene, în cursul ultimilor ani. Chicago studiază chiar două propuneri: una a societăţii franceze JC Decaux, care conduce Velib la Paris, şi întreprinderea londoneză OYBike.

Responsabilii cu proiectul spun că aproape 60% din deplasările din Chicago sunt egale sau sub cinci kilometri, adică o distanţă convenabilă pentru o bicicletă, fapt ce explică interesul crescut pentru acest tip de transport. Ei mai dezvăluie că proiectele precedente au eşuat pentru că bicicletele erau furate sau vandalizate. Dar noile tehnologii de securizare ar trebui să dea sistemului cele mai mari şanse de reuşită.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite