Amenda finala

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Trei sunt insemnele puterii care fac dintr-un simplu politist regele intersectiei. La chipiu, el poarta stema tarii, deci il poate aresta pe un sofer care il ia la misto, intrebandu-l cum au scapat

Trei sunt insemnele puterii care fac dintr-un simplu politist regele intersectiei. La chipiu, el poarta stema tarii, deci il poate aresta pe un sofer care il ia la misto, intrebandu-l cum au scapat curcanii de gripa aviara. La brau se afla pistolul Carpati, singura arma care trage dupa colt, nu dupa infractor. In fine, in buzunarul de la piept se gaseste chitantierul, adevarat roman horror pentru participantii la trafic. Din pacate, smecherii s-au prins: amenzile sunt povesti de speriat copiii si contribuabilii cu frica lui Dumnezeu. Tupeistii n-au de ce se teme. Penalitati pentru intarzieri la plata amenzii nu sunt, iar legiuitorul a uitat sa echivaleze ,datoriile" cu pricina in zile de munca in folosul comunitatii. Daca nu vrei sa vinzi masina cu care ai calcat legea, poti sta linistit fara sa platesti amenda, si dupa trei ani s-a prescis. Nu intamplator, Romania a ajuns pe primul loc in ce priveste gravitatea accidentelor rutiere din Europa. In aceasta cursa a mortii am intrecut tari in care legile sunt slabe, iar coruptia puternica - Rusia, Ucraina sau Bulgaria. La polul opus se afla tarile in care traficul auto e foarte intens, dar in care este ordine pe drumurile publice: Anglia, Germania, Austria. Unul din trei accidente petrecute in Romania este mortal. In opinia specialistilor, aceasta proportie nu poate fi atinsa decat daca se circula cu viteza mare si foarte mare, astfel incat orice greseala duce la o tragedie. Autoritatile au inceput proiecte pentru a opri carnagiul de pe sosele. In Capitala s-a organizat un mars al sigurantei rutiere, cu tramvaiul 40. Culmea, sinele tramvaielor, recent modernizate, genereaza accidente. Ele au ingustat carosabilul, iar cand scapa din zona gatuita, soferii tasnesc ca din pusca. Si soselele ar avea nevoie de investitii care sa le faca mai sigure. Autostrazile vor fi gata, probabil, cand se va fi inventat teleportarea, dar centuri de ocolire a satelor, rotunjirea picioarelor de pod, separatoare de sensuri si inlocuirea copacilor cu perdele de arbusti, pe marginea drumurilor, nu sunt chiar science fiction. Grosul fondurilor existente au fost alocate insa pentru supraveghere. Pe DN 1 s-au instalat dispozitive scumpe, care ar fi foarte bune daca vitezomanii n-ar avea avertizoare de radar si daca amenzile ar speria pe cineva. Legea care sa opreasca importul acestor dispozitive, odata ce sunt ilegale, era oricum gratis. Inainte sa bage bani in dotari, autoritatile puteau inaspri legislatia. Are o astfel de masura suportul publicului? Are, in tari in care automobilul este un mijloc de a ajunge confortabil si sigur din punctul A in punctul B. Oamenii se pot folosi insa de masina si pentru a-si recupera, in trafic, frustrarile de la serviciu: la slujba m-a ,luat" unul sau altul, pe sosea ii depasesc eu pe toti! Prima incercare de ,scumpire" a amenzilor a fost si ultima. Soferii de taxi au protestat, iar guvernul a cedat. Pana nu se schimba legile, radarele de pe DN 1 au un singur rost: cand depisteaza un bolid la Azuga, suna in Campina sa fie pregatit ghipsul.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite