Alexandru Olteanu: „Cel mai greu mi-a fost când am dat oameni afară“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Alexandru Olteanu: „Cel mai greu mi-a fost când am dat oameni afară“
Alexandru Olteanu: „Cel mai greu mi-a fost când am dat oameni afară“

Alexandru Olteanu, directorul producătorului de ţigle metalice Armat, spune că la începutul anului a fost nevoit să concedieze, din cauza crizei, circa 25% din numărul total de 130 de salariaţi ai firmei. Compania Armat are în prezent o schemă de personal perfect calibrată pe dimensiunea afacerii, susţine managerul companiei.

De când ocupă funcţii de conducere Alexandru Olteanu, 42 de ani, spune că a avut mereu decizii dificile de luat. Recunoaşte însă, că cea mai grea hotărâre a fost cea luată în privinţa disponibilizării unor angajaţi, la începutul acestui an. Totuşi, chiar dacă prevede o cifră de afaceri mai slabă în 2010, comparativ cu acest an, Alexandru Olteanu susţine că, în viitorul apropiat, la Armat nu vor mai avea loc concedieri.

Concedierea, o decizie grea

„În prezent, numărul de oameni este exact cel de care avem nevoie, pentru că atunci când am disponibilizat oamenii aveam deja în vedere un an 2010 mult mai slab ca 2009“, afirmă Olteanu. Directorul Armat susţine că în industria de profil este loc pentru toată lumea, cu condiţia ca preferinţele clientului să fie clar definite, iar produsele şi serviciile oferite să fie exact cele promise.

Managerul Armat a analizat piaţa de ţiglă metalică şi aşteaptă o cifră de afaceri măcar la nivelul celei din 2008. „Menţinerea afacerilor la nivelul celor din 2008 ne va permite să luăm din cota de piaţă a competitorilor“, crede Alexandru Olteanu. Directorul
Armat afirmă că piaţa de ţiglă metalică este într-o situaţie delicată, pentru că depinde în mod direct de cea imobiliară. Mai mult, Olteanu este ferm convins că în 2010 piaţa de învelitori metalice va înregistra o scădere şi mai mare. Olteanu spune că se aşteaptă ca la anul compania pe care o conduce să înregistreze o cifră de afaceri mai slabă decât în 2009.

Vizează extinderea pe pieţe externe

Producătorii serioşi, care îşi doresc să rămână în piaţă pe termen lung, trebuie să facă eforturi considerabile ca să-şi educe clienţii. Compania Armat a fost înfiinţată anul trecut şi are, în prezent, două fabrici de ţiglă metalică, la Iaşi şi la Bucureşti, cu o capacitate maximă de producţie de peste două milioane de metri pătraţi pe an.

Ca să facă faţă cererii mai slabe din România, Alexandru Olteanu vizează extinderea pe pieţele externe, însă numai după ce recesiunea economică va trece. Managerul Armat nu crede în vânătoarea de diplome „de dragul diplomei“. Crede, însă în educaţie, indiferent că e făcută în şcoală sau în afara ei. „Paradoxul constă în faptul că abia după ce termini şcoala începi cu adevărat să înveţi. Am cunoscut manageri extrem de capabili, dar fără diplome agăţate pe pereţi“, susţine Alexandru Olteanu.

El este de părere că un manager e obligat să se aibă mereu informaţii proaspete despre piaţa pe care activează, precum şi despre evoluţia principalilor factori macroeconomici ce pot influenţa afacerea pe care o
conduce.

Carte de vizită

Alexandru Olteanu şi-a început cariera managerială în 2000, la Interbrands, ca director de vânzări pentru produsele Nestle în România. A deţinut această funcţie până în 2004 când a părăsit Nestle pentru divizia de materiale de construcţii de la grupul Alexandrion România. Aici a stat până în anul 2006, an în care s-a mutat la Armat, divizat de ţigle metalice şi jegheaburi de la ArcelorMittal Construction România. În prezent ocupă funcţia de director general la Armat.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite