Alexandra, la destinaţia finală

0
Publicat:
Ultima actualizare:

DRAMĂ Adolescenta în vârstă de 17 ani a plecat din Bucureşti spre Focşani cu o zi mai devreme decât îşi programase Alexandra Cosmina Dimofte, adolescenta de nici 17 ani care şi-a

DRAMĂ Adolescenta în vârstă de 17 ani a plecat din Bucureşti spre Focşani cu o zi mai devreme decât îşi programase

Alexandra Cosmina Dimofte, adolescenta de nici 17 ani care şi-a pierdut viaţa în tragicul accident feroviar de la Valea Călugărească, era elevă în clasa a X-a a Liceului Agricol "Anghel Saligny" din Focşani.

Alexandra era şefa clasei, fiind considerată de colegi, profesori şi directorul liceului "un elev eminent". "Această copilă era una dintre elevele liceului cu care ne mândream. Era foarte receptivă la tot ceea ce înseamnă nou şi, din câte cunosc eu personal, era un copil plin de bunătate. Pe aceşti oameni fără păcate îi ia Dumnezeu la El", a declarat Florin Iamandei, directorul liceului focşănean. El susţine că, în ziua înmormântării Alexandrei, va fi decretat doliu în tot liceul.

"Nu se vor face ore şi toată lumea o va conduce pe Deea, cum îi spuneau apropiaţii, pe ultimul drum", susţine Iamandei. Anul trecut, tânăra a fost printre câştigătoarele concursului "Miss Boboc".

Tatăl tinerei lucrează de 20 de ani la CFR

Familia Dimofte locuieşte la etajul patru al unui bloc-turn de pe bulevardul Cuza Vodă din Focşani.
Pavel Dimofte, tatăl tinerei, lucrează de două decenii la CFR, iar acum deţine funcţia de şef al Brigăzii de întreţinere a Căilor Ferate Putna Seacă. Mioara, mama Deei, e plecată la muncă în Italia. Ieri, mama Alexandrei a ajuns la Focşani pentru a se ocupa de înhumarea tinerei. "Nu vreau să dau CFR în judecată pentru că nimeni nu-mi va mai aduce copilul înapoi. Căile Ferate mi-au luat tribut cel mai drag lucru din lume", a afirmat, cu lacrimi în ochi, Pavel Dimofte.

El susţine că, în ultimele zile, a avut un somn agitat din cauza "viselor negre". Alexandra Cosmina se întorcea de la sora sa mai mare, Oana, studentă în anul IV la Facultatea de Hidroconstrucţii Bucureşti.

Şi-a sunat sora înainte să moară

I-a dus mai multe pachete, iar sâmbătă se întorcea acasă. "A venit la mine pentru a-mi aduce bunătăţi trimise de tata. Avea banii trimişi de mama din Italia pentru cadoul de Paşte. Cu ei şi-a cumpărat prima pereche de adidaşi de firmă din viaţa ei. Adidaşi Puma. Era foarte fericită. Ar mai fi stat în Bucureşti însă, pentru că ploua şi era urât, mi-a spus că pleacă la Focşani unde tata îi spusese că e soare. Aşa era ea. Ura atmosfera mohorâtă. Am vorbit cu ea cu circa 10 minute înainte de accident. Apoi, am sunat-o la circa o jumătate de oră după nenorocire. Mi-a răspuns o voce bărbătească ce mi-a spus că proprietara mobilului a decedat. Era unul dintre poliţiştii aflaţi la locul accidentului", ne-a povestit îndurerată Oana Dimofte.

Conform martorilor, imediat după accident, tânăra avea faţa plină de sânge, cu o tăietură mare de la bărbie la gât, după ce a fost lovită de o bucată din şină, pătrunsă prin podeaua vagonului. Practic, fetei i-a fost străpuns craniul.

Alexandra va fi înmormântată joi, în Cimitirul Nordic din Focşani. Cu doar trei luni înainte, Pavel Dimofte cumpărase două locuri de veci pentru el şi soţia sa. Într-unul din ele va ajunge să se odihnească Alexandra.

Călătorii din acceleratul 1661 sunt cutremuraţi

Aproximativ 200 de oameni au trecut, sâmbătă, prin clipe de coşmar, după ce trenul în care se aflau a deraiat la mai puţin de o sută de metri de gara din localitatea prahoveană Valea Călugărească. O adolescentă şi-a pierdut viaţa şi patru persoane au fort grav rănite, acestea fiind transportate de urgenţă la Spitalul Judeţean Prahova.

Alţi şase oameni au avut nevoie de îngrijiri medicale. Tragedia s-a produs în jurul orei 17.00, când trenul accelerat 1661 care circula pe ruta Bucureşti - Iaşi a deraiat la trecerea peste macaz. Imediat după producerea accidentului, cei mai mulţi dintre călători au ieşit îngroziţi din vagoane.

Un bărbat din Iaşi ne-a povestit că cei din primul vagon au fost cei mai afectaţi. "Nu am cuvinte. Sunt bărbat în toată firea, dar am plâns ca un copil, după ce m-au scos pompierii din tren.

Cred că m-am născut a doua oară. În timp ce ieşeam din vagon, am văzut cum încercau să o scoată pe fată de sub geam. Sunt îngrozit! Putea să fie copilul meu".

"Eram în primul vagon, citeam o carte, când am auzit un huruit îngrozitor, ca şi când trenul mergea pe pietre. Au urmat câteva momente de panică, vagonul răsturnându-se pe o parte. Atât pe mine, cât şi pe fată (n.r. Alexandra) ne-a lovit o bucată de şină. Fierul a pătruns prin podeaua vagonului şi chiar m-am întrebat cum Dumnezeu s-a putut întâmpla aşa ceva. Eu am fost mai norocoasă. Din păcate, fata nu a mai avut nicio şansă", ne-a povestit Maria Butunoi, psiholog, care a călătorit în compartiment cu Alexandra Dimofte.

Întârzieri mari ale trenurilor

Mii de călători care au circulat cu trenul în prima parte a zilei de ieri spre şi dinspre Bucureşti şi Iaşi au avut de suferit de pe urma accidentului de la Valea Călugărească. Cel puţin opt trenuri de călători au fost deviate pe relaţia Făurei-Urziceni, decizia generând întârzieri de peste trei ore. Directorii Regionalei Iaşi au declarat ieri, în jurul orei 14.00, că toate vagoanele deraiate au fost ridicate de pe şine, circulaţia reluându-se pe un singur fir.

Victimele, despăgubite

CFR călători va despăgubi victimele accidentului de la Valea Călugărească. Este vorba atât de familia fetei decedate, cât şi de călătorii răniţi şi cei care şi-au pierdut bagajele în urma incidentului.

"Legal, paguba în caz de deces este suportată de operatorul feroviar, ca şi-n cazul de pierdere a bagajelor", a spus directorul regionalei CFR Bucureşti, Teodor Gavriş. CFR călători urmează să evalueze pagubele accidentului. Gavriş a precizat că incidentul de la Valea Călugărească a fost încadrat în "categoria I" de accidente feroviare pentru că s-au înregistrat victime.

Anchetă la Parchet

O echipă de criminalişti, coordonată de doi procurori, a finalizat ieri cercetările la locul accidentului. Şeful Poliţiei Transporturi Feroviare Prahova, Stelian Parepa, a declarat că sunt aşteptate rezultatele expertizelor făcute pe unele subansambluri ale sistemului de infrastructură feroviară.

Infrastructura feroviară, la pământ

Starea tehnică a liniilor de cale ferată din România, pe care circulă zilnic peste 1.500 de trenuri, nu este de cea mai bună calitate. Studiile făcute de specialiştii în infrastructură arată că din cei 11.380 de kilometri de reţea pe care o deţine CFR, numai 770 de kilometri de cale ferată permit atingerea de viteze cuprinse între 120 şi 140 km/h.

Potrivit datelor puse la dispoziţie de CFR, pe propria pagină de internet, din cei peste 11.000 de kilometri de reţea, numai 3.971 beneficiază de infrastructură electrificată.

Un exemplu al calităţii scăzute a infrastructurii feroviare este tronsonul Constanţa-Mangalia, unde chiar garnituri "expres" sunt nevoite să circule cu viteze sub 80 de kilometri pe oră, aşa cum se întâmplă în peste 7.000 de kilometri de cale ferată din România. În aceste condiţii, oficialii CFR nu ratează nicio ocazie pentru a declara că după 2010 vom avea mii de kilometri de linii de mare viteză, însă realitatea arată că după 1990 construcţia de căi ferate a stagnat, singurele investiţii fiind făcute la reţeaua deja existentă. Trenul care a deraiat sâmbătă avea o viteză de 68 km/oră.

Cele mai mari tragedii din lume pe calea ferată

- 22 mai 1915, Marea Britanie: accidentul unui tren care transporta soldaţi şi echipamente militare a făcut 200 de morţi şi peste 240 de răniţi, în apropiere de localitatea Quintinshill;

- 12 decembrie 1917, Franţa: deraierea unui tren cu soldaţi care se întorceau de pe front a dus la moartea a 425 dintre aceştia. Un bilanţ neoficial vorbeşte de 675 de morţi;

- 3 iunie 1962, Japonia: coliziunea a trei trenuri, la Tokyo, a făcut 163 de morţi;

- 2 august 1999, India: ciocnirea a două trenuri în statul Panjab a provocat moartea a 209 persoane;

- 20 februarie 2002, Egipt: 373 de persoane au murit după ce un tren supraîncărcat a luat foc

- 18 februarie 2004, Iran: deraierea unui tren la Nishapur, urmată de un incendiu, a făcut 300 de morţi.

VIDEO: Imagini filmate imediat după deraierea trenului de la Valea Călugărească

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite