Afaceri spumante cu vinuri la malul mării

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Specializare Exploatarea a peste 3.000 de hectare de viţă-de-vie în Dobrogea înseamnă să împleteşti tradiţia cu producţia la nivel industrial, apelând la tehnologii moderne. La Murfatlar, crama seamănă cu un combinat industrial, producţia fiind estimată în acest an la 25 de milioane de litri de vin.

În luna iunie activitatea aici este redusă doar la lucrări de întreţinere. „Cea mai dificilă perioadă este toamna, când recoltăm 32.000 de tone de struguri şi începe procesul de vinificaţie“, explică Cosmin Popescu administratorul companiei.

A colaborat pe partea de distribuţie pentru Murfatlar din ultimul an de facultate şi a devenit angajat imediat după absolvirea Academiei de Studii Economice. „În nouă ani, Murfatlar şi-a dublat cota de piaţă, devenind lider, după ce în perioada 2000-2001 se situa între primii patru jucători de pe piaţa internă“, îşi aduce aminte el. În prezent, Murfatlar are o cotă de aproximativ 23% pe segmentul vinurilor îmbuteliate la 0,75 litri, respectiv 15% la PET.

Vara are timp pentru planurile de viitor

Deşi economist, vinurile nu reprezentau un secret pentru el, fiind originar din Drăgăşani, judeţul Vâlcea, regiune recunoscută pentru producţia de vinuri. Între timp a mai absolvit două masterate, unul de management şi altul axat pe creşterea calităţii producţiei vinurilor. La vârsta de 32 de ani a ajuns să conducă cea mai cunoscută podgorie din ţară. În perioada actuală principala preocupare o constituie menţinerea volumului de vânzări.

„În condiţiile crizei economice, trebuie investit mai mult în marketing. Trebuie găsite resursele să te reinventezi continuu“, consideră managerul de la Murfatlar. Chiar în condiţii vitrege, planurile de extindere continuă.

În această toamnă, cel mai târziu în primăvara viitoare, vor fi produse primele vinuri spumante. Pentru aceasta vor fi replantate suprafeţe importante cu soiurile autohtone, Fetească Albă şi Fetească Regală, pretabile pentru producţia de vinuri spumante. Va fi, la rândul ei, extinsă şi suprafaţa plantată cu Fetească Neagră ce va ajunge la 100 de hectare.

Promovarea Murfatlar se bazează pe consolidarea brandurilor tradiţionale, dar şi lansarea unora noi. În opinia lui Cosmin Popescu, brandurile distincte „Lacrima lui Ovidiu“, „Sec de Murfatlar“, „3 hectare“ sau „Zaraza“ vin să întărescă brandul principal, Murfatlar. Sunt lansate şi produse super-premium, precum Arezan, un cabernet de excepţie, destinat exclusiv reţelei Horeca şi magazinelor specializate.

Administratorul companiei spune că numele acestui vin are o puternică rezonanţă istorică. La sărbătoarea noului an, tracii desfăşurau un ceremonial bahic numit Arezan şi, în semn de jertfă, aruncau coarde de vie şi vin în foc pentru ca via să fie roditoare în anul ce va urma şi apoi petreceau până în zori.

Acum, la începutul verii, activitatea din vie este mai relaxată, iar administratorul companiei poate face planuri de viitor. Se urmăreşte creşterea ponderii vinurilor roşii, până la 45% din totalul suprafeţei de aproape 3.200 de hectare. Acestea sunt tot mai cerute pe pieţele externe.

„Murfatlar a început să exporte vinuri şi în China şi este în negocieri finale pentru livrări în Rusia“, afirmă Popescu. Compania mizează în acest an pe afaceri de 200 de milioane de lei, în urcare cu aproximativ 25%, după ce anul trecut a înregistrat o creştere de 14%, sub obiectivul stabilit de companie, din cauza amânării unor proiecte şi a evoluţiei economice nefavorabile din ultima parte a anului.

Carte de vizită

Cosmin Popescu (32 de ani) este absolvent de ASE.
Este originar din Drăgăşani, judeţul Vâlcea, zonă viticolă recunoscută mai ales pentru vinurile sale roşii.
Lucrează din ultimul an de facultate, primul job fiind în distribuţia de vinuri.
Din 1 decembrie 2000 este angajat la Murfatlar, şef sector vinicol.
A absolvit un masterat la ASE, de management, şi unul la Academia de Ştiinţe Agronomice, de creşterea calităţii producţiei de vinuri.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite