Afaceri cu fier vechi intre oamenii lui Vacaroiu si cei ai ministrului Gheorghe Dobre

0
Publicat:
Ultima actualizare:

De aproape o saptamana, Directia Politiei Transporturi, din cadrul IGP, investigheaza un dosar deosebit de complex. Principalele directii de investigare a politistilor merg spre doua firme foarte

De aproape o saptamana, Directia Politiei Transporturi, din cadrul IGP, investigheaza un dosar deosebit de complex. Principalele directii de investigare a politistilor merg spre doua firme foarte importante, Umerva SA Ploiesti si Tomini Trading SRL, din incinta Port Constanta. Totul a inceput dupa un control de rutina efectuat pe data de 8 aprilie la una din portile Portului Constanta. Atunci, politistii au descoperit un autotren incarcat cu componente de vagoane CFR. Pentru ca existau suspiciuni cu privire la provenienta marfii, politistii au procedat la ridicarea componentelor. Dupa primele verificari, anchetatorii au primit din partea insotitorilor transportului documente de insotire a marfii din care reiesea ca este vorba despre un barter intre Umerva SA si Tomini Trading. Firma din Ploiesti oferea aproximativ 9 tone de fier vechi in schimbul a 7.540 de tone componente uzate provenite din dezmembrari de vagoane CFR. Inca de la prima vedere trocul dintre cele doua firme parea suspect. Politistii de la Politia Maritima au demarat primele cercetari, dar, pentru ca speta s-a dovedit una complexa, cu ramificatii in mai multe judete, dosarul a fost preluat de politisti din cadrul Directiei de Politie Transporturi din Bucuresti. Cu toate ca angajatii Tomini Trading au tergiversat punerea la dispozitie a actelor si au recurs la tot felul de tertipuri pentru a ingreuna ancheta, politistii constanteni au reusit sa stabileasca niste puncte de plecare in acest dosar. Ei au cerut sprijinul comisarilor Garzii Financiare. Au fost efectuate controale incrucisate la Umerva SA Ploiesti si Tomini Trading Constanta. Din verificari s-a stabilit ca Umerva SA Ploiesti a vandut catre Tomini Trading 40 de vagoane de marfa scoase din uz in vederea dezmembrarii si valorificarii ca fier vechi. Organele de ancheta au stabilit ca la data la care Umerva a vandut vagoanele catre Tomini Trading acestea se aflau in proprietatea SC Agremin SA Targoviste care le-a valorificat mult mai tarziu catre firma Sefer SA. Mai exact, tranzactia dintre Umerva si Tomini a fost incheiata la 22 martie, iar Agremin a vandut mai departe la Sefer pe data de 9 mai a.c. Din acest motiv, politistii au stabilit ca tranzactia nu este legala.
Movila s-a incurcat in acte
Unul dintre cei care a pus la punct aceasta afacere este Stefan Movila, personaj care controleaza un holding din care fac parte atat Umerva SA, cat si Sefer SA. Principalul obiect de activitate al firmelor lui Movila este legat de transportul pe calea ferata si reparatiile vagoanelor. Se pare ca Stefan Movila s-a incurcat in tranzactii. El a omis sa-si faca transferul vagoanelor intre firmele sale. Afaceristul s-a laudat in fata anchetatorilor ca este consilier al ministrului Transporturilor, Gheorghe Dobre, fapt negat de purtatorul de cuvant al ministerului, Adrian Ionescu. Totusi, numele celor doi apar intr-un dosar penal intocmit de Parchetul Craiova in 2004. Din acest dosar reiese ca firma Safer, ce apartine lui Movila, s-a implicat in privatizarea societatii Vagmar Craiova, la solicitarea lui Gheorghe Dobre, care era director al regionalei CFR. La capatul celalalt al retelei se afla Tomini Trading, al carei actionar majoritar este grecul Georgios Vatistas. Despre acesta se spune ca este un apropiat al lui Nicolae Vacaroiu. Legatura intre grec si presedintele Senatului este statiunea Sarata Monteoru, din Buzau, pe care Vatistas a cumparat-o la pretul unui apartament si care o perioada a fost administrata de Cristina Baleanu, prietena lui Mihai Vacaroiu, fiul demnitarului. Circuitul suveica in care au fost introduse piesele de tren scot la iveala un lucru extrem de grav: unele componente de la vagoanele casate reintra in circuit prin firmele lui Movila. "Nu pot sa va spun decat ca firma Tomini isi desfasoara activitatea legal. Pe cei care ne aduc marfa ii priveste cum o aduc. Noi avem doar relatii contractuale si nu stim sa fi fost vreo operatiune nelegala", se disculpa George Luteanu, juristul firmei Tomini Trading.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite