Advertising-ul sub lupă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În fiecare luni, de la ora 23.00, pe The Money Channel se poartă “AdCouture”. Şerban Ciuşcă şi invitaţii săi vă aduc în atenţie tot ce e pe val în publicitatea autohtonă.

“Advertising-ul de la noi nu e încă matur”, e de părere realizatorul Şerban Ciuşcă. “Speram că vom avea o piaţă matură după 10 ani, dar se pare că mai avem de aşteptat”. Unul dintre motive ar fi “lipsa puterii creativilor de a recunoaşte că o idee este mai bună decât alta”.

Dar, pentru că iniţiativele pertinente există în peisajul advertising-ului românesc, a apărut şi o emisiune de analiză, cu invitaţi de top. Când i s-a oferit ocazia să se alăture postului The Money Channel într-un astfel de demers, Şerban Ciuşcă a spus “da” fără ezitări, deoarece “am vândut media mulţi ani şi simţeam că e vremea să trec de cealaltă parte a ecranului”.

Reguli versus curaj

Emisiunea “AdCouture” se adresează celor implicaţi direct în industria advertising-ului, dar şi pasionaţilor de publicitate, iar rubricile acoperă echilibrat temele la ordinea zilei. “La rubrica «Hotspot» avem întotdeauna un invitat pe val, autorul sau beneficiarul unui proiect media de succes, iar la rubrica «Insider» ne bucurăm de prezenţa unui om cu greutate, o autoritate în domeniul advertising-ului”.

În emisiunea de luni, spre exemplu, Şerban Ciuşcă i-a avut ca interlocutori pe Dan Petre (Managing Partner D&D Research) şi Adrian Tuluca (General Manager Propaganda şi vicepreşedinte UAPR), iar Felix Tătaru (Managing Partner GMP) a demascat câteva secrete de PR profesionist pentru rubrica Insider.

O a treia rubrică a emisiunii, intitulată “AdNews”, prezintă cele mai importante noutăţi din media autohtonă şi internaţională.

Din punctul de vedere al lui Şerban Ciuşcă, un spot reuşit trebuie să respecte trei reguli de aur: să-şi întrunească brief-ul, să vândă eficient produsul pe care-l promovează şi... cel mai important, să aibă curaj. “Ingredientul magic” al advertising-ului de top este, în opinia realizatorului, tocmai calitatea produsului.

Luând exemplul vedetelor TV, Ciuşcă explică: “Dacă o vedetă are valoare, are nevoie de mai puţin ambalaj, adică de mai puţină publicitate”. Astfel, pe principiul “less is more”, Robert Turcescu (una dintre vedetele TV pe care Şerban Ciuşcă le apreciază) a devenit cunoscut pentru ceea ce este, nu pentru ceea ce promovează.

Mână în mână cu IQads

“AdCouture” este realizată de The Money Channel în strânsă colaborare cu Iqads, cel mai important portal de advertising din România. Emisiunea e difuzată în fiecare luni de la ora 23.00 pe canalul The Money Channel şi în reluare sâmbăta şi duminica de la orele 11.00, respectiv 21.00. “AdCouture” poate fi urmărită şi online pe www.tmctv.ro şi www.iqads.ro, în secţiunea IQadsTV.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite