Adrian Nastase s-a lasat asteptat la intalnirea cu omologul sau bulgar

0
Publicat:
Ultima actualizare:

* Simeon Saxa-Coburg Gotha a stat cateva minute la mijlocul podului in asteptarea premierului roman * Lucrarile la noul pod peste Dunare, Calafat-Vidin, vor incepe luna viitoare

Pentru aproape trei ore, circulatia in Vama Giurgiu a fost oprita, ca si la Ruse, pentru desfasurarea actiunilor programate ieri cu prilejul aniversarii a 50 de ani de la constructia podului peste Dunare, Giurgiu-Ruse. Stegulete in culorile ambelor tari, baloane alb-albastre intinse peste tot in partea bulgara, vamesi imbracati in tinuta de duminica, buchete de flori, paine si sare - toate acestea au fost pregatite minutios in cinstea celor doi prim-ministri - ai Romaniei si Bulgariei, Adrian Nastase si Simeon Saxa-Coburg Gotha. Din pacate, sarbatoarea a inceput oarecum cu stangul, la intalnirea programata la mijlocul podului sosind la timp doar premierul bulgar, care l-a asteptat pret de cateva minute pe omologul sau roman. Ceremoniile au fost organizate atat pe malul bulgaresc, unde a fost dezvelita si sfintita o placa comemorativa, cat si pe cel romanesc, unde au fost premiati doi dintre constructorii care au participat in 1954 la ridicarea acestui pod. Discursurile celor doi prim-ministri s-au invartit in jurul integrarii in Uniunea Europeana, partea romana punctand tot timpul pe faptul ca Romania spera sa se integreze odata cu Bulgaria in structurile europene. Cu acest prilej, ministrul Transporturilor, Miron Mitrea, a prezentat proiectul constructiei unui nou pod rutier si de cale ferata intre Romania si Bulgaria, respectiv Calafat-Vidin, startul lucrarilor fiind programat pentru luna iunie a acestui an, termenul de finalizare fiind 2008. Constructia va fi amplasata pe ramura sudica a coridorului IV de trasport pan-european, care va traversa Germania, Cehia, Austria, Ungaria, Romania, Bulgaria, Grecia si Turcia. Podul va fi construit in regim de autostrada, cu doua benzi pe sens si cate o cale ferata. Punctul de control pe linia ferata va fi in Bulgaria, iar autoritatile romane se vor ocupa de monitorizarea traficului rutier. "Ca urmare a aderarii celor doua tari la Uniunea Europeana, se va renunta la zonele cuprinzand puctele vamale, ceea ce va diminua valoarea investitiilor. Pe malul romanesc, costurile se vor diminua cu peste 4 milioane euro", a precizat ministrul Transporturilor. Cat priveste finantarea, statul roman va "plati" proiectul tehnic al infrastructurii rutiere si feroviare de pe teritoriul romanesc, respectiv 48 milioane de euro, iar partea bulgara va asigura finantarea pentru proiectarea si constructia propriu-zisa a podului, precum si pentru lucrarile de infrastructura de pe teritoriul bulgar. Distribuirea veniturilor incasate din taxele vamale va fi facuta in functie de contributia celor doua tari la finantare. Lucrarile pentru realizarea celui de-al doilea pod peste Dunare au fost amanate timp de opt ani, din cauza neintelegerilor dintre cele doua state - Romania si Bulgaria, pe tema amplasarii constructiei.

Societate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite