Ada Roseti: „Discovery te ajută să descoperi dorinţa de aventură“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ada Roseti vorbeşte despre noul post TV ID Investigation Discovery şi grila sa de programe. Postul, care s-a lansat luna aceasta, are ca public-ţintă femeile cu vârste între 25 şi 54 de ani. Grila este axată pe programe de investigaţie.

De ce consideraţi că principalul segment de public vizat de ID Investigation Discovery este preponderent feminin?

Studiile noastre au arătat că femeile sunt mai atrase de asemenea subiecte decât bărbaţii. Cred că are legătură cu interesul femeilor pentru poveşti, pentru lupta dintre Bine şi Rău. De asemenea, ar putea avea legătură cu natura curioasă a femeilor şi cu faptul că le plac poveştile interesante, în special cele adevărate, din care au de învăţat ceva.

În general, cercetările au arătat că unul dintre cele mai populare genuri non-ficţiune şi lifestyle în rândul adulţilor din Europa îl constituie subiectele de investigaţie.

Care sunt noile programe propuse de ID?

Grila noastră de programe oferă conţinut non-ficţiune din videoteca Discovery, dar şi programe produse special pentru ID. Premierele din primele câteva luni vor include „Apel de urgenţă“, „Pe urmele criminalilor“, „Femei criminale“, „Investigaţii extreme“, „Procurorii“ sau „Cazuri redeschise“.

Toate sunt programe de investigaţie. În „Pe urmele criminalilor“ urmărim o echipă devotată de detectivi ai Departamentului de Omucideri din cadrul Poliţiei oraşului Indianapolis, din SUA. „Femei criminale“ investighează forţa care le determină să acţioneze pe femeile cu instincte criminale, de la cele care transformă o aventură într-o atracţie fatală până la motivaţia bolnavă a „crimei ca distracţie“.

Aveţi un program preferat în grila de programe a ID?

Îmi amintesc că la sfârşitul anilor ’90 şi începutul lui 2000, urmăream destul de des „Dosarele FBI“ şi alte programe pe subiecte de criminalistică, difuzate pe Discovery Channel noaptea târziu. De multe ori, acestea erau discutate a doua zi, la birou, în pauza de cafea. Dintre noile programe, îmi place, de pildă, „Apel de urgenţă“, un program bazat pe apeluri reale la numărul de urgenţă 911.

Consideraţi că românii sunt pasionaţi de violenţă şi criminali în serie?

ID s-a lansat anul trecut în SUA şi a debutat internaţional în Marea Britanie în ianuarie 2009. În aprilie a fost lansat în Europa Centrală – în România, Polonia, Ungaria şi Grecia. Prin urmare, nu cred că este vorba despre gusturile specifice ale unei ţări pentru teme de investigaţie, ci despre nevoia generală de a urmări poveşti fascinante, care prezintă eforturile poliţiei şi ale trupelor speciale, ale specialiştilor criminalişti şi ale oamenilor de ştiinţă care contribuie la rezolvarea fiecărui caz.

Oamenii vor să ştie cum va ieşi la lumină adevărul, indiferent cât de vicleană sau de bolnavă ar fi mintea criminalului. Canalul vizează telespectatori care sunt atraşi de cazuri de investigaţii din viaţa reală, pentru că poveştile sunt intense şi captivante. Aceşti oameni apreciază ştiinţa din spatele poveştii şi sunt interesaţi de mecanismele minţii criminale şi de investigaţia declanşată ulterior – mai mult decât de actul criminal în sine.

În portofoliu aveţi programe specializate pe ştiinţă, turism, animale etc. Ce tip de programe au mai rămas pentru Discovery Channel?

Discovery Channel rămâne în continuare brandul emblematic al portofoliului nostru. Va continua să ofere poveşti fidele realităţii, pline de emoţie şi pasiune, prezentate într-o manieră inovatoare, care să atragă puternic publicul format din bărbaţi tineri.

Într-adevăr, Discovery Channel difuzează câteva programe care apar şi pe alte canale dar are şi multe programe difuzate în exclusivitate. Acest canal e modern, dinamic şi sinonim cu aventura, dragostea de viaţă, energizarea şi stimularea publicului, care e îndemnat să preia controlul asupra propriei vieţi şi să facă lucruri pline de miez care să le aducă satisfacţii.

Discovery nu înseamnă doar televiziune, ci este o veritabilă sursă de inspiraţie pentru descoperirea propriei dorinţe de aventură, care fascinează telespectatorul şi îi transmite experienţe şi cunoştinţe despre lume şi viaţă.

Portofoliul din România

Discovery Networks a adus în România, până acum, şapte canale din portofoliul său. Dintre acestea, Discovery Channel (post mai generalist, înglobează mai multe domenii), Animal Planet (concentrat pe animale şi poveştile lor), Discovery Travel & Living (post de turism şi lifestyle), Discovery World (post de aventură şi poveşti extraordinare de nonficţiune) şi Discovery Science (axat pe ştiinţă) sunt disponibile pe toate platformele naţionale, inclusiv UPC, RCS & RDS, Dolce, Digi TV şi Boom TV.

Discovery HD (care concentrează cele mai bune serii şi producţii din întreg portofoliul Discovery) şi ID Investigation Discovery (axat pe programe de investigaţie) sunt momentan disponibile doar pe platforma iNES IPTV şi la alţi operatori de cablu locali.

CV Ada Roseti

Ada Roseti are o experienţă bogată în industria de film şi media. A fost director de achiziţii, vânzări, subtitrare şi programare la Televiziunea Română. A fost consilier de achiziţii la TVR şi Prima TV. A colaborat cu diverse posturi de radio şi televiziune, unde a produs şi prezentat emisiuni despre industria filmului.

La Discovery Channel, Ada Roseti este Channel Manager în România şi este responsabilă cu dezvoltarea portofoliului de canale.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite