Accidentul de la metrou a dat traficul peste cap

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mii de bucureşteni au stat cu orele în trenurile şi în staţiile Metrorex

în pericol, aceştia fiind evacuaţi în deplină siguranţă de poliţişti.
Incidentul s-a produs în jurul orei 10.30, din cauza unei defecţiuni tehnice. Potrivit conducerii Metrorex, problema urma să fie remediată până la primele ore ale acestei dimineţi. Trenul circula cu 6 km/h, din direcţia Piaţa Muncii către Dristor 2.
"Eram în vagonul trei. S-au stins luminile, iar trenul s-a oprit brusc. După ce s-a întrerupt curentul electric, am început să evacuăm călătorii prin tunel. Nimeni nu a fost rănit şi nu s-a creat panică", a spus agentul-şef Alexandru Nicola, unul dintre poliţiştii aflaţi în tren în momentul incidentului. Garnitura care a deraiat în staţia de metrou Dristor 2 este construită la Astra Vagoane Arad şi achiziţionată acum 25 de ani. Directorul Metrorex, Liviu Şoavă, susţine că "aceste garnituri şi instalaţiile, deşi sunt învechite, sunt încă în durata normată şi sunt verificate periodic". Cu toate acestea, Metrorex riscă să fie amendată, pentru că incidentul de ieri nu a fost anunţat Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă.
Metroul a deraiat din cauza reviziilor reduse

Conducerea sindicatelor de la metrou pune accidentul de ieri-dimineaţă pe seama slabei exploatări a vagoanelor de călători. "Una dintre cauze este legată de mărirea intervalelor de revizie a ramelor de metrou, dar şi personalul extrem de redus pentru realizarea acestor revizii", declară preşedintele Uniunii Sindicatelor Libere Metrou (USLM), Ion Rădoi. El precizează că mai mult ca sigur unul dintre boghiurile vagonului de tip Astra a cedat pentru că numărul de curse este des, iar reviziile se fac mai rar decât în trecut. "Această deraiere este prima din istoria metroului, în care este implicată o ramă de metrou care are călători la bord", conchide Rădoi. Un astfel de incident a mai avut loc în urmă cu patru ani, când o garnitură de metrou a deraiat într-o cursă de probe, dar fără călători.
Trenurile au circulat la interval de 40 de minute
Întreruperea traficului pe tronsonul afectat a stârnit o adevărată revoltă a călătorilor "blocaţi în trenuri". Aceştia au acuzat conducerea Metrorex că a menţinut stare de panică, în condiţiile în care abonamentele de acces s-au vândut pe bandă rulantă. "Dacă stau în staţie 10-15 minute, e o treabă, dar dacă vor să întrerupă circulaţia pe o perioadă mai mare, trebuiau să anunţe, să nu mai dăm bani degeaba pe bilete", îi explicau călătorii mecanicului de locomotivă în staţia din Piaţa Muncii. Oamenii aşteptau deja de mai bine de 30 de minute.
Din staţia Dristor 2, metroul a circulat ieri doar până la Bucur Obor, călătorii fiind nevoiţi apoi să schimbe liniile aproape în fiecare staţie. "De la Piaţa Victoriei până aici (Dristor 2 - n.r.) am făcut peste două ore. E posibil aşa ceva? Am coborât la Obor, am schimbat până la Iancului, de acolo am luat alt tren până la Muncii, iar acolo am stat mai bine de o jumătate de oră ca să iau metroul încă o staţie, până aici", s-a plâns un alt călător. Nici în sens invers trenurile nu au făcut faţă numărului impresionant de călători rămaşi pe peron. "Mâine dimineaţă, la ora 5 (astăzi- n.r.), traficul subteran va reveni la normalitate", a spus directorul Metrorex.

Metroul va fi preluat de municipalitate
Incidentul de ieri accentuează demersurile Primăriei Capitalei pentru preluarea transportului subteran. "Evident, pentru o mai bună eficientizare a transportului de călători, ne vom menţine intenţia de a prelua în viitor metroul. Aşa că accidentul nu va afecta optimizarea transportului de călători", susţine primarul general Adriean Videanu. Primarul Capitalei nu vrea să comenteze incidentul de la Dristor 2, însă crede că "este vorba de o mentenanţă eronată. Ştiam că este vorba de un contract foarte păgubos cu Alstom. A fost şi un conflict între metrou şi firmă, dar nu vreau să mă implic". (Florel Manu)

Transportul de suprafaţă, suplimentat
Pentru că transportul cu metroul a devenit imposibil între Dristor 2 şi Piaţa Victoriei, a fost înfiinţată o linie-navetă de autobuze, cu numărul 635. Imediat după incident, Primăria Capitalei a cerut RATB să suplimenteze transportul public de suprafaţă. Regia locală de transport a decis ca, pe lângă linia-navetă, să suplimenteze cu 30% şi parcul de tramvaie de pe traseul comun cu tronsonul de metrou. (Florel Manu)

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite