„«Acces direct» este show-ul cu cea mai rapidă ascensiune”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Moderatorul este mulţumit de emisiunea pe care o prezintă. Mădălin nu suportă ipocrizia din televiziune. E conştient că audienţa nu înseamnă neapărat calitate şi crede că ceea ce azi e de valoare, mâine s-ar putea să nu mai fie.

Cărui public i se adresează emisiunea „Acces direct”?

Are un format care permite o paletă largă de telespectatori, noi avem în general în prima parte subiecte cu tentă socială, subiecte cu nuanţe şocante, care întotdeauna permit concluzii în care se regăseşte majoritatea telespectatorilor noştri. Nu facem subiecte doar de dragul de a şoca pur şi simplu, ci pentru că avem mereu ceva de învăţat din problematica aia.

În a doua parte, avem subiecte nu atât de monden, cât scandaluri din showbiz, dublate de porţiuni de divertisment. Ori acest format permite un public foarte larg. Asta e şi explicaţia pentru care „Acces direct” a reuşit în doar două luni şi ceva de la debut să-şi tripleze audienţa.

Eşti mulţumit?

Da, e probabil emisiunea cu cea mai spectaculoasă ascensiune de pe piaţă.

O emisiune care a făcut audienţă a avut succes la public, dar nu a fost neapărat o emisiune de calitate. Ce crezi despre asta?

Eu înţeleg destul de mult semnificaţiile întrebării ăsteia, dar acum, ştii cum e cu calitatea, e o întreagă discuţie. Eu cred că bântuie un frison de ipocrizie în televiziunile din România. Televiziunile care îşi propun aşa-numita calitate, mizând pe subiecte politice sau cu tentă culturală sau aşazisă substanţă, au început să renunţe la genul ăsta de abordări şi uşor-uşor se tabloidizează, inclusiv televiziunea de nişă.

Până la urmă, performanţa şi audienţa domină cam orice reflex media, iar calitatea ţine de tiparul unui moment sau al altuia. Adică ceea ce azi ar putea fi calitate, s-ar putea ca mâine să nu mai însemne aşa ceva. E până la urmă o problemă de adaptabilitate.

Sunt mulţi care sunt nemulţumiţi de tipul de emisiune pe care îl faci...

Da, dar nici nu ne-am propus să-i mulţumim pe toţi. E absurd, e iluzoriu. Nu suntem zei, nu suntem perfecţi... E o emisiune la care acceptăm şi critici, care de multe ori, dacă sunt pertinente şi serioase, ne ajută. Obişnuim să-i sunăm pe telespectatorii care ne critică şi care au obiecţii faţă de un anumit gen de subiecte.

Aşa aflăm informaţii, aşa ne păstrăm prietenii... e o atitudine pe care am învăţat-o în ultimii zece ani de activitate în domeniul televiziunii şi asta ne ajută mult. Nu mă sperie o critică.

Cum ar arăta televiziunea fără CNA?

Eu am renunţat să mă mai lupt cu o serie de probleme de percepţie ale CNA-ului faţă de televiziune în general. CNA-ul are o funcţie pozitivă în măsura în care nu cade într-un fel de exces. Sunt ziarişti care cunosc mai puţin deontologia şi care, în absenţa CNA-ului, ar da frâu unor fenomene mai mult decât negative.

Pe de altă parte, există un risc ca CNA-ul să funcţioneze ca un cenzor, ori asta ţine strict de modul în care sunt aleşi membrii CNA, propuşi de nişte instituţii politice. Sunt oameni de mare calitate în CNA, dar sunt şi oameni care nu se pricep, din punctul meu de vedere, la televiziune şi dinspre aceştia vine pericolul.

Eu văd CNA-ul nu ca pe o instituţie subordonată unor medii politice, ci mai degrabă ca pe o instituţie în care membrii să fie aleşi din rândul profesioniştilor în televiziune. Cred că atunci funcţia acestei instituţii ar fi cu adevărat necesară.

Ai lucrat şi în presa scrisă. Te mai întorci la hârtie şi pix?

Eu scriu şi acum, în fiecare zi, pentru emisiunea asta... Mai am proiectele mele neterminate (câteva cărţi – n.r.) şi nu ştiu când o să le termin... Nu mai am timp pentru presa scrisă, deşi aş vrea să încep nişte colaborări.

Nu acceptă jignirile între invitaţi

Chiar dacă vrea să facă audienţă, Mădălin spune că nu ar accepta să dea frâu unei „bădărănii” în emisiune. „Nu accept jignirile între invitaţi. Aş putea, pentru că am avut multe subiecte cu încărcătură emoţională foarte puternică şi părţile începuseră să se acuze folosind un limbaj mai mult decât injurios.

Am întrerupt pur şi simplu subiectul. Nu ne propunem orice de dragul audienţei şi nici nu cred că publicul ar accepta aşa ceva. Este o emisiune decentă, chiar dacă este comercială”, spune el.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite