Academia Romana critica fabrica de doctorate din Romania

0

"Numai Grivei nu a ajuns profesor cu drept de conducator de doctorat", afirma, joi seara, la Fundatia pentru Stiinta si Arta a Academiei Romane, prof. univ. Bogdan Simionescu, directorul

"Numai Grivei nu a ajuns profesor cu drept de conducator de doctorat", afirma, joi seara, la Fundatia pentru Stiinta si Arta a Academiei Romane, prof. univ. Bogdan Simionescu, directorul Institutului "Petru Poni" din Iasi. Acida constatare esentializeaza continutul dezbaterilor initiate de fundatie si patronate de presedintele Academiei Romane, dl. Eugen Simion, pe tema "Fabrica de doctorate din Romania". Academicianul Eugen Simion a prezentat participantilor (membri ai Academiei, secretarii de stat Dumitru Miron - invatamant universitar - si Anton Anton - cercetare -, rectorilor, profesorilor si jurnalistilor) date statistice menite sa ilustreze usurinta cu care in Romania, dupa cum opineaza presedintele Academiei, dar si al Consiliului National de Atestare a Titlurilor si Diplomelor Universitare, dl. Eugen Simion, se obtine atat titlul de doctor, cat si dreptul de a conduce doctorate. Astfel, intre 2000-2004 s-au obtinut 9.448 de titluri de doctori, sub conduceera a a 4.427 de profesori universitari cu drept de conducere doctorat. In cei patru ani, numai in domeniul medicinei s-au obtinut 1.626 de titluri de doctor sub conducerea a 632 de profesori; 29 de profesori cu drept de conducere de doctorat au acordat 416 titluri de doctor in domeniul ingineriei, 15 conducatori de doctorat au acordat 266 de titluri de doctor in ingineria electronica, iar 9 conducatori au acordat 163 de titluri de doctor in ingineria electronica si telecomunicatii. Cea mai mare productivitate insa o are domeniul ingineriei aerospatiale, unde, desi sunt zero conducatori de doctorate, s-au obtinut totusi 22 de titluri de doctor. "Sunt teze si teze", afirma presedintele Academiei, vorbitorii cazand de acord asupra necesitatii unei abordari extrem de serioase si profesioniste a doctoratului atat in perspectiva trecerii acestuia ca forma a structurii studiilor universitare (conform Declaratiei de la Bologna), cat si in perspectiva realizarii unei evaluari stiintifice a activitatii de cercetare din Romania.

Societate