Sorin Predescu: „Absolut totul este o negociere cu clientul“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Sorin Predescu: „Absolut totul este o negociere cu clientul“
Sorin Predescu: „Absolut totul este o negociere cu clientul“

După 14 ani de experienţă, Sorin Predescu, Managing Partner Candiso, a învăţat că lucrurile nu trebuie gândite în alb şi negru. Deşi a pus pe picioare afacerea în „prag de criză“ (vara lui 2008), Predescu reuşeşte să treacă peste greutăţi. Este avantajat de faptul că are o agenţie mică, cu costuri reduse. 

Aşa cum îi stă bine unui om de comunicare, lui Predescu îi place să vorbească despre orice are legătură cu domeniul în care activează. A lucrat timp mai bine de 13 ani la „patron“, din care 12 ani în agenţia multinaţională Grey Worldwide şi unul în firma locală BrandsTalk.

La mijlocul anului trecut a decis să ia calea antreprenoriatului. Şi-a făcut o mică firmă de publicitate, Candiso şi lucrează în parteneriat cu Traian Nuţă, om de strategie, pe care l-a cunoscut la Grey. Predescu s-a hotărât să-şi facă o firmă pentru că a fost abordat de clienţi.

Nu vrea premii, ci vrea să facă business

În urmă cu trei ani, pe când Predescu lucra în multinaţională, declara într-un interviu că, în viziunea lui, agenţiile mici nu au un succes fenomenal deoarece oamenii care merg în astfel de firme doresc să facă creaţie pură. Acum are propria lui agenţie, dar spune că situaţia este diferită: „Nu mi‑am deschis o firmă ca să câştig la Cannes, ci mi-am deschis o firmă din care să trăiesc şi în care să fac ceea ce îmi place“.

Predescu recunoaşte că în publicitate oricine ajunge să facă compromisuri. „Absolut totul este o negociere cu clientul. Atunci când ajungi la o înţelegere este de fapt un compromis de ambele părţi“, afirmă Predescu.

Criza a afectat şi firma lui Predescu. „Brusc nu a mai sunat telefonul, dar acum a reînceput să sune“. Dar lovitura nu este aşa mare ca în restul agenţiilor de publicitate, deoarece Candiso nu are costuri administrative mari. 

„Nu trag în spatele meu o piatră de moară mai mare decât este cazul. Am exact costurile de creaţie şi strategie, exact ce mi se cere“, explică Predescu. Este de părere că lucrul în această formulă este cel mai avantajos pentru că aşa şi trebuie să fie o agenţie modernă, să meargă pe relaţia strategic planner – director de creaţie.

Arhitect în publicitate

În afara sa şi a partenerului său, Predescu lucrează exclusiv cu colaboratori. El se mândreşte cu „buticul său de creaţie“, care în şase luni a realizat 15 campanii. A făcut acest lucru cu oameni puţini în condiţiile în care, o agenţie mare ar fi avut nevoie de mai mulţi angajaţi şi de bugete mai mari.

Printre clienţii săi s-au numărat Zapp şi Telegraful din Constanţa. Deşi, agenţiile se feresc să anunţe când realizează campanii pentru lumea politică, Predescu recunoaşte că a făcut două spoturi TV pentru un membru PSD din Constanţa şi pentru Mircea Geoană în timpul alegerilor parlamentare. În spatele omului de creaţie stă un arhitect. Asta l-a şi ajutat în 1994, când a luat primul contact cu publicitate.

La vremea aceea, Mihail Vârtosu, fondatorul agenţiei Grey Worldwide în România i-a cerut să facă o etichetă pentru berea Ursus, pe care a lucrat-o manual. După această experienţă, Sorin a devenit director de creaţie al agenţiei, care la momentul respectiv avea doar doi angajaţi, pe el şi pe Mihail Vârtosu. Predescu a lucrat la Grey timp de 12 ani, fiind unul dintre cei mai longevivi oameni de creaţie dintr-o agenţie de publicitate.

Carte de vizită

Sorin Predescu, 42 de ani, a absolvit în 1991 Institutul de Arhitectură „Ion Mincu“. După facultate, Predescu a obţinut o bursă în Marea Britanie şi una în Statele Unite.

A lucrat pe conturi precum Procter&Gamble (Ace, Lenor, Mr. Proper, Fairy, Pantene, Londa), Bat (Pall Mall, Kent, Dunhill, Vogue), Nokia, GSK (Coldrex, Aquafresh) şi Visa, dar şi pentru branduri locale de bere, Ursus, Golden Brau, Heineken, Gosser, Schlossgold.

În 2008, Predescu a decis să părăsească Grey pentru agenţia locală BrandsTalk, parte a The Group, holding de agenţii înfiinţat de Zoltan Szigeti şi de Mihaela Nicola.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite