Aberaţiile titularizării: profesorii de nota 1

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Adevărul“ vă dezvăluie astăzi identitatea unora dintre profesorii cu note de-a dreptul ruşinoase la titularizare. Mulţi dintre cei care au picat lamentabil ultimul examen de titularizare au luat note mari la licenţă.

Mihaela Breazu, unul dintre candidaţii care nu au luat nici 2 la titularizare, are 26 de ani şi este din Buzău. Este absolventă de „Spiru Haret", în 2008, la Facultatea de Limbi Străine, specializarea Engleză-Spaniolă. La licenţă a luat nu mai puţin de 8, dar examenul de titularizare s-a dovedit a fi mult mai dificil, iar nota a fost pe măsură: 1,75. Tânăra aspirantă la un post de profesor titular a predat şi în ultimii doi ani ca suplinitor (Limba engleză) la Şcoala Boboc şi la Şcoala din Costeşti.

CITEŞTE ŞI: FOTO Profesor de 10 la titularizare: "Am fost motivată să intru în învăţământ încă din şcoala generală, când am avut exemple de profesori << aşa nu >>"

Profesor ieşean cu 3,40 vrea să-i înveţe istorie pe elevi

El este cel mai slab profesor din istoria titularizării. A reuşit performanţa de a lua nota 1!

Artist plastic cu peste 100 de expoziţii personale, dar cu nota 3,30 la titularizare

Două directoare de şcoală din Botoşani, repetente la titularizare

În toată această perioadă i-au trecut prin mână zeci de elevi, de la clasa a III-a până la a VIII-a, ai căror părinţi se întreabă acum: „Ce i-a putut învăţa o profesoară de 1, 75 pe elevi?" „Ne mai mirăm de rezultatele copiilor la examene. Cu astfel de profesori, cred şi eu că nu sunt în stare nici să lege două cuvinte. Eu nu am de unde să ştiu ce rezultate are profesorul respectiv, dar inspectoratul ştie, de ce le permite unor astfel de profesori să vină în faţa elevilor, cu pretenţia că-i pot învăţa lucruri pe care nici ei nu le ştiu? Eu unul nu mai am încredere să-mi trimit copilul pe mâna unor astfel de dascăli", se revoltă Emil D., tatăl unui elev de la Şcoala Costeşti.

Scuza Mihaelei Breazu: subiectele foarte grele. „De vină sunt cei care au făcut subiectele, pentru că au fost extrem de grele. Din acest motiv, mulţi dintre colegii mei s-au ridicat şi au ieşit din examen. Am avut de rezolvat zece subiecte, dintre care nouă au fost dificile. Unul dintre subiecte se referea la subjonctivul sintetic, de care n-am auzit în viaţa mea. O să mă duc la concursul de suplinitori, în august. Acolo iau toţi note foarte mari. O să continui să predau".

Mihaela Buzatu (dreapta) a luat nota 1,75  Foto: facebook

Inspectorii de specialitate spun, pe de altă parte, că nota de la examen nu reflectă neapărat nivelul de competenţă a acestor dascăli. „Nu putem judeca brut ori să dăm cu piatra. De vină este societatea şi sistemul de educaţie. Subiectele n-au fost foarte grele, sunt subiecte învăţate în facultate, precum subjonctivul sintetic. Într-adevăr, este neplăcut ca părintele să afle că profesorul care îi predă copilului la clasă a obţinut o notă atât de mică la titularizare, dar trebuie să înţelegem că nota profesorului de la examen nu se compară cu cea dată de el elevului la clasă", a declarat inspectorul de engleză din Buzău, Georgeta Oprea.

La Buzău, alţi trei candidaţi la examenul de titularizare au obţinut note sub 2. Valica Petre a dat examen la Psihopedagogie Specială şi a reuşit performanţa de a obţine doar punctul din oficiu, Liliana Ştefan a vrut să se titularizeze pe catedra de Limba română şi a luat 1,75, iar Ciudatu Dan a luat la examenul de Zootehnie tot 1,75.

10 la licenţă, 5,85 la titularizare

Cosmin Florescu nu-şi poate explica nici el ce s-a întâmplat şi spune că este „foarte dezamăgit". Licenţiat cu 10, al Facultăţii de Litere din Universitatea „Dunărea de Jos" Galaţi, el a luat doar 5, 85 la titularizare. „Un lucru e cert: nu pot să spun că am fost cel mai bun, dar sunt convins că nu aceasta este adevărata mea valoare. Aş putea sta un an ca suplinitor, timp în care să mă pregătesc pentru a demonstra cât sunt de bun de fapt. Sincer însă, nu ştiu ce voi face", spune tânărul din Călăraşi. El a fost al cincilea pe zona în care a concurat. „Cea mai mare notă a fost 8, 10. Nu-mi dau seama cum s-a realizat corectarea lucrărilor. La gramatică nu există subiectivism, însă la metodică şi literatură depinde de interpretarea fiecăruia. Eu am rămas cu un mare semn de întrebare. Consider că am avut o lucrare de cel puţin nota 7", mărturiseşte Cosmin Florescu.

A depus contestaţie

Imediat după afişarea rezultatelor, tânărul  a depus contestaţie. „Există şi posibilitatea ca nota să scadă, dar, dacă se va întâmpla acest lucru, mă declar învins de sistemul de învăţământ", mai spune Cosmin.

image

"Unul dintre subiecte se referea la subjonctivul sintetic, de care n-am auzit în viaţa mea. O să mă duc la concursul de suplinitori, în august.''
Mihaela Breazu profesor de nota 1, 75

Urmează repartiţia

Prima şedinţă de repartizare a posturilor de profesor titular va avea loc vineri, pe 22 iulie. Din cele aproximativ 47.000 de posturi scoase la concurs, doar 4.500 sunt de titular. Anul acesta au fost înregistrate cele mai slabe rezultate din istorie la acest concurs, cu numai aproximativ 8.000 de promovaţi.

Bucureşti: notele mari nu garantează postul

În Capitală, profesorii care au luat titularizarea se plâng că nu au ce posturi să ocupe. Mulţi dintre ei au note mari, dar nu se pot bucura şi de un loc stabil la catedră. Jana Corina Roiu a luat 9,55 la examenul de titularizare la Matematică. Ea predă deja de 13 ani, ca suplinitor, şi crede că şi în următorul an situaţia va rămâne aceeaşi. Profesoara spune că a dat de mai multe ori examenul, de fiecare dată a luat note bune, dar nu a „prins" niciun loc de titular. „Am luat o notă mare, dar e abia a patra în Bucureşti.

Problema e că noi dăm concursul acesta an de an, pentru că nu sunt posturi. Rămâne bucuria notei, pentru că probabil nu o să prind nici anul ăsta post", spune profesoara care a predat anul trecut matematică la Colegiul Naţional „Emil Racoviţă" din Bucureşti. Profesoara e mulţumită totuşi că elevii săi o apreciază. „M-am înţeles bine cu toţi copiii şi am avut rezultate bune sau chiar foarte bune."

Sceptici în privinţa noilor concursuri

Noua metodă de angajare în sistemul preuniversitar, care intră în vigoare de anul viitor, potrivit noii Legi a educaţiei, nu o încântă. „Este discutabilă, ar presupune câte un concurs pentru fiecare şcoală. Nu cred că va fi mai bine, pentru că-i favorizează în mod deosebit pe unii care probabil sunt deja ca suplinitori în liceele respective. Şi până la urmă e firesc să angajezi o persoană pe care o cunoşti de mai mult timp", explică Jana Roiu.

Aristide Mantea este profesor suplinitor de 10 ani şi a obţinut 7,95 la concursul de titularizare. Nici el nu se aşteaptă să prindă un post. „Sunt foarte puţine catedre de matematică, şi în plus s-au luat note destul de mari. Nu sunt mulţumit de notă: la specialitate am făcut aproape tot, dar la metodică mi-au dat foarte puţin", spune profesorul care a predat anul trecut la Grupul Şcolar „Ştefan Anghel" din Băileşti, judeţul Dolj.

Nici la informatică nu sunt mai multe posturi. Zeci de candidaţi din Bucureşti s-au bătut pentru numai două posturi. Bogdan Marin are 31 de ani şi a predat anul trecut informatica la Liceul „Tudor Vianu". Deşi a luat o notă (8,55) ce i-ar permite teoretic ocuparea unui post de titular, el va trebui să se mulţumească şi anul acesta cu un loc de suplinitor. Chiar şi aşa, tânărul spune că vrea să rămână în învăţământ pentru că „este foarte relaxant şi este plăcut să înveţi copiii". În plus, pe lângă activitatea de la catedră, Bogdan spune că-i rămâne timp destul pentru alte activităţi, din care să-i iasă un venit mai bun.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite