Protecţia Consumatorilor: McDonald's minte clienţii în ultima reclamă. Cartofii prăjiţi nu sunt "eco". Compania neagă acuzaţiile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După ce s-a autosesizat cu privire la o reclamă la cartofii prăjiți de la McDonald's, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) cere Consiliului Național al Audiovizualului (CNA) să ia măsuri.

UPDATE 15.03 Reprezentanţii McDonald's nu s-au supus solicitării Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului, privind modificarea spotului publicitar pentru produsul "cartofi prăjiţi", care - potrivit ANPC - induc în eroare consumatorii în privinţa calităţii şi originii materiei prime.

Din acest motiv, ANPC a hotărât sancţionarea companiei S.C. McDonald's S.R.L. cu amendă contravenţională de 10.000 de lei (echivalentul a aproape 2.300 de euro).

"Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a constatat că, nici după sancţionare, societatea SC McDonald's SRL nu a modificat informaţiile referitoare la produsul "cartofi prăjiţi", prin care consumatorii sunt indusi în eroare.

Conform prevederilor legale, o practică comercială este considerată ca fiind înselătoare, dacă aceasta conŃine informaŃii false, care induc în eroare consumatorul mediu si care îl determină sau este susceptibilă să îl determine să ia o decizie de tranzacţionare, pe care altfel nu ar fi luat-o.

ANPC a sancţionat în consecinţă operatorul economic, cu amendă contravenţională de 10.000 lei, dispunând măsura încetării practicii comerciale incorecte. ANPC va verifica respectarea măsurii si va dispune conform prevederilor legale", transmite biroul de presă al autorităţii publice, într-un comunicat de presă.

UPDATE 13.00
McDonald's a recaţionat la informaţiile transmise de "Protecţia Consumatorilor". Compania susţine că nu şi-a indus în eroare clienţii


În replică la sesizarea ANPC, McDonald's spune că spotul la cartofi prăjiţi are intenţia de a informa consumatorii în privinţa calităţii şi originii materiei prime pe care o foloseşte. Compania precizează că are unele dintre cele mai înalte standarde de calitate din industrie. Citeşte aici mai mult

Potrivit unui comunicat de presă emis de ANPC, instituția a constatat emiterea unui spot publicitar în care se fac afirmații precum "cartofii prăjiți de la McDonald's aduc aminte de bunici", transmițându-se în mod eronat informația conform căreia materia primă utilizată este cartoful care provine de la piață.

ANPC a întreprins mai multe controale în restaurantele McDonald's, iar comisarii de la Protecția Consumatorului au constatat că "produsul <<cartofi prăjiți>> provine din tratarea termică a produsului <<cartofi congelați>>, materie primă a cărui listă a ingredientelor conține următoarele: cartofi, ulei vegetal, dextroză, stabilizator: difosfat de sodiu", se mai arată în comunicat.

ANPC susține că prin difuzarea spotului publicitar se transmit două informații care sunt menite să inducă în eroare consumatorii. În primul rând, se propagă ideea conform căreia cartofii prăjiți provin din cartofi achiziționați de la piață, materia primă utilizată pentru acest produs fiind, de fapt, cartofii congelați. În al doilea rând, expresia "aduc aminte de bunici" induce consumatorului "ideea falsă de reîntoarcere la calitatea de odinioară, de produs fabricat după metode artizanale, produsul fiind fabricat industrial", spun cei de la ANPC.

Instituția mai informează că, în urma controalelor efectuate, ANPC a sancționat lanțul de restaurante McDonald's. Totodată, ANPC cere CNA "aplicarea măsurilor ce se impun pentru intrarea în legalitate privind difuzarea acestui spot publicitar".

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite