AFDJ Galati a preluat pilotajul pe Dunarea Maritima fara a avea specialisti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

In loc sa faca licitatie pentru concesionarea activitatii, regia s-a apucat sa reactiveze piloti pensionari

Circulatia navelor care fac schimburi comerciale pe Dunarea Maritima, sector care se intinde de la Bara Sulina pana la Braila, este pusa in pericol de Regia Nationala "Administratia Fluviala a Dunarii de Jos" (AFDJ), cu sediul la Galati. Sindicatul Pilotilor de pe Dunarea Maritima este revoltat din cauza actiunii in forta prin care conducerea AFDJ intentioneaza sa readuca acest corp de elita (pilotii) la regia care a renuntat la ei in urma cu peste opt ani. Atunci, din cauza conditiilor tehnice improprii si a salariilor mizere cu care erau platiti, pilotii de pe Dunarea Maritima au fost nevoiti sa se refugieze la firme particulare sau sa se orienteze spre alte meserii. Pe 31 iulie a.c., concesionarea activitatii de pilotaj catre firma galateana World Pilot Services, la care sunt angajati singurii 73 de piloti activi pe acest sector, a incetat, fara ca AFDJ sa acorde o noua concesionare sau sa scoata activitatea la licitatie. Dupa cum ne-au declarat liderul sindicatului, pilotul Vasile Ghidu, si presedintele firmei World Pilot Services, Clim Sabin, regia a initiat doua runde de negocieri abia in ultimele zile de concesiune a activitatii. AFDJ, dintr-o pozitie de forta data de faptul ca este singura institutie care autorizeaza pilotii, a incercat sa mai introduca in combinatie o firma din Constanta, Canal Service SRL, si a impus marirea cotei care ii revine de la 20% la 40% din realizarile brute rezultate din activitate. Refuzul firmei particulare si cel al sindicatului pilotilor l-au facut pe directorul regiei, Valerica Anghel, sa ia totul pe cont propriu. El a "resuscitat" doi piloti pensionari, cu probleme de sanatate, si a incercat sa sparga sindicatul pilotilor cu telefoane insinuante si cu amenintari de genul: "Tot la mine veti ajunge!". Folosindu-se de acoperisul guvernamental pe care il are, directorul Anghel cauta sa tina in viata activitatea de transport pe Dunare cu improvizatii. In acest sens, Valerica Anghel ne-a declarat: "I-am informat pe pilotii care se cramponeaza de World Pilot ca s-ar putea sa nu mai aiba unde sa lucreze. Astazi, deja a venit unul de la ei. Eu nu pot sa angajez decat vreo 15 dintre ei, chiar daca sindicatul spune ca sunt prea putini si ca ii exploatez. Au fost accidente si cu ei, si fara ei. Noi am anuntat in presa faptul ca suntem in cautarea unor societati cu care sa ne asociem. Activitatea de pilotaj este a noastra, prin prevederile Conventiei Europene asupra Dunarii (!). Este o activitate de interes national".Pentru ca autorizati in domeniu sunt doar cei 73 de piloti ai World Pilot Services, mergandu-se pe ideea ca o concurenta nu ar duce la dezvoltarea activitatii, ci la accidente pe senalul navigabil ingust al Dunarii Maritime, s-a ajuns la situatia tensionata pe care AFDJ nu reuseste sa o stapaneasca de cateva zile. Pe langa repercusiunile de ordin economic, aceasta situatie poate duce si la accidente grave de navigatie.La sfarsitul saptamanii trecute, problema a devenit exploziva in urma balbelor produse in activitatea de pilotaj a regiei. Astfel, tancul petrolier Sveva, cu destinatia Reni-Ucraina, a fost ancorat in noaptea de joi spre vineri, intr-o zona interzisa, pe canalul Sulina, la mila 6, fapt care a pus in pericol siguranta navigatiei. De asemenea, din cauza numarului insuficient de piloti ai AFDJ, mai multe nave comerciale au ramas blocate in portul Sulina. In aceasta situatie se afla navele Tan Trader, cu destinatia Galati, si Mulungisi, pentru portul Tulcea.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite