Rivalitate animată între Shrek şi Mickey Mouse

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Up” a luat deja un premiu, acordat pentru câinele Dug. Acesta a primit premiul „Palm Dog” la Cannes, acordat de criticii de film britanici, învingând vulpea din producţia „Antichrist” şi pudelul negru din „Inglourious Basterds”.

Citiţi şi: ,,Up", Povestea căsuţei zburătoare

Cu toate acestea, „Up” are un debut dificil. Companiile „Target Corporation” şi „Wal-Mart” nu sunt încă dispuse să distribuie noua producţie, iar colaboratorul fidel al Pixar, „Thinlway Toys”, nu va produce jucării inspirate după film, argumentând că eroii din „Up” sunt neobişnuiţi şi va fi foarte greu să-i promoveze, mai ales pe „artriticul Carl” şi „dolofanul Russell”.

Compania Cluster Balloons s-a arătat însă interesată să promoveze filmul, construind o replică a cabanei lui Carl, care va fi ridicată de baloane cu aer cald. Nu este nici pe departe ceea ce spera Pixar.

Fondată în 1979 ca o divizie a companiei „Lucasfilm”, specializată în efecte speciale pentru filme ca „Star Wars”, firma a trecut printr-o perioadă când vindea software, apoi s-a reprofilat pe animaţie computerizată. „Toy Story”, primul ei film, a fost creat în 1991 şi a avut un succes important, la care a contribuit şi distribuţia preluată de compania Disney.

De atunci, Pixar a produs opt filme şi toate au avut încasări de peste 400 de milioane de dolari. „Incredibilii”, „Ratatouille” şi „Wall-E” au fost cele mai populare. Până acum, filmele Pixar au câştigat 22 de premii Oscar, patru Globuri de Aur şi trei premii Grammy. Compania a încasat peste cinci miliarde de dolari, „Wall-E” aducând peste jumătate de milliard de dolari.

Până la poveştile lui Walt Disney, practic nu a existat desen animat, în afară de „Felix the Cat”. Creat de Otto Messmer pentru Pat Sullivan's Studio din New York, Felix şi-a făcut întâia oară apariţia, timp de cinci minute, în 1919. Motanul a cucerit lumea în următorii ani şi a atras atenţia asupra tehnicii de animaţie. Apoi au venit eroii lui Walt Disney. Compania a fost fondată la 16 decembrie 1923, de Walt Disney şi fratele său, Roy.

Bine desenaţi, cu caractere bine definite, punându-se un accent deosebit pe imagine, eroii lui Disney au constituit „epoca de aur” a desenului animat, începând cu Mickey Mouse, creat în 1928, cu vocea lui Walt Disney, „Albă ca Zăpada şi cei şapte pitici”(1937), „Pinocchio” (1940), „Dumbo” (1941) şi „Bambi” (1942). Compania a creat 11 parcuri Disneyland cu eroii săi, iar în prezent deţine şi câteva reţele de televiziune, printre care ABC şi ESPN.

Era tridimensională

image

În deschiderea Festivalului de film de la Cannes, echipa care a lucrat la „Up” a pozat alături de cântăreţul francez Charles Aznavour (în alb)



„Domnia” studiourilor Disney a fost ameninţată de DreamWorks SKG, fondată în 1994 de un trio celebru: Steven Spielberg, David Geffen­ ­­şi fostul director executiv al Companiei Disney Jeffrey Katzenberg. Producţiile „Antz” şi „Prinţul Egiptului” (1998) au fost create cu tehnica de animaţie tradiţională. În 2000, DreamWorks SKG a creat o nouă divizie, DreamWorks Animation, care a stârnit interesul pentru animaţia tridimensională. „Shrek”, „Shark Tale”, „Madagascar” şi „Bee Movie” au devenit foarte populare.

„Shrek”, povestea căpcăunului  romantic, a obţinut Premiul Oscar, fiind primul film de animaţie nominalizat de Academia Americană de Film, care nu acorda premii pentru această categorie până în 2001. După succesul înregistrat cu „Shrek”, care a devenit mascota companiei DreamWorks, studiourile Disney au fost nevoite să schimbe politica de producţie.

Disney nu a renunţat la mascota sa, celebrul Mickey Mouse, ci a cumpărat în 2006 studiourile Pixar, cu care colaborase ca distribuitor din 1991. Achiziţia a costat 7,4 miliarde de dolari. Investiţia începe să-şi arate roadele. Însă puţini sunt cei care îi acordă o şansă bătrânului Carl din „Up” în lupta cu simpaticul căpcăun Shrek.

Colecţia „Disney Clasic”

image

Disney a cumpărat Pixar pentru a face saltul de la epoca lui Mickey Mouse la era digitală


În seria „Biblioteca Adevărul pentru Copii”, apare colecţia „Disney Clasic”,  publicată de Adevărul Holding, în colaborare cu Editura Egmont. Primul volum, „Cartea Junglei”, a fost distribuit gratuit. Începând cu volumul al doilea, „101 Dalmaţieni”, preţul la chioşc al pachetului format din ziar, suplimentul „Adevărul sporturi” şi carte pentru copii este de 11,99 lei.

Cărţile sunt distribuite în fiecare zi de luni, după cum urmează: „Mica Sirenă” (8 iunie), „Aladin” (15 iunie), „Frumoasa adormită” (22 iunie), „Peter Pan” (29 iunie), „Alice în Ţara Minunilor” (6 iulie), „Cenuşăreasa” (13 iulie), „Frumoasa şi Bestia” (20 iulie), „Albă-ca-Zăpada şi cei şapte pitici” (27 iulie), „Doamna şi vagabondul” (3 iulie), „Bambi” (10 iulie).

Sănătate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite