Adevarul.ro

Adevărul despre suplimentele alimentare

5 iunie 2009, 21:21 |  Autor: Adina Radu  | 

 

Administrate greşit, vitaminele şi mineralele de sinteză pot agrava starea de sănătate, spun specialiştii. Starea de oboseală accentuată, demineralizarea oaselor şi scăderea memoriei sunt câteva dintre consecinţele abuzului de suplimente cu vitamine.

Mai citeşte şi Migrena, semn de tulburare hormonală  şi Cât de bune sunt pastilele de slăbit? din Click Sănătate

Oboseala şi lipsa de energie se accentuează primăvara, iar multe persoane apelează la suplimente nutriţionale pentru a combate carenţele de vitamine şi de minerale.

„Iarna, alimentaţia noastră este mai săracă în legume şi fructe proaspete. De aceea, primăvara este indicat un supliment de vitamine hidrosolubile şi de minerale, în special în cazul femeilor însărcinate, bolnavilor, copiilor în perioadele de studiu intens şi vârstnicilor.

Suplimentele nutriţionale nu trebuie însă luate tot timpul. Sunt indicate curele cu vitamine şi minerale, însă doar la recomandarea medicului”, spune medicul nutriţionist Mihaela Ionescu de la Institutul Naţional de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice „N. C. Paulescu”, Bucureşti.

Abuzul poate scurta viaţa

Un studiu realizat la Universitatea din Copenhaga arată că abuzul de suplimente cu betacarotenoizi (precursorii vitaminei A) şi vitaminele A şi E slăbesc mecanismul natural de apărare al organismului prin distrugerea radicalilor liberi.

Acest fapt poate avea drept consecinţă scăderea duratei de viaţă cu până la şapte la sută, în cazul betacarotenoizilor, cu patru la sută, dacă abuzăm de vitamina E şi cu 16 la sută în cazul vitaminei A. „Există o tendinţă în rândul populaţiei de a abuza de suplimentele alimentare.

De multe ori, excesul nu aduce nicio ameliorare în starea de sănătate a persoanei respective. Atunci când vorbim de vitaminele liposolubile, cum sunt vitaminele A şi E, există riscul de hipervitaminoză.

Aceasta poate duce la stări de oboseală accentuată, la demineralizarea oaselor şi la scăderea memoriei. Una dintre consecinţele excesului de suplimente alimentare poate fi şi obezitatea”, avertizează medicul Mihaela Ionescu.

Alimentaţia, principala sursă de vitamine

Numeroase studii demonstrează că organismul asimilează cel mai bine vitaminele şi mineralele din alimentaţie. Astfel, pentru a acoperi necesarul de vitamina A trebuie  să consumăm ficat, morcovi, piersici sau spanac.

Cerealele integrale, fasolea, peştele şi carnea  sunt surse bogate de vitamine B, iar citricele, ardeii, varza şi roşiile au cantităţi ridicate de vitamina C. Vitamina D poate fi luată din lapte, cereale, peşte şi din ouă.

Necesarul de vitamina E poate fi asigurat prin consumul de nuci, iar cel de vitamina K din soia, produse lactate şi din legume verzi.
Introdu codul de mai jos:


* click pe imagine pentru reincarcare daca nu intelegi scrisul.



Trimite Anuleaza
TRIMITE
0 comentarii
 
     

    Lecitina, hrană pentru creier

    Este cunoscută în special pentru capacitatea sa de a îmbunătăţi funcţiile creierului. Dar lista ...

    Cele mai bune pastile pentru memorie

    Suplimentele alimentare care conţin grăsimi „bune“ de tipul acizilor graşi Omega 3 ne pot ajuta ...

    Dr. Robert O. Young, nutriţionist, microbiolog şi naturopat: „Sănătatea şi viaţa pot fi o alegere“

    Cu un nume predestinat, Young (tânăr), celebrul medic american şi-a dedicat peste 20 de ani din ...

    Globul de cristal 2012

    Specialiştii români prezic un an în care criza se va resimţi tot mai puternic, iar tensiunile p ...

    EXCLUSIV/Adevărul a aflat cu cine era Lucescu în maşină în momentul accidentului. Vezi cine e!

    Mircea Lucescu a fost implicat cu câteva ore în urmă într-un accident rutier din care tehnician ...

    Povestea alpinistului mort în Mont Blanc

    Părinţii alpinistului român Petre Rudeanu (33 de ani), din Buzău, au aflat de la televizor de m ...

    Nimfomana din München. Bărbaţii au plâns după ce au făcut sex cu ea

    O femeie de 47 de ani, din oraşul München (Germania), a îngrozit doi bărbaţi după ce i-a seche ...

    Chinurile celui mai gras om de pe Planetă

    Britanicul Keith Martin obişnuia să consume 20.000 de calorii pe zi. Acum, cel mai gras om din ...

    Adevărat sau fals despre consumul de ouă

    În ciuda controverselor în ceea ce priveşte consumul de ouă, medicii nutriţionişti le recomandă ...


    Mălin Bot

    O gorilă a trântit o femeie la pământ şi a bătut-o cu pumnii şi picioarele. Apoi a împărţit lovituri tuturor martorilor acestui incident. Alte trei brute i-au ţinut isonul. Violenţa extremă, comisă sub umbrela campaniei electorale pro-USL, ne arată cât de jos au coborât partidele politice. Continuare

    Adevarul on Facebook

    Politicienii care este

    Grigore Cartianu

    Acest articol n-ar fi existat dacă urechile autorului său n-ar fi biciuite, seară de seară, de un cuvânt folosit de politicieni precum bisturiul chirurgical de către ţapinari: „datorită“.

    Du-te acasă, bodyguard!

    Petre Barbu

    Şi am uitat, la dracu’!, să mă iubesc şi să-mi iubesc îngerul meu păzitor.     

    Se poartă căpuşele

    Simona Catrina

    Mi-amintesc de un amic bun ca un corn cald, generos şi chitit pe o viaţă onestă, îndrăgostit ghem de o colegă de facultate.

    Papagalul lui Flaubert

    Andrei Craciun

    Am aniversat de curând, în tăcere, fără fast, ba chiar fără niciun martor, un deceniu de când sunt flaubertian.

    Restauraţia

    Liviu Avram

    Cel mai norocos personaj din procesul Trofeul Calităţii este Adrian Năstase.

    VIDEO "Dacii - Adevăruri tulburătoare 2012": filmul, vizionat de sute de mii de români, răstoarnă istoria

    „Istoria României se bazează pe un lung şir de falsuri?" Răspunsurile oferite în documentar au provocat o veritabilă frenezie: peste 360.000 de vizualizări, aproape 800 de comentarii.

     
    anuntexpres.ro - widget 5 articole